klocki z tylu
2011-07-14 02:53:27 - seweryn
klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce
bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji
rzadziej niz hamulce przednie.
Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?
Re: klocki z tylu
2011-07-14 01:17:18 - to
> chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
> klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
> rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
> samym czasie ?
Oczywiście. Jeśli zużycie nie następuje w tym samym czasie z dokładnością
do tygodnia to auto należy wyrzucić.
> Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
> tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
> klocki ?
Wymiana wymiana, ale ciesz się, że Ci klocek nie wypadł. To też się
zdarza.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: klocki z tylu
2011-07-14 08:34:51 - Albercik
> chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
> klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
> rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
> samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce
> bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji
> rzadziej niz hamulce przednie.
>
> Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
> tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
> klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
> przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?
Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia.
Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2
razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz
planuję wymienić również tył.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 09:16:25 - Axel
news:ivm2mb$t3i$1@node2.news.atman.pl...
> Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia.
> Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2
> razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz
> planuję wymienić również tył.
Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
wymienialem najpierw tyl, a potem przod).
--
Axel
Re: klocki z tylu
2011-07-14 11:07:43 - Hants
news:ivm54a$ld8$1@inews.gazeta.pl...
> Albercik
> news:ivm2mb$t3i$1@node2.news.atman.pl...
> Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
> czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
> wymienialem najpierw tyl, a potem przod).
>
> --
> Axel
??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej?
U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 23:29:17 - Przemysław Czaja
Użytkownik Hants
>> czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w
>> ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod).
>>
>> --
>> Axel
>
> ??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej?
>
> U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie.
Ja wymieniałem w tym roku cały tył łącznie z tarczami, a przód jeszcze
wytrzyma do przyszłego roku - również VC
Re: klocki z tylu
2011-07-14 11:43:52 - DoQ
> Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
> czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
> wymienialem najpierw tyl, a potem przod).
Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 11:47:38 - mleko
> Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
> mniej więcej w podobnym czasie :)
>
O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale
90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem?
Re: klocki z tylu
2011-07-14 11:48:52 - DoQ
>> Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
>> mniej więcej w podobnym czasie :)
> O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale
> 90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem?
Wtedy może się okazać, że tył skończy się nieco wcześniej niż przód.
Jednak dalej nie będzie to jakaś wielka różnica.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 12:19:22 - Krzysiek Kielczewski
>> Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
>> czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
>> wymienialem najpierw tyl, a potem przod).
>
> Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
> mniej więcej w podobnym czasie :)
W życiu.
Krzysiek Kiełczewski
Re: klocki z tylu
2011-07-14 12:40:50 - DoQ
>> Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
>> mniej więcej w podobnym czasie :)
> W życiu.
Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
najbardziej normalne.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 12:42:15 - Waldek Godel
>>> Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
>>> mniej więcej w podobnym czasie :)
>> W życiu.
>
> Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
> samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
> najbardziej normalne.
zauważyłeś, że sam sobie przeczysz?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 12:45:04 - DoQ
>> Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
>> samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
>> najbardziej normalne.
> zauważyłeś, że sam sobie przeczysz?
Zauważyłeś przy odpowiednim stylu jazdy, czy chcesz się po prostu
przyjebać?
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 12:52:52 - Waldek Godel
> Zauważyłeś przy odpowiednim stylu jazdy, czy chcesz się po prostu
> przyjebać?
ale przy odpowiednim stylu jazdy możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.
W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.
Ale oczywiście przy odpowiednim stylu jazdy czyli np. jeździe z
zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 12:54:34 - DoQ
> ale przy odpowiednim stylu jazdy możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
> W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
> przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
> konstrukcji samych hamulców.
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
> Ale oczywiście przy odpowiednim stylu jazdy czyli np. jeździe z
> zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-)
Nie. Wygłupy z włączonym systemem ESP.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 13:09:04 - Waldek Godel
>> ale przy odpowiednim stylu jazdy możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
>> W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
>> przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
>> konstrukcji samych hamulców.
>
> Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu?
Ciągniki rolnicze pomiń.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 13:12:48 - DoQ
>> Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
> znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu?
> Ciągniki rolnicze pomiń.
Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 13:14:26 - Waldek Godel
> Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
> niż znaczna część z przodu.
WTF? Dobrze się czujesz?
Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to
znaczy, że hamuje się przy pomocy przyczepy?
Może daruj sobie takie teksty z dupy wzięte...
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 13:21:04 - DoQ
>> Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
>> niż znaczna część z przodu.
> WTF? Dobrze się czujesz?
Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.
> Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to
Przecież miało nie być ciągników? Mam rozumieć że celowo napisałeś
ciągników rolniczych żeby za chwilę wyciągnąć jakiś z d. wzięty
przykład siodłowego?
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 14:46:55 - Robert_J
>>> większe hamulce
>>> niż znaczna część z przodu.
>> WTF? Dobrze się czujesz?
>
> Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.
Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-).
Re: klocki z tylu
2011-07-14 18:59:42 - DoQ
>>>> Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
>>>> niż znaczna część z przodu.
>>> WTF? Dobrze się czujesz?
>> Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.
> Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-).
O RLY? Że są samochody które mają z tyłu większe tarcze/hamulce niż W.G
ma z przodu i wcale nie są to ciągniki rolnicze ani dostawczaki?
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-15 00:26:29 - AZ
>
> O RLY? Że są samochody które mają z tyłu większe tarcze/hamulce niż W.G
> ma z przodu i wcale nie są to ciągniki rolnicze ani dostawczaki?
>
Naprawde jestes tak malo rozumny czy tylko udajesz? Pytanie dotyczylo
samochodow ktore maja na tylnej osi wieksze hamulce niz na przedniej a
nie ze jeden samochod ma wieksze hamulce z tylu niz inny z przodu.
--
Artur
Re: klocki z tylu
2011-07-14 13:58:42 - AZ
>
> Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
> niż znaczna część z przodu.
>
Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z
przodu i jak w nich rozklada sie zuzycie klockow?
--
Artur
Re: klocki z tylu
2011-07-14 19:20:35 - DoQ
> Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z
> przodu i jak w nich rozklada sie zuzycie klockow?
Twój prymitywizm również, z betonem nie dyskutuje.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 14:46:01 - CeSaR
> niż znaczna część z przodu.
No tak.
Np Prosiak 911 ma dużo większe hamulce z tyłu niż CC 900 z przodu. Tylko
czego to niby ma dowodzić?
C
Re: klocki z tylu
2011-07-14 19:03:25 - DoQ
> No tak.
> Np Prosiak 911 ma du?o wi?ksze hamulce z ty?u ni? CC 900 z przodu. Tylko
> czego to niby ma dowodzi??
Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
napędzane).
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-15 09:45:02 - Krzysiek Kielczewski
>> No tak.
>> Np Prosiak 911 ma du?o wi?ksze hamulce z ty?u ni? CC 900 z przodu. Tylko
>> czego to niby ma dowodzi??
>
> Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
> tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
> rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
> napędzane).
ROTFL.
Krzysiek Kiełczewski
Re: klocki z tylu
2011-07-15 14:32:33 - DoQ
>> Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
>> tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
>> rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
>> napędzane).
> ROTFL.
Ale co cię tak bawi? Własna niewiedza czy zakuty umysł? Każda 3ka od E46
wzwyż ma z tyłu duże, wentylowane tarcze - ciekawe po co, przecież
hamuje się przodem nie? Hamowanie układu napędowego w czasie działania
kontroli trakcji też mają pewnie odwalać przednie hamulce?
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-15 14:55:39 - Krzysiek Kielczewski
>>> Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
>>> tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
>>> rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
>>> napędzane).
>> ROTFL.
>
> Ale co cię tak bawi?
Twoja pseudologika.
Krzysiek Kiełczewski
Re: klocki z tylu
2011-07-15 15:03:45 - DoQ
>>>> Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
>>>> tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
>>>> rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
>>>> napędzane).
>>> ROTFL.
>> Ale co cię tak bawi?
> Twoja pseudologika.
Aha, czyli nie zgadasz się bo tak - typowe.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-18 13:50:11 - Robert_J
> Każda 3ka od E46 wzwyż ma z tyłu duże, wentylowane
> tarcze - ciekawe po co, przecież hamuje się przodem nie?
Kurde, facet, daruj już sobie. Nie prościej przyznać się że
napisało się nieprawdę? Ale Ty wolisz dalej brnąć i w swoje
urojenia, bo żeby się przyznać trzeba mieć jaja ;-).
Ja ponawiam pytanie: pokaż mi przeciętne auto, które ma z
tyłu większe hamulce niż z przodu? JEDNO auto, a nie
porównanie tylnych hamulców auta A z przednimi hamulcami
auta B. Bo to cały czas z wielkim uporem robisz...
Re: klocki z tylu
2011-07-14 14:45:43 - Robert_J
> pikuś?
Ile znasz takich aut?
Re: klocki z tylu
2011-07-14 19:04:22 - DoQ
>> Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
> Ile znasz takich aut?
Dwa.
Re: klocki z tylu
2011-07-18 13:51:09 - Robert_J
>>> to pikuś?
>> Ile znasz takich aut?
>
> Dwa.
Hmm... to faktycznie znaczny odsetek ;-))). Daruj już sobie
dalszą dyskusję...
Re: klocki z tylu
2011-07-14 15:02:15 - kamil
> W dniu 14-07-2011 12:52, Waldek Godel pisze:
>
>> ale przy odpowiednim stylu jazdy możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
>> W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
>> przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich
>> rozmiarach i
>> konstrukcji samych hamulców.
>
> Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa
razy tyle tłoczków?
--
Pozdrawiam,
Kamil
Re: klocki z tylu
2011-07-14 19:06:01 - DoQ
>> Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
> A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa
> razy tyle tłoczków?
No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu?
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 19:06:59 - DoQ
> W dniu 14-07-2011 15:02, kamil pisze:
>>> Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
>> A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa
>> razy tyle tłoczków?
>
> No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu?
Odwrotnie ;) - dlaczego z przodu miały by być mniejsze? Zawsze są większe.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 16:51:51 - Jakub Witkowski
> Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:45:04 +0200, DoQ napisał(a):
>
>> Zauważyłeś przy odpowiednim stylu jazdy, czy chcesz się po prostu
>> przyjebać?
>
> ale przy odpowiednim stylu jazdy możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.
>
> W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
> przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
> konstrukcji samych hamulców.
Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały
takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej.
Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane
do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie auta
nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 17:00:16 - Waldek Godel
> Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały
> takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej.
> Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane
> do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie auta
> nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie.
Powodem jest choćby korektor siły hamowania, który powoduje, że klocki będą
się mniej zużywały niż to obliczone.
Siłą rzeczy klocki muszą być gotowe na pełne obciążenie auta, maksymalne
jakie dopuszcza konstrukcja plus pewnie jakiś niewielki zapas.
To znaczy, że jeżdząc z obciążeniem mniejszym od maksymalnego (czyli dla
większości aut 99% ich życia) zużywamy tylne klocki wolniej.
A to tylko jeden z czynników.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 13:06:48 - Krzysiek Kielczewski
>>> Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
>>> mniej więcej w podobnym czasie :)
>> W życiu.
>
> Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
> samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
> najbardziej normalne.
Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.
Krzysiek Kiełczewski
Re: klocki z tylu
2011-07-14 13:15:34 - DoQ
> Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
> rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
> już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.
Nic nowego nie wymyśliłeś. Faktem natomiast jest to, że kiedyś
najczęściej tyłu prawie się nie ruszało. Teraz tył i przód zużywają
się w podobnym tempie.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 13:46:46 - Albercik
> W dniu 14-07-2011 13:06, Krzysiek Kielczewski pisze:
>
>> Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
>> rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
>> już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.
>
> Nic nowego nie wymyśliłeś. Faktem natomiast jest to, że kiedyś
> najczęściej tyłu prawie się nie ruszało. Teraz tył i przód zużywają
> się w podobnym tempie.
>
A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich,
tak, aby wystarczyła właśnie mniej więcej tyle ile wytrzymują przednie
klocki? Ale to są już niuanse danej konstrukcji.
Re: klocki z tylu
2011-07-14 19:19:26 - DoQ
> A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich,
> tak, aby wystarczyła właśnie mniej więcej tyle ile wytrzymują przednie
> klocki? Ale to są już niuanse danej konstrukcji.
Też. Poza tym (jak już chyba napisałem) ABS z elektronicznym korektorem
hamowania (w zasadzie teraz stał się już standardem - choć nadal nie we
wszystkich modelach) dużo skuteczniej wykorzystuje tylną oś niż układ z
mechanicznym korektorem. Stąd jeszcze szybsze zużycie i porównywalna
trwałość z przednimi hamulcami.
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 14:48:33 - Robert_J
Że też kurcze nie mam takiego szczęścia i wymieniam przednie
klocki przynajmniej dwa razy częściej niż tylke :-)
Re: klocki z tylu
2011-07-14 23:29:24 - DoQ
> Ja potwierdzę stwierdzenie Axela - w mojej VC tył już wymieniony razem z
> tarczami a przód poczeka na wymianę do przyszłego roku
Nie może być, wszyscy kłamiecie - ze mną na czele :)
Pozdrawiam
Paweł
Re: klocki z tylu
2011-07-14 14:03:25 - AL
> chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
> klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
> rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
> samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce
> bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji
> rzadziej niz hamulce przednie.
>
> Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
> tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
> klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
> przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?
w poprzednim aucie wczesniej wymienialem klocki z tylu niz z przodu
(xsara break)
--
pozdr
Adam (AL)
TG