Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

Stachu Gdansk Data ostatniej zmiany: 2011-07-13 22:52:01

Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-12 20:48:43 - Stachu Gdansk

Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
tarcze i klocki (stare były już naprawdę cienkie), i mam wrażenie że po
tej naprawie słabiej działa ręczny (z tyłu mam bębny).

Czy tylko tak mi się przywiduje, czy też faktycznie może być jakiś
związek między jednym i drugim? Trudno mi się takiego związku dopatrzyć,
ale jestem laikiem :)

Pozdrawiam,
Stachu



Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-12 19:32:33 - to

begin Stachu Gdansk

> Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
> tarcze i klocki (stare były już naprawdę cienkie), i mam wrażenie że po
> tej naprawie słabiej działa ręczny (z tyłu mam bębny).

Jesteś pewien, że Ci klocek nie wypadł?

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-13 01:05:42 - Stachu Gdansk

W dniu 2011-07-12 21:32, to pisze:
> begin Stachu Gdansk
>
>> Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
>> tarcze i klocki (stare były już naprawdę cienkie), i mam wrażenie że po
>> tej naprawie słabiej działa ręczny (z tyłu mam bębny).
>
> Jesteś pewien, że Ci klocek nie wypadł?
>

Jestem pewien:)



Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-13 01:05:59 - to

begin Stachu Gdansk

>> Jesteś pewien, że Ci klocek nie wypadł?
>>
> Jestem pewien:)

To ok. :D

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-12 20:52:43 - Bydlę

On 2011-07-12 20:48:43 +0200, Stachu Gdansk said:

> wymieniłem z przodu tarcze i klocki (...) i mam wrażenie że po tej
> naprawie słabiej działa ręczny.


A nie jest to tak, że lepiej działa teraz główny?
;-)



--
Bydlę




Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-12 20:54:17 - Stachu Gdansk

W dniu 2011-07-12 20:52, Bydlę pisze:
> A nie jest to tak, że lepiej działa teraz główny?
> ;-)


Dowcipas się znalazł :)



Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-12 21:36:34 - Mario

> Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
> tarcze i klocki (stare były już naprawdę cienkie), i mam wrażenie że po
> tej naprawie słabiej działa ręczny (z tyłu mam bębny).
>
> Czy tylko tak mi się przywiduje, czy też faktycznie może być jakiś
> związek między jednym i drugim? Trudno mi się takiego związku dopatrzyć,
> ale jestem laikiem :)


dzwignia recznego jest polaczona linka z tylnymi bebnami... Ty
twierdzisz, ze remontowales przod, a wiec nie mialo to nic wspolnego z
recznym...

opcja 1 - mechanik zagladal tez do bebnow i teraz wystarczy ze
podciagniesz linke

opcja 2 - masz pecha, ze akurat teraz skonczyly Ci sie okladziny z tylu :)

opcja 3 - wmawiasz sobie :)


pzdr



Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-12 22:18:22 - Filip KK

W dniu 2011-07-12 20:48, Stachu Gdansk pisze:

> Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
> tarcze i klocki

Jak chcesz sprawdzić układ hamulcowy i ew. go naprawić, daj maila.



Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-13 11:28:36 - Stachu Gdansk

W dniu 2011-07-12 22:18, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-07-12 20:48, Stachu Gdansk pisze:
>
>> Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
>> tarcze i klocki
>
> Jak chcesz sprawdzić układ hamulcowy i ew. go naprawić, daj maila.

Aktualnie jestem nie przy kasie, więc dzięki. Ty prowadzisz jakiś
warsztat? Pytam tak na przyszłość ewentualnie.



Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-12 23:37:22 - Hipcio


Użytkownik Stachu Gdansk napisał w wiadomości
news:ivi4ue$soo$1@news.onet.pl...
> Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu tarcze
> i klocki (stare były już naprawdę cienkie), i mam wrażenie że po tej
> naprawie słabiej działa ręczny (z tyłu mam bębny).

pojezdzij trochę aż się dotrą. W tej chwili prawdopodobnie cały układ się
trochę rozregulował, a przód ma wpływ na tył i odwrotnie, bo to samo
ciśnienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy że
samoregulator na bębnach nie działa dobrze ( co jest bardzo częste) i może
być wpływ na ręczny





Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-13 01:09:02 - Stachu Gdansk

W dniu 2011-07-12 23:37, Hipcio pisze:
> pojezdzij trochę aż się dotrą. W tej chwili prawdopodobnie cały układ się
> trochę rozregulował, a przód ma wpływ na tył i odwrotnie, bo to samo
> ciśnienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy że
> samoregulator na bębnach nie działa dobrze ( co jest bardzo częste) i może
> być wpływ na ręczny
>
>


Pojeździłem już i musiały się dotrzeć. Dopatruję się przyczyny w tym, że
albo:
- wmawiam sobie (co jest bardzo prawdopodobne:)
- albo jest jednak jakaś zależność między tym co opisałem, bo w końcu
hamulce na przód i tył nie działają całkiem niezależnie; dlatego też
jeśli taka zależność istnieje to szukam jej wyjaśnienia




Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-13 09:02:55 - Javelin

Witam!

W liście od Hipcio datowanym 12 lipca 2011 (23:37:22) napisano:

> pojezdzij trochę aż się dotrą. W tej chwili prawdopodobnie cały układ się
> trochę rozregulował, a przód ma wpływ na tył i odwrotnie, bo to samo
> ciśnienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy że
> samoregulator na bębnach nie działa dobrze ( co jest bardzo częste) i może
> być wpływ na ręczny

A co ma linka hamulca postojowego do cylinderków i docierania
przedniego zestawu hamulcowego? Przecież to są zupełnie oddzielne
układy (hydrauliczny i mechaniczny)



--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD




Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

2011-07-13 22:52:01 - Hipcio


Użytkownik Javelin napisał w wiadomości
news:1412744378.20110713090255@o2.pl...

>A co ma linka hamulca postojowego do cylinderków i docierania
> przedniego zestawu hamulcowego? Przecież to są zupełnie oddzielne
> układy (hydrauliczny i mechaniczny)

napięcie linki hamulcowej wpływa na luz szczęk a zatem na ilość płynu
hamulcowego w tylnych cylinderkach któr mogą być rozepchane lub skurczone.
To z kolei może wpływać na to ile ciśnienia trafia na przednie hamulce. Ale
rzeczywiscie to przypadek odwrotny niż opisuje autor.

Duża ilość płynu idąca na przednie tarcze (niedotarte klocki) może powodować
mniejsze dociskanie szczęk tylnych ( i ich słabsze napięcie) no i to moze
się jakos wiązać z ręcznym





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS