turbina czyli motyl
2011-08-16 14:01:30 - pwz
Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie
miałem jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie turbinowym
_zawrócić_? Pytam w kontekście tego ronda:
www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html
(jest też jego schemat) - zakładając, że np. wjeżdżam na rondo z Al.
Jana Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na
którym pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie
bezpiecznie i prawidłowo?
Pozdr
pwz
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:05:24 - Tomek
Użytkownik pwz
news:j2dm70$rao$1@news.onet.pl...
> Witam!
>
> Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie miałem
> jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie turbinowym _zawrócić_?
> Pytam w kontekście tego ronda:
> www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html
> (jest też jego schemat) - zakładając, że np. wjeżdżam na rondo z Al. Jana
> Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na którym
> pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie bezpiecznie i
> prawidłowo?
>
> Pozdr
> pwz
niedasię...
Tomek
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:17:24 - pwz
> niedasi?...
> Tomek
?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie
można zawrócić, wrócić w ulicę, z której się na nie wjechało?
pwz
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:23:10 - Jarek Andrzejewski
>W dniu 2011-08-16 14:05, Tomek pisze:
>> niedasi?...
>> Tomek
>
>?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie
>można zawrócić, wrócić w ulicę, z której się na nie wjechało?
a co w tym dziwnego? Podobnie trudno zawrócić np. na al. Jana Pawła II
w drodze na to rondo albo na autostradzie.
Coś za coś: albo dowolność manewrowania albo płynność ruchu.
Re: turbina czyli motyl
2011-08-17 10:48:21 - janko walski
news:u6ok47lp8ss0r3kculicq83qbfim8r8ppn@4ax.com...
>>?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie
>>można zawrócić, wrócić w ulicę, z której się na nie wjechało?
>
> a co w tym dziwnego? Podobnie trudno zawrócić np. na al. Jana Pawła II
> w drodze na to rondo albo na autostradzie.
> Coś za coś: albo dowolność manewrowania albo płynność ruchu.
Płynność na takich rondach to jest przysłowiowe sranie w banie.
Jest fajnie i pięknie jak przez takie ronda przemieszczają się te same osoby
i dokładnie znają zasady gdzie, którym pasem, ale wystarczy tylko co
kilkanaście minut małorozgarnięty czy też obcy kierowca, który po prostu
szuka drogi i korki murowane.
Dodatkowo w razie pomyłki generują o wiele większe zamieszanie, bo osoby,
które zjadą nie tam, gdzie trzeba będą zawracać na drodze, w którą pomyłkowo
skręcili i znów powracać na rondo, generując niepotrzebny ruch.
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:27:08 - Grejon
> W dniu 2011-08-16 14:05, Tomek pisze:
>> niedasi?...
>> Tomek
>
> ?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie
> można zawrócić, wrócić w ulicę, z której się na nie wjechało?
> pwz
Da się. Jak wjedziesz JP od centrum lewym pasem, to na wysokości
Słomińskiego wjeżdżasz na bardziej lewy.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 parafinka Kombi
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:52:53 - Samotnik
> W dniu 2011-08-16 14:05, Tomek pisze:
>> niedasi??...
>> Tomek
>
> ?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie
> można zawrócić, wrócić w ulicę, z której się na nie wjechało?
Zależy, gdzie. Jeśli są krawężniki, ciągłe linie itd, to się nie da, ale na
turbinowym rondzie 'Hulanka' w Bielsku-Białej można bez problemu, jak się
uprzesz, to nawet możesz jeździć dookoła, tylko trzeba co okrążenie
zmieniać pas na lewy.
--
Samotnik
Biżuteria: www.bizuteria-artystyczna.pl/
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:22:20 - MHM
> Użytkownik pwz
> news:j2dm70$rao$1@news.onet.pl...
> niedasię...
> Tomek
Ano nie da sie w JPII zawrocic. Tak samo jak sie nie da skrecic z
Powazkowskiej w JPII. Jest blad (oby tylko na rysunku) w malowaniu wjazdu z
Powazkowskiej z lewego skrajengo pasa. Linia ciagla uniemozliwia
wjechanie na skrajny wew pas ronda. I dzieki temu nie da sie zawrocic w z
JPII w JPII.
--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 16:52:24 - Axel
MHM
news:llu543taz7q5.1xuqvfp2zcgj8$.dlg@40tude.net...
>
>> Użytkownik pwz
>> news:j2dm70$rao$1@news.onet.pl...
>
>> niedasię...
>> Tomek
>
> Ano nie da sie w JPII zawrocic.
> Tak samo jak sie nie da skrecic z
> Powazkowskiej w JPII.
Z Powazkowskiej skreca sie bez problemu w JPII, tyle, ze wylacznie w prawo.
Ale co to ma do ronda Babka, ktore od skrzyzowania JPII z Powazkowska jest
jakies 150m?
> Jest blad (oby tylko na rysunku) w malowaniu wjazdu z
> Powazkowskiej z lewego skrajengo pasa.
Ta ulica to sie Okopowa nazywa, a strzalka opisuje kierunek do
Powazkowskiej.
> Linia ciagla uniemozliwia
> wjechanie na skrajny wew pas ronda.
Blad jest, pewnie tylko na rysunku. Brakuje przerywanej po lewej stronie
lewego pasa z Okopowej i kawalek linii za wysepka powinien byc przerywany.
Inny blad jest na zjezdzie w Slominskiego - linia ciagla zamiast
przerywanej, przez co ze srodkowego pasa nie da sie pojechac dalej w
kierunku JPII. I wlasnie przez ten blad nie da sie na tamtym rysunku
zawrocic z JPII, ale tylko od polnocy. Od poludnia - bez problemu.
A tu prawidlowy (mam nadzieje) schemat pasow na rondzie:
bi.gazeta.pl/im/8/10118/m10118758.jpg
--
Axel
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:28:40 - Yakhub
W liście datowanym 16 sierpnia 2011 (14:05:24) napisano:
>> Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie miałem
>> jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie turbinowym _zawrócić_?
>> Pytam w kontek?cie tego ronda:
>> www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html
>> (jest też jego schemat) - zakładaj?c, że np. wjeżdżam na rondo z Al. Jana
>> Pawła II i chcę w tę sam? ulicę z powrotem zjechać z ronda, na którym
>> pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie bezpiecznie i
>> prawidłowo?
>>
>> Pozdr
>> pwz
> niedasię...
> Tomek
dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpg
W czym problem?
--
Pozdrowienia,
Yakhub
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:46:30 - MHM
>
> W czym problem?
A z drugiej strony ? :)
--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 15:08:59 - Rychu
>> dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpg
>> W czym problem?
> A z drugiej strony ? :)
Weź sobie niebieskiego markera, otwórz ten obrazek
i zacznij malować. Dokładnie tak samo. :)
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 15:14:51 - mister
>> dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpg
> A z drugiej strony ? :)
z wszystkich sie da, tylko na schemacie w kilku miejscach sa linie
ciagle a powinny byc przerywane.
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 15:16:29 - MHM
> W dniu 2011-08-16 14:46, MHM pisze:
>>> dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpg
>> A z drugiej strony ? :)
>
> z wszystkich sie da, tylko na schemacie w kilku miejscach sa linie
> ciagle a powinny byc przerywane.
No wlasnie o te ciagle mi sie rozchodzi :P
--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:43:50 - 'Tom N'
> Użytkownik pwz
> news:j2dm70$rao$1@news.onet.pl...
>> Witam!
>> Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie miałem
>> jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie turbinowym _zawrócić_?
>> Pytam w kontekście tego ronda:
>> www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html
>> (jest też jego schemat) - zakładając, że np. wjeżdżam na rondo z Al. Jana
>> Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na którym
>> pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie bezpiecznie i
>> prawidłowo?
> niedasię...
Oczywiście, że się da
imageshack.us/photo/my-images/11/arkadiazawracania.jpg/
--
Tomasz Nycz
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:47:15 - MHM
> Oczywiście, że się da
>
> imageshack.us/photo/my-images/11/arkadiazawracania.jpg/
A od strony pl. Grunwaldzkiego ?
--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:52:28 - neoniusz
>> Oczywiście, że się da
>>
>> imageshack.us/photo/my-images/11/arkadiazawracania.jpg/
>
> A od strony pl. Grunwaldzkiego ?
>
A co to za problem? Tak samo, tylko w druga strone.
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 15:00:14 - MHM
> W dniu 16.08.2011 14:47, MHM pisze:
>>> Oczywiście, że się da
>>>
>>> imageshack.us/photo/my-images/11/arkadiazawracania.jpg/
>>
>> A od strony pl. Grunwaldzkiego ?
>>
> A co to za problem? Tak samo, tylko w druga strone.
Tzn. pod prąd ? :)
--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:47:39 - Tomek
Użytkownik 'Tom N'
wiadomości news:110816.144350.pms.2400@int.dyndns.org.invalid...
> Tomek w
>
>> Użytkownik pwz
>> news:j2dm70$rao$1@news.onet.pl...
>>> Witam!
>>> Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie
>>> miałem
>>> jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie turbinowym
>>> _zawrócić_?
>>> Pytam w kontekście tego ronda:
>>> www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html
>>> (jest też jego schemat) - zakładając, że np. wjeżdżam na rondo z Al.
>>> Jana
>>> Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na którym
>>> pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie bezpiecznie i
>>> prawidłowo?
>
>> niedasię...
>
> Oczywiście, że się da
>
> imageshack.us/photo/my-images/11/arkadiazawracania.jpg/
>
> --
> Tomasz Nycz
Na zdjęciu zamieszczonym na tvnwarszawa pasy wyglądają nieco inaczej :-)
Tomek
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:43:42 - bv3
> Witam!
>
> Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie
> miałem jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie turbinowym
> _zawrócić_? Pytam w kontekście tego ronda:
> www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html
> (jest też jego schemat) - zakładając, że np. wjeżdżam na rondo z Al.
> Jana Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na
> którym pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie
> bezpiecznie i prawidłowo?
BTW tutaj poprawny (chyba ;-)) rysunek:
bi.gazeta.pl/im/8/10118/m10118758.jpg
(na tym z ŻW oznakowanie pionowe jest sprzeczne z poziomym; np. jadąc JPII
od centrum w stronę Żoliborza nie mógłbyś pojechać środkowym pasem)
Swoją drogą nadal nic nie stoi (fizycznie) na przeszkodzie, żeby niektórzy
artyści skręcający ze Słomińskiego w JPII ustawiali się na środkowym pasie
zamiast na lewym.
--
bv3
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 14:48:34 - MHM
> BTW tutaj poprawny (chyba ;-)) rysunek:
> bi.gazeta.pl/im/8/10118/m10118758.jpg
Wg tego sie da. Trzebaby skonfrontowac na żywca :)
--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 16:37:52 - Robert_J
> kontekście tego ronda:
> www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html
No weż nie rób sobie żartów :-). Naprawdę nie widzisz że z
każdej ulicy można spokojnie zawrócić? Na dodatek nawet pasa
nie trzeba zmieniać :-).
Re: turbina czyli motyl
2011-08-17 21:12:20 - Irokez
news:j2dvct$r9v$1@news.onet.pl...
>> ...jak na rondzie turbinowym _zawrócić_? Pytam w kontekście tego ronda:
>> www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.htm
>> l
> No weż nie rób sobie żartów :-). Naprawdę nie widzisz że z każdej ulicy
> można spokojnie zawrócić? Na dodatek nawet pasa nie trzeba zmieniać :-).
O ile się na odpowiednim ustawić
Z prawego bez zmiany się nie da
--
Irokez
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 22:59:35 - Cavallino
news:j2dm70$rao$1@news.onet.pl...
> Witam!
>
> Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie miałem
> jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie turbinowym _zawrócić_?
> Pytam w kontekście tego ronda:
> www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html
> (jest też jego schemat) - zakładając, że np. wjeżdżam na rondo z Al. Jana
> Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na którym
> pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie bezpiecznie i
> prawidłowo?
A który pas przed rondem jest oznakowany Twoim zdaniem tak, że dopuszcza
zawracanie?
Re: turbina czyli motyl
2011-08-16 23:49:24 - Adam Płaszczyca
> A który pas przed rondem jest oznakowany Twoim zdaniem tak, że dopuszcza
> zawracanie?
Wszystkie lewe.
I jeśli dobrze widze na rysunku, to się ryzujący kropnął, bo nie zaznaczył
lini ciągła+przerywana w kilku miejscach. Np na przedłużeniu lewego pasa z
Okopowej.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: turbina czyli motyl
2011-08-17 01:21:43 - bv3
linii wyprowadzających ruch z ronda
(bi.gazeta.pl/im/3/10123/z10123683X.jpg - na górze wylot JPII w
kierunku Żoliborza, przy wylocie JPII w stronę centrum jest identycznie)
ergo zjeżdżając ze środkowego pasa wypadałoby puścić jadących prawym
(zewnętrznym) pasem.
Jednocześnie wyjazd ze Słomińskiego jest jedynym, gdzie ze środkowego pasa
można jechac tylko prosto w Okopową. W drugą stronę (z Okopowej) ze
środkowego pasa pojedziemy i prosto (w Słomińskiego), i w lewo (w JPII
kierunek Żoliborz).
Sytuacja hipotetyczna - ze Słomińskiego wyjeżdżają dwa samochody z zamiarem
skrętu w JPII w kierunku centrum. Jeden (prawidłowo) na lewym pasie (A),
drugi (nieprawidłowo) na środkowym (B). Zajmują analogiczne pasy na
rondzie. B zgodnie ze strzałkami przed wjazdem powinien skręcić w Okopową,
ale jedzie do JPII. A zjeżdżając ze środkowego już wtedy pasa w JPII musi
wtedy ustąpić pierwszeństwa B, którego w ogóle w tym miejscu nie powinno
być. W przypadku dzwona winny jest A, mimo że B pojechał o jeden zjazd za
daleko. To ma być ta bezkolizyjność? Zaczynam tęsknić za poprzednim
malowaniem.
--
I'm not into working out. My philosophy: no pain, no pain