co za 80 tys
2011-07-06 07:05:39 - Tomisk
Przyszła pora na zakup auta i zaczęły się problemy z wyborem. Po krótce
budżet plus minus 80 tys rocznik 2009 benzyna (moje roczne przebiegi to
około 15 tys km a poza tym nie chce słyszeć słów turbina koło dwumasowe
wtryski, DPF itp itd.). Wstępnie na oku są:
1. Honda Accord 2.0 sedan
2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi
3. Passat 1.8 TSI sedan
w rezerwie Mazda 6 i Mercedes C180, C200 ale tu pewnie cena podskoczy do
około 90 tys.
Moim faworytem jest Honda co prawda najdroższa z całej trójki drugie
miejsce ford można kupić już za około 70tys (najbardziej mnie się podoba
i mam obecnie focusa II z którego jestem bardzo zadowolony) ale dużo
traci na wartości ma najsłabszy silinik i troche odstaje wykończeniem
wnętrza w porównaniu z Hondą. I trzeci passat przy którym głównie
obawaim się o wynalazek zwany TSI no i to już stary model. Mam pytanie
może ktoś miał doczynienia z w/w autami i mógł wrzucic jakieś wskazówki
albo dorzucić inną propozycję. Odpadają auta francuskie chociaż nic do
nich jak i do ich właścicieli nie mam. Z zakupem się nie pali auto
będzie raczej kupione w Niemczech mam tam znajomego który zgodzili się
pomóc w wyszukaniu.
Pozdrawiam Tomek
Re: co za 80 tys
2011-07-06 09:35:18 - Jarek Andrzejewski
>/.../ nie chce słyszeć słów turbina /.../
>3. Passat 1.8 TSI sedan
czy to nie stoi w sprzeczności?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Re: co za 80 tys
2011-07-06 09:45:41 - Robert_J
Nie wiem czy wiesz ale TSI ma turbinę, o której podobno nie
chcesz słyszeć ;-). Tak na marginesie zupełnie nie wiem
dlaczego nie chcesz o niej słyszeć, ale to już Twoja
sprawa...
Re: co za 80 tys
2011-07-06 09:59:18 - Tomisk
może być kosztowne i kłopotliwe. Wymieniłem passata ze względu na to że
jest to auto solidne i dobrze trzyma wartość a jedyny występujący
zwykły silnik benzynowy 1.6 102KM odpada.
>> 3. Passat 1.8 TSI sedan
>
> Nie wiem czy wiesz ale TSI ma turbinę, o której podobno nie chcesz
> słyszeć ;-). Tak na marginesie zupełnie nie wiem dlaczego nie chcesz o
> niej słyszeć, ale to już Twoja sprawa...
Re: co za 80 tys
2011-07-06 10:27:17 - Pan Piskorz
> Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne
:-)
P.
Re: co za 80 tys
2011-07-06 11:10:40 - jerzu
>Wymieniłem passata ze względu na to że
>jest to auto solidne
Raczej było solidne. Obecne Passaty są tak samo solidne jak inne auta
tego segmentu, niezależnie od producenta.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
Re: co za 80 tys
2011-07-06 15:07:48 - =Marcos=
> być kosztowne i kłopotliwe. Wymieniłem passata ze względu na to że jest to
> auto solidne i dobrze trzyma wartość a jedyny występujący zwykły silnik
> benzynowy 1.6 102KM odpada.
Poczytaj więcej opinii o Passacie B6. W Autocentrum w kategorii Poważne
usterki ocena auta to 3,6/5.
Dla przykładu Mondeo z tych samych roczników ma 4,2/5, a Honda Accord 4,6/5.
3,6 to bardzo niska ocena dla tak młodych aut.
--
Marcos
marek [AT] microstock . pl
galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży
Re: co za 80 tys
2011-07-06 20:41:13 - =?utf-8?Q?Rafa=C5=82 Grzelak?=
> > wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakichś
> > problemach może być kosztowne i kłopotliwe. Wymieniłem passata ze
> > względu na to że jest to auto solidne i dobrze trzyma wartość a
> > jedyny występujący zwykły silnik benzynowy 1.6 102KM odpada.
>
> Poczytaj więcej opinii o Passacie B6. W Autocentrum w kategorii
> Poważne usterki ocena auta to 3,6/5. Dla przykładu Mondeo z tych
> samych roczników ma 4,2/5, a Honda Accord 4,6/5.
>
> 3,6 to bardzo niska ocena dla tak młodych aut.
Ladnie! Moje wadliwe Stilo 1.6 ma 3,91 a pierwsza, ta zepsuta,
generacja Alfy 156 - 3,86.
Normalnie wesze podstep. ;]
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
Re: co za 80 tys
2011-07-06 22:54:29 - Irokez
news:4e1415d7$0$2500$65785112@news.neostrada.pl...
> Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne i
Zajebiste :)
--
Irokez
Re: co za 80 tys
2011-07-07 07:28:36 - Tomisk
> Użytkownik Tomisk
> news:4e1415d7$0$2500$65785112@news.neostrada.pl...
>> Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne i
>
> Zajebiste :)
>
mógłbyś coś więcej.
Popatrz może na statystyki kupowania nowych aut w Niemczech czy całej
Europie. Coś o tych samochodach (VW głównie Golf i Passat) świadczy że
są albo liderami w swoim segmencie albo od czasu do czasu spadają na
drugie miejsce. A że w Polsce niektórym każdy VW kojarzy się z golfem
III lub II w którym siedzi zawsze dres z pod remizy to już nie mój problem.
Pozdrawiam Tomek
Re: co za 80 tys
2011-07-07 21:52:54 - kamil d
> mógłbyś coś więcej.
Np.
www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=866
www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=809
www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=719
www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=690
www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=636
tiny.pl/hf66s
pokazywarka.pl/htn1jb-2/
pokazywarka.pl/rgztwn-2/
> Coś o tych samochodach (VW głównie Golf i Passat) świadczy że
> są albo liderami w swoim segmencie albo od czasu do czasu spadają na
> drugie miejsce.
Świadczy to o bardzo dobrym marketingu i świetnie wypromowanej marce.
Oczywiście jak Ci się podoba VW, fajnie się nim jeździ i dobrze się w
nim czujesz to sobie kup, prawdopodobieństwo trafienia na bubel takie
samo jak w innych markach.
Hondę pewnie też wybrałeś bo jest japońska, solidna i niezawodna
www.uokik.gov.pl/szukaj.php?szukaj=Honda&x=22&y=16 ;)
--
kamil d
Re: co za 80 tys
2011-07-08 22:42:16 - Bugatti
> wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakichś problemach może
> być kosztowne i kłopotliwe.
1.8 TSI nie ma kompresora tylko samą turbosprężarkę.
--
Bugatti
Re: co za 80 tys
2011-07-06 10:05:43 - Tomisk
może też zainteresowałbym się octavia. A poza tym nie chcę auta nowego
za mało jeżdżę.
Pozdrawiam Tomek
> Tyle mniej/więcej kosztowała mnie nowa octavia 1.4 TSI z DSG, elegance
> + dodatki. Super auto. Z wad to długi okres oczekiwania, podobno
> obecnie nawet pół roku.
>
>
> W dniu 06.07.2011 07:05, Tomisk pisze:
>> Witam
>>
>> Przyszła pora na zakup auta i zaczęły się problemy z wyborem. Po krótce
>> budżet plus minus 80 tys rocznik 2009 benzyna (moje roczne przebiegi to
>> około 15 tys km a poza tym nie chce słyszeć słów turbina koło dwumasowe
>> wtryski, DPF itp itd.). Wstępnie na oku są:
>>
>> 1. Honda Accord 2.0 sedan
>>
>> 2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi
>>
>> 3. Passat 1.8 TSI sedan
>>
>> w rezerwie Mazda 6 i Mercedes C180, C200 ale tu pewnie cena podskoczy do
>> około 90 tys.
>>
>> Moim faworytem jest Honda co prawda najdroższa z całej trójki drugie
>> miejsce ford można kupić już za około 70tys (najbardziej mnie się podoba
>> i mam obecnie focusa II z którego jestem bardzo zadowolony) ale dużo
>> traci na wartości ma najsłabszy silinik i troche odstaje wykończeniem
>> wnętrza w porównaniu z Hondą. I trzeci passat przy którym głównie
>> obawaim się o wynalazek zwany TSI no i to już stary model. Mam pytanie
>> może ktoś miał doczynienia z w/w autami i mógł wrzucic jakieś wskazówki
>> albo dorzucić inną propozycję. Odpadają auta francuskie chociaż nic do
>> nich jak i do ich właścicieli nie mam. Z zakupem się nie pali auto
>> będzie raczej kupione w Niemczech mam tam znajomego który zgodzili się
>> pomóc w wyszukaniu.
>>
>>
>> Pozdrawiam Tomek
>>
>
Re: co za 80 tys
2011-07-06 10:24:20 - Andrzej Ława
> IMHO chyba nie ten segment, gdybym szukał civica, focusa lub golfa być
> może też zainteresowałbym się octavia. A poza tym nie chcę auta nowego
> za mało jeżdżę.
Primo: Cytuj po ludzku.
Secundo: Czego konkretnie oczekujesz od samochodu? Czym dla ciebie jest
samochód? Narzędziem, symbolem statusu, zabawką czy wszystkim po trochu?
Do czego będziesz go wykorzystywać i dlaczego chcesz zmieniać posiadany
aktualnie? (póki co rzuciłeś kilka dość różnych modeli i fasonów, więc
co się dziwisz, że ktoś Octavię proponuje)
Tertio: Gaźnikowców już raczej nie produkują, więc jeśli nie chcesz
słyszeć o wtryskach, to zostaje tylko samochód elektryczny ;->
Re: co za 80 tys
2011-07-06 10:49:23 - Tomisk
> Secundo: Czego konkretnie oczekujesz od samochodu? Czym dla ciebie jest
> samochód? Narzędziem, symbolem statusu, zabawką czy wszystkim po trochu?
> Do czego będziesz go wykorzystywać i dlaczego chcesz zmieniać posiadany
> aktualnie? (póki co rzuciłeś kilka dość różnych modeli i fasonów, więc
> co się dziwisz, że ktoś Octavię proponuje)
>
> Tertio: Gaźnikowców już raczej nie produkują, więc jeśli nie chcesz
> słyszeć o wtryskach, to zostaje tylko samochód elektryczny ;->
>
ad secundo:
- ma być głównie narzędziem ale tez trochę zabawką.
- do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
dojazdów do pracy, czasem dalszych wyjazdów (wakacje weekendy, inne)
- chce zmienić bo obecnie użytkowane auto (focus II) ma 6 lat i jak dla
mnie robi się już troche stary, troche mi się znudził (mam go 4 lata)
ad tertio: Ok może źle napisałem że nie chce słyszec o turbinie itp
poprostu ma być benzyna najlepiej wolnossąca.
Re: co za 80 tys
2011-07-06 11:13:35 - Andrzej Ława
Z góry uprzedzam, że konkretnie Tobie nie doradzę, bo mam inne
zainteresowania w dziedzinie samochodów ;) więc się w takich, jakie
opisałeś nie orientuję... Ale za to ci, co się orientują już mają więcej
informacji, czego chcesz.
> - ma być głównie narzędziem ale tez trochę zabawką.
Czyli powinien być w miarę solidny i dość ekonomiczny, ale trochę więcej
mocy się przyda.
> - do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
> dojazdów do pracy, czasem dalszych wyjazdów (wakacje weekendy, inne)
Czyli znowu: ma niezbyt dużo palić, ale większa pakowność się przyda.
> - chce zmienić bo obecnie użytkowane auto (focus II) ma 6 lat i jak dla
> mnie robi się już troche stary, troche mi się znudził (mam go 4 lata)
No cóż, tutaj mogę powiedzieć tylko ROTFL ale to tylko moja opinia -
chociaż twoja wypowiedź sugeruje, że samochód dla ciebie to ewentualnie
_dodatkowo_ narzędzie, a głównie ma być to zabawka i symbol
statusu/ozdoba. Nie popieram takiego podejścia napędzanego przez
marketoidów, ale to twoja prywatna sprawa i jak ciebie stać, to tylko
zysk dla pośredników i kupujących tańsze używki ;-)
Zatem warto byś dodał, jaka stylistyka ci odpowiada, a jaka nie. Z
kolorami włącznie - bo niektórzy producenci mają dość ograniczone palety
kolorów.
Pewnie też wyposażenie będzie istotne, czyż nie?
> ad tertio: Ok może źle napisałem że nie chce słyszec o turbinie itp
> poprostu ma być benzyna najlepiej wolnossąca.
O wtrysku też pisałeś ;) (tak się tylko czepiam ;) )
Re: co za 80 tys
2011-07-06 11:38:43 - Tomisk
> W dniu 06.07.2011 10:49, Tomisk pisze:
>
> Z góry uprzedzam, że konkretnie Tobie nie doradzę, bo mam inne
> zainteresowania w dziedzinie samochodów ;) więc się w takich, jakie
> opisałeś nie orientuję... Ale za to ci, co się orientują już mają więcej
> informacji, czego chcesz.
>
>
>> - ma być głównie narzędziem ale tez trochę zabawką.
>>
> Czyli powinien być w miarę solidny i dość ekonomiczny, ale trochę więcej
> mocy się przyda.
>
tak
>
>> - do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
>> dojazdów do pracy, czasem dalszych wyjazdów (wakacje weekendy, inne)
>>
> Czyli znowu: ma niezbyt dużo palić, ale większa pakowność się przyda.
>
dobrze by było ale nie są to jakieś pierwszorzędne kryteria
>
>> - chce zmienić bo obecnie użytkowane auto (focus II) ma 6 lat i jak dla
>> mnie robi się już troche stary, troche mi się znudził (mam go 4 lata)
>>
> No cóż, tutaj mogę powiedzieć tylko ROTFL ale to tylko moja opinia -
> chociaż twoja wypowiedź sugeruje, że samochód dla ciebie to ewentualnie
> _dodatkowo_ narzędzie, a głównie ma być to zabawka i symbol
> statusu/ozdoba. Nie popieram takiego podejścia napędzanego przez
> marketoidów, ale to twoja prywatna sprawa i jak ciebie stać, to tylko
> zysk dla pośredników i kupujących tańsze używki ;-)
>
mam inne zdanie
> Zatem warto byś dodał, jaka stylistyka ci odpowiada, a jaka nie. Z
> kolorami włącznie - bo niektórzy producenci mają dość ograniczone palety
> kolorów.
>
> Pewnie też wyposażenie będzie istotne, czyż nie?
>
>
kolor: oprócz zielonego czerwonego i białego
na w miare przyzwoitym poziome nie musi mieć skóry, navi.
>
>> ad tertio: Ok może źle napisałem że nie chce słyszec o turbinie itp
>> poprostu ma być benzyna najlepiej wolnossąca.
>>
> O wtrysku też pisałeś ;) (tak się tylko czepiam ;) )
>
też tak myślę ;)
Pozdrawiam Tomek
Re: co za 80 tys
2011-07-06 11:56:58 - Andrzej Ława
>> No cóż, tutaj mogę powiedzieć tylko ROTFL ale to tylko moja opinia -
>> chociaż twoja wypowiedź sugeruje, że samochód dla ciebie to ewentualnie
>> _dodatkowo_ narzędzie, a głównie ma być to zabawka i symbol
>> statusu/ozdoba. Nie popieram takiego podejścia napędzanego przez
>> marketoidów, ale to twoja prywatna sprawa i jak ciebie stać, to tylko
>> zysk dla pośredników i kupujących tańsze używki ;-)
>>
> mam inne zdanie
Wolny kraj ;)
Swoją szosą mi się marzy coś, co nie musiałoby się nudzić ale
jednocześnie mogło być używane prze kogoś, kto chce mieć wieczny pojazd...
Oczywiście nierealne z przyczyn polityczno-ekonomicznych, ale
technicznie trywialne - solidna rama i udostępnianie specyfikacji tak,
aby dość swobodnie i łatwo można było modyfikować pojazd, włącznie ze
zmianą karoserii, silnika itepe.
[ciach]
> na w miare przyzwoitym poziome nie musi mieć skóry, navi.
Tak a'propos nawigacji, to z tego co widzę te fabryczne to drogi syf -
często lepiej nawet jakąś w telefonie mieć.
Re: co za 80 tys
2011-07-06 15:41:59 - grzeda
> 3. Passat 1.8 TSI sedan
Popatrz lepiej na Superba z tym samym silnikiem.
pozdr
PG
Re: co za 80 tys
2011-07-06 21:20:52 - Paweł
dodatkowo mozesz ponegocjować jeszcze cenę ...
Re: co za 80 tys
2011-07-06 22:30:44 - dudley
news:4e13ed23$0$2441$65785112@news.neostrada.pl...
> budżet plus minus 80 tys 2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi
Z tym budżetem to spokojnie kupisz fabrycznie nowego mondka 2.0, a nie
dwuletnią używkę...
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobeżowa astra III
Re: co za 80 tys
2011-07-20 17:30:41 - Wojciech Wrodarczyk
> Witam
>
> Przyszła pora na zakup auta i zaczęły się problemy z wyborem. Po krótce
> budżet plus minus 80 tys rocznik 2009 benzyna (moje roczne przebiegi to
> około 15 tys km a poza tym nie chce słyszeć słów turbina koło dwumasowe
> wtryski, DPF itp itd.). Wstępnie na oku są:
>
> 1. Honda Accord 2.0 sedan
>
> 2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi
>
> 3. Passat 1.8 TSI sedan
>
> w rezerwie Mazda 6 i Mercedes C180, C200 ale tu pewnie cena podskoczy do
> około 90 tys.
>
Z tych autem honda zdecydowanie najlepiej się prowadzi, więc jak
jeździsz po trasach pow. 140 km/h to będziesz najbardziej zadowolony.
poza tym silniki vvti hondy dają więcej niż wynika ze specyfkacji
moc_max / mom_max. w sensie ich krzywa momentu jest ciekawsza niż w
innych silnikach wolnossących, co daje niespotykaną dynamikę przy
rozsądnym zużyciu pali. wady hondy : niskie siedzisko, droga blachara.