no to kolejna zagadka
2011-07-04 16:33:32 - megrims
Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
High rate of battery discharge.
Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.
Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.
I do następnej trasy święty spokój.
Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
ma około roku.
Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.
Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.
Jakiś pomysł co to może być?
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 16:41:23 - CeSaR
A czy ty juz czegoś podobnego z tymi bakteriami nie cwiczyłeś?
Bo coś tam pamiętam a szukać mi się nie chce....
I co wtedy było problemem?
pzdr
C
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 17:10:33 - mleko
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
>
Zawiez auto do ASO, na lawecie, osobiscie jak ci wygodniej.
Nie wiem, czy jestes trolem, czy nie, ale nigdy rzeczowej odpowiedzi na
grupie nie uzyskales. Mam wrazenie, ze jednak jests trolem chwalacym sie
zabawkami. Jesli sie myle, to przepraszam. Jesli nie stac cie na ASO, to
poczytaj anglojezyczne fora dotyczace E60 i pewnie uzyskasz
satysfakcjonujaca odpowiedz.
Pozdrawiam
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 23:13:19 - megrims
> jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami.
jestem mega-trolem!
ROTFL
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 17:38:34 - Maciej Browarczyk
> Jakiś pomysł co to może być?
www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=626389&nmt=e60
Wystarczyło w googlu wpisać 'BMW E60 High rate of battery discharge'.
--
Pozdrawiam,
Maciek
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 17:40:46 - Maciej Browarczyk
[cut]
Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
--
Pozdrawiam,
Maciek
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 23:20:07 - megrims
> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>
> [cut]
>
> Z innego forum.
> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>
Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
Wtedy na HD było Increased battery discharge. To inny błąd.
Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego przefleszowali wszystko, co się tylko dało.
Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go zaprogramować to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.
Teraz jak pójdę z tym do ASO to na dzień dobry wymienią akumulator,
potem 20 sterowników. Nie oszukujmy się, ale ASO to głównie
wymieniacze sterowników, a mnie z czysto inżynierskiego podejścia
zastanawia co tam jest nie tak. IMO stawiam na kiepskie ładowanie.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 00:36:56 - PJ
trzeba szukać po forach tematycznych także obcojęzycznych ...
np tu www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=469769
P.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 01:28:27 - yabba
news:iutaqa$5v9$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
>> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>>
>> [cut]
>>
>> Z innego forum.
>> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
>> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
>> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>>
> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
>
> Wtedy na HD było Increased battery discharge. To inny błąd.
>
> Wtedy wymienili:
> - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
> - sterownik dostępu komfortowego,
> - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
> - sterownik silnika !!!
> - do tego przefleszowali wszystko, co się tylko dało.
>
> Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
> akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
> go zaprogramować to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
> tak.
>
Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli,
że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje.
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:19:44 - yabba
wiadomości news:iutias$gi1$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik megrims
> news:iutaqa$5v9$1@usenet.news.interia.pl...
>>W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
>>> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>>>
>>> [cut]
>>>
>>> Z innego forum.
>>> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
>>> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
>>> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>>>
>> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
>>
>> Wtedy na HD było Increased battery discharge. To inny błąd.
>>
>> Wtedy wymienili:
>> - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
>> - sterownik dostępu komfortowego,
>> - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
>> - sterownik silnika !!!
>> - do tego przefleszowali wszystko, co się tylko dało.
>>
>> Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
>> akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
>> go zaprogramować to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
>> tak.
>>
>
> Sam sobie odpowiedziałeś. :)
> Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli,
> że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje.
>
>
> --
> Pozdrawiam,
>
> yabba
>
Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:31:57 - megrims
> Użytkownik yabba
> wiadomości news:iutias$gi1$1@inews.gazeta.pl...
>> Użytkownik megrims
>> news:iutaqa$5v9$1@usenet.news.interia.pl...
>>> W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
>>>> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>>>>
>>>> [cut]
>>>>
>>>> Z innego forum.
>>>> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a
>>>> known
>>>> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
>>>> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>>>>
>>> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
>>>
>>> Wtedy na HD było Increased battery discharge. To inny błąd.
>>>
>>> Wtedy wymienili:
>>> - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
>>> - sterownik dostępu komfortowego,
>>> - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
>>> - sterownik silnika !!!
>>> - do tego przefleszowali wszystko, co się tylko dało.
>>>
>>> Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
>>> akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
>>> go zaprogramować to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
>>> tak.
>>>
>>
>> Sam sobie odpowiedziałeś. :)
>> Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która
>> myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się
>> samorozładowywuje.
>>
>>
>> --
>> Pozdrawiam,
>>
>> yabba
>>
>
> Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?
>
Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
Miał takie oko z 3 kolorami: żółty (naładuj), zielony
(jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:43:31 - yabba
news:iuuele$114$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:
>> Użytkownik yabba
>> wiadomości news:iutias$gi1$1@inews.gazeta.pl...
>>> Użytkownik megrims
>>> news:iutaqa$5v9$1@usenet.news.interia.pl...
>>>> W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
>>>>> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>>>>>
>>>>> [cut]
>>>>>
>>>>> Z innego forum.
>>>>> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a
>>>>> known
>>>>> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
>>>>> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>>>>>
>>>> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
>>>>
>>>> Wtedy na HD było Increased battery discharge. To inny błąd.
>>>>
>>>> Wtedy wymienili:
>>>> - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
>>>> - sterownik dostępu komfortowego,
>>>> - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
>>>> - sterownik silnika !!!
>>>> - do tego przefleszowali wszystko, co się tylko dało.
>>>>
>>>> Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
>>>> akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
>>>> go zaprogramować to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
>>>> tak.
>>>>
>>>
>>> Sam sobie odpowiedziałeś. :)
>>> Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która
>>> myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się
>>> samorozładowywuje.
>>>
>>>
>>> --
>>> Pozdrawiam,
>>>
>>> yabba
>>>
>>
>> Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?
>>
>
> Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
> Miał takie oko z 3 kolorami: żółty (naładuj), zielony
> (jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
> Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu.
13,6 V ładowania zasugerowało mi akumulator żelowy. Są tak samo ciężkie jak
jak zwykłe samochodowe. Tylko nie wiem jak w żelowym zrealizować pływak
gęstości elektrolitu.
Wymyśliłem teorię, że elektronika samochodu spodziewa się wyższego napięcia
z akumulatora, bo nie została nauczona charakterystyki obecnie
zamontowanego - dlatego informuje o błędzie.
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:13:00 - Tadeusz
Użytkownik megrims <> napisał w wiadomości ...
> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
nie wiem skąd jesteś i jak daleko masz do DE
ale odżałuj dzień czy dwa i jedź do jakiegoś dużego ASO np. w Berlinie
a zrobią ci w dzień to czego polskie ASO nie potrafiło w 2 miesiące...
Suma summarum wyjdzie cię to lepiej a licząc nerwy pewnie też taniej :)
--
pozdrawiam
Tadeusz
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 19:00:11 - Olo
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
>
> Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
> mam na szybie komunikat:
> High rate of battery discharge.
>
> Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.
>
> Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.
>
> I do następnej trasy święty spokój.
>
> Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
> pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
> ma około roku.
>
> Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
> a przy uruchomionym silniku 13,6.
>
> Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.
>
> Jakiś pomysł co to może być?
strzelam - z komunikatu wynika, że zbyt szybko (w/g elektroniki)
rozładowuje się aku... Czyli ładowanie nic tu nie da, może czas zmienić
na normalny akumulator, a nei jakiś badziew?
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 22:56:56 - to
> Jakiś pomysł co to może być?
Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
popsuty gadżet?
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 07:38:13 - megrims
> begin megrims
>
>> Jakiś pomysł co to może być?
>
> Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
> popsuty gadżet?
>
Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
Increased battery discharge. Ale srał pies.
Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
i zobaczymy co to się okaże.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:24:25 - megrims
> W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze:
>> begin megrims
>>
>>> Jakiś pomysł co to może być?
>>
>> Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
>> popsuty gadżet?
>>
>
> Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
> Increased battery discharge. Ale srał pies.
> Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
> i zobaczymy co to się okaże.
Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
będę go ładował.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:53:16 - venioo
>
>
> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
> Ładowarka oczywiście chińska.
> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
> Ledwo zakręcił i ERROR.
> Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
> będę go ładował.
A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
IMHO.
--
venioo
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:55:04 - megrims
> W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:
>>
>>
>> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
>> Ładowarka oczywiście chińska.
>> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
>> Ledwo zakręcił i ERROR.
>> Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
>> będę go ładował.
>
> A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
> IMHO.
>
A zobaczymy.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 10:38:46 - GR001 sweetek001(usuntosobie)@wp.pl
>>> Ładowarka oczywiście chińska.
>>> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
>>> Ledwo zakręcił i ERROR.
>>> Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
>>> będę go ładował.
>>
>> A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
>> IMHO.
jeżeli AKU mu się rozładowuje w czasie postoju, to przede wszystkim należy
pomierzyć
prądy w obwodzie.
jaki pobór jest z AKU na postoju,
jaki wydatek jest z Altka w czasie pracy,
jaki jest pobór urządzeń w czasie pracy..
i nie ma cudów, prąd gdzieś musi znikać, albo aku nie trzyma.
Jest wiele powodów, że AKU może nie trzymać....
Należy popatrzeć na prądy w czasie postoju i załączonego alarmu itp...
Każdy porządny elektronik od aut powinien dać radę to posprawdzać i
policzyć.
pozdr.
Gr
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 10:39:11 - RoMan Mandziejewicz
Tuesday, July 5, 2011, 9:24:25 AM, you wrote:
>>>> Jakiś pomysł co to może być?
>>> Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
>>> popsuty gadżet?
>> Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
>> Increased battery discharge. Ale srał pies.
>> Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
>> i zobaczymy co to się okaże.
> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
> Ładowarka oczywiście chińska.
> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
> Ledwo zakręcił i ERROR.
> Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
> będę go ładował.
No to akumulator Ci się skończył...
--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 10:46:30 - J.F
Hello megrims,
>> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
>> Ładowarka oczywiście chińska.
>> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
>> Ledwo zakręcił i ERROR.
>No to akumulator Ci się skończył...
Albo ladowanie. Na dwoje babka wrozyla.
13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
Choc po 300km 13.6V powinien aku byc jednak naladowany.
Ale moze na swiatlach jest 13.0
J.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-06 00:38:33 - DoQ
> 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie, im większe
zapotrzebowanie na prąd tym większe napięcie wzbudzenia.
Pozdrawiam
Paweł
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-06 00:53:01 - RoMan Mandziejewicz
Wednesday, July 6, 2011, 12:38:33 AM, you wrote:
> W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:
>> 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
> Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie,
Współczesne? Czy stary Polonez to również wspólczesne?
> im większe zapotrzebowanie na prąd tym większe napięcie
> wzbudzenia.
Prąd wzbudzenia. Bo to on jest istotny.
--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-06 00:55:02 - DoQ
>>> 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
>> Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie,
> Współczesne? Czy stary Polonez to również wspólczesne?
Nie wiem jak było w starym polonezie (nie miałem poloneza). W moich
starszych samochodach było to +12V. W nowych napięcie waha się od 1-12V.
Pozdrawiam
Paweł
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 08:57:12 - Agent
Użytkownik megrims
news:iusivs$t9c$1@usenet.news.interia.pl...
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
>
> Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
> mam na szybie komunikat:
> High rate of battery discharge.
>
> Jakiś pomysł co to może być?
Ja bym zmierzył prąd pobierany w czasie gdy auto stoi bo może coś (np. lamka
w bagażniku) pobiera prąd.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:05:48 - Nex@pl
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
Ja bym pojechał do ASO, ale nie w kraju :) Tylko na zachód, tam
przynajmniej dobre rabaty samą gadką można uzyskać.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-12 13:21:26 - megrims
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
>
> Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
> mam na szybie komunikat:
> High rate of battery discharge.
>
> Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.
>
> Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.
>
> I do następnej trasy święty spokój.
>
> Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
> pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
> ma około roku.
>
> Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
> a przy uruchomionym silniku 13,6.
>
> Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.
>
> Jakiś pomysł co to może być?
Stan na dzisiaj:
Postanowiłem naładować akumulator po bożemu czyli bez
odpinania go od instalacji. Podłączyłem pod pokrywą
silnika pod takie niby_specjalne miejsca do ładowania.
Ładowałem całą noc.
I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błędów.
A z 1500 km zrobiłem :D.
Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
tam steruje.
Jak coś się zmieni, to poinformuję.
pzdr.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-13 12:54:04 - megrims
> W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
(ciach)
>
> I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błędów.
> A z 1500 km zrobiłem :D.
>
> Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
> tam steruje.
>
> Jak coś się zmieni, to poinformuję.
>
> pzdr.
KURWA! Dzisiaj rano znów błąd - pojechał do fachowca.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-13 13:46:42 - Andrzej Ława
> W dniu 2011-07-12 13:21, megrims pisze:
>> W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
> (ciach)
>>
>> I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błędów.
>> A z 1500 km zrobiłem :D.
>>
>> Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
>> tam steruje.
>>
>> Jak coś się zmieni, to poinformuję.
>>
>> pzdr.
>
> KURWA! Dzisiaj rano znów błąd - pojechał do fachowca.
Może licencja na system samochodu się skończyła? ;->
BP,NMSP ;)
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-13 13:56:58 - CeSaR
> KURWA! Dzisiaj rano znów błąd - pojechał do fachowca.
Może samochód ma wbudowany czytnik news i zasubskrybował pms?
C
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-04 22:59:01 - to
> 13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam
> podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
> nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V
W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy
uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 07:53:26 - wchpikus
> 13,6V to prąd ładowania?
Raczej napiecie podczas ladowania na aku....troche malo.
Sprawdzilbym alternalor, moze nie wydala lub ma uszkodzony uklad wzbudzenia.
Re: no to kolejna zagadka
2011-07-05 09:14:07 - J.F
>> 13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co
>> pamiętam
>> podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
>> nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V
>W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy
>uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy.
tu chyba nawet nie o moc chodzi, bo do 14.5 jest niewielka, co
gazowanie aku .. czyzby oryginalny byl zelowy ?
No i te 13.6V to jakby ciut za malo, mowilo sie 13.8 ... zaczalbym od
sprawdzenia miernika.
J.