Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 02:21:50 - Tomasz Stiller
W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem
samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem
ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorszą, czyli
rozwaloną stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z
tym porządek?
Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki
zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na
prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy
można jakoś zregenerować jej wkład? Domyślam się, że największy problem
jest z immobilizerem.
Tomek
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 07:06:22 - Jacek
Jacek
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 12:47:02 - Tomasz Stiller
> A jak się zachowuje drugi kluczyk?
Kupiłem to auto z jednym kluczykiem :\
Tomek
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 10:25:30 - Rychu
> W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem
> samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem
Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem...
wziąłem drugi kluczyk i problem się rozwiązał.
PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilką, jeżeli
na kluczyku jest sporo poprzyklejanego brudu.
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 12:48:16 - Tomasz Stiller
> Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem... wziąłem drugi
> kluczyk i problem się rozwiązał.
Ja nie mam drugiego kluczyka :\
> PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilką, jeżeli na kluczyku jest
> sporo poprzyklejanego brudu.
Mój kluczyk nie jest niestety brudny, niemniej sam grot jest już nieźle
wytarty. Zamki zewnętrzne otwiera bez problemu, tylko w stacyjce jest
problem
Tomek
Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
2011-08-25 10:51:47 - Axel
news:pan.2011.08.25.00.21.52@lexx.eu.org...
> Czesc.
> W moim roboczym seicento zacina sie stacyjka. Nie wiem czy to problem
> samej stacyjki, czy juz niezle wytartego kluczyka. W takim stanie kupilem
> ten samochód ponad rok temu. Zakladam, ze mam wersje najgorsza, czyli
> rozwalona stacyjke i wytarty kluczyk. Co musze wymienic, zeby zrobic z
> tym porzadek?
Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny
ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego smaru
uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym). rozloz pod
stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy obficie przeplucz
mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i poruszaj stacyjka. Po
dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar grafitowy i znowu poruszac
stacyjka. Tak ozywialem stacyjke w 12 letnim Oplu kiedys, zamki w drzwiach,
ktore fachowcy chcieli wymieniac, a wraz z nimi kilkadziesiat kluczy, bo
to drzwi wejsciowe do budynku - zamek juz dziala po mojej operacji kilka
lat, oraz klodki, ktore sa uzywane na dworze. Trzeba pamieta, ze na poczatku
klucz bedzie brudny i po wyjeciu se stacyjki trzeba go wytrzec przed
schowaniem do kieszeni...
--
Axel
Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
2011-08-25 12:49:10 - Tomasz Stiller
> Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny
> ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego
> smaru uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym).
> rozloz pod stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy
> obficie przeplucz mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i
> poruszaj stacyjka. Po dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar
> grafitowy i znowu poruszac stacyjka
Rozumiem, że do tej operacji trzeba by ją w pierwszej kolejności
wymontować z samochodu?
Tomek
Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
2011-08-25 13:10:59 - Mari@
>
> Rozumiem, że do tej operacji trzeba by ją w pierwszej kolejności
> wymontować z samochodu?
>
> Tomek
*** Tak. Strzykawką.
MSPANC :)
--
+-- Mari@ & BrownSugar - GSX 1100F --+
+ Slow Rider & Road Lamer MC President +
+ cos byc musi do cholery za zakretem +
+------- mariarider[malpa]op.pl --------+
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 16:11:25 - Tomasz Stiller
Najwyraźniej stary był już tak zużyty, że przestawał pasować do zapadek w
stacyjce.
Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka
kosztuje tak abstrakcyjne pieniądze? Najtaniej jak widziałem 250zł. Rynek
wymusza takie ceny, czy to jakaś czarna magia z tym dorabianiem jest?
Tomek
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 16:39:52 - Jacek
Jeżeli stacyjka daje się przekręcić przy lekko wysuniętym kluczyku a
przy całkowicei włożonym blokuje to łatwo temu zaradzić rozklepując
występ kluczyka, który opiera się o korpus stacyjki. Ułamek milimetra
może zdziałać cuda. Jak nie wiesz o co chodzi to poproś kumatego
dorabiacza kluczy, niech on to zrobi.
Jacek
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 17:06:13 - Tomasz Stiller
> Jak kluczyk z immobiliserem to tyle będzie kosztował. Jeżeli stacyjka
> daje się przekręcić przy lekko wysuniętym kluczyku a przy całkowicei
> włożonym blokuje to łatwo temu zaradzić rozklepując występ kluczyka,
> który opiera się o korpus stacyjki. Ułamek milimetra może zdziałać cuda.
> Jak nie wiesz o co chodzi to poproś kumatego dorabiacza kluczy, niech on
> to zrobi. Jacek
Kluczyk, z którego przełożyłem transponder immobilizera nadal bez
problemu otworzy mi samochód, tylko nie odpalę go nim. Chodziło mi tylko
o możliwość awaryjnego dostania się do samochodu. Jeden sprawny kluczyk
do jazdy mi wystarczy. Inna sprawa jak go zgubię.
Tomek
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 16:45:08 - Marek P.
> kosztuje tak abstrakcyjne pieniądze? Najtaniej jak widziałem 250zł.
> Rynek wymusza takie ceny, czy to jakaś czarna magia z tym dorabianiem
> jest?
Trzeba było kupić surówkę pilnik w łapę i jazda. A poźniej i tak wyjąć 2
stówy i dorobić u profesjonalisty.
Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
2011-08-25 23:43:35 - Raf :-)
> Cześć.
>
> W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem
> samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem
> ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorszą, czyli
> rozwaloną stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z
> tym porządek?
>
> Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki
> zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na
> prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy
> można jakoś zregenerować jej wkład? Domyślam się, że największy problem
> jest z immobilizerem.
>
> Tomek
Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento
problemy pojawiły się po 130 kkm, przy 200 kkm były bardzo poważne.
Generalnie problemem jest to, że kluczyk wchodzi zbyt głęboko do stacyjki -
chodzi o dziesiąte milimetra. Recepta - wymiana kluczyka.
Tutaj masz 3 opcje:
1) zamówienie kluczyka w ASO - jeśli masz immobiliser Code 1 wyjdzie cię to
kilkaset zł (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), jeśli Code 2 - 1200
zł (tysiąc dwieście za jeden kluczyk). Musisz mieć kartę kodową do
immobilisera.
2) zamówić komplet zamków z kluczami. Cały komplet kosztuje ... 400 zł.
Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera też cię
raczej nie zruinuje.
3) Znaleźć warsztat specjalizujący się w dorabianiu kluczyków do samochodów
- tą drogą ja poszedłem.
Czekałem 3 dni - warsztat akurat nie miał odpowiedniego surowego klucza. W
warsztacie najpierw zrobili klucz z trochę dłuższym występem - stacyjka
działała idealnie, ale zamki w drzwiach się słabo otwierały. Występ trochę
podszlifowali i było ok. Później delikatnie rozcięli oryginalny kluczyk,
wyjęli pastylkę transpondera immobilisera i włożyli do gniazda w nowym
kluczyku. Gniazdo zaślepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiętam, mogę się
trochę mylić) około 70 zł.
Dla informacji - w Krakowie korzystałem z warsztatu przy ulicy Malborskiej,
w innych miastach na pewne też coś znajdziesz.
Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO około 450 - 500 zł. Takiej
rzeczy raczej na kupowałbym na Allegro - już lepiej dorobić zwykły kluczyk
i przykleić pastylkę wymontowaną z kluczyka w okolicy anteny.
Raf :-)