roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

Doby Data ostatniej zmiany: 2011-09-02 18:45:11

roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-08-31 20:42:13 - Doby

Czym roznia sie te silniki ?
1) BUN 155kW (211KM)
2) BKS 165kW (224KM)

rok produkcji 2007
chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
to wlasnie silnik
zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....






Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-08-31 22:10:52 - Regand

> Czym roznia sie te silniki ?
> 1) BUN 155kW (211KM)
> 2) BKS 165kW (224KM)
>
> rok produkcji 2007
> chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
> to wlasnie silnik
> zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....



Pewnie duzo nie pomoge ale silniki sa praktycznie identyczne, 99% czesci
do nich sa te same ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Ale patrzac jeszcze z punktu okresu produkcji:
BKS: 11/2004-05/2008
BUN: 03/2006-11/2007

oznaczaloby, ze wprowadzony pozniej BUN byl jakims niewypalem bo
przestali go robic wczesniej niz wczesniej wprowadzony BKS :)



Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-09-02 08:00:55 - Myjk

Wed, 31 Aug 2011 22:10:52 +0200, Regand

> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
xcarlink.pl



Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-09-02 09:08:51 - Krzysiek Kielczewski

On 2011-09-02, Myjk wrote:

>> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
>
> Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
> komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
> Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
> ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
> rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
> salonie okazalej wyglądała?

A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski



Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-09-02 16:32:58 - kamil

On 02/09/2011 08:08, Krzysiek Kielczewski wrote:
> On 2011-09-02, Myjk wrote:
>
>>> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
>>
>> Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
>> komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
>> Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
>> ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
>> rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
>> salonie okazalej wyglądała?
>
> A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
> mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
> zmienić?


A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
wprowadzać różnych cen?



--
Pozdrawiam,
Kamil



Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-09-02 17:40:44 - omega_fan

> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
> wprowadzać różnych cen?

Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.






Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-09-02 17:51:26 - kamil

On 02/09/2011 16:40, omega_fan wrote:
>> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
>> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
>> wprowadzać różnych cen?
>
> Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.

Ubezpieczenie - tak. Podatek drogowy od ilości CO2 też.

Ale ja nie piszę o opłatach, tylko o cenie samochodu i kasowaniu więcej
za mocniejszą wersję, która kosztuje producenta dokładnie tyle samo.





--
Pozdrawiam,
Kamil



Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-09-02 18:16:56 - Krzysiek Kielczewski

On 2011-09-02, kamil wrote:

>> A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
>> mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
>> zmienić?
>
> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
> wprowadzać różnych cen?

Dlatego, że na mocniejszą wersję tych klientów nie stać - nie sprzedasz
im czegoś to nic nie zarobisz. No a czymś się muszą te wersje różnić.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski



Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

2011-09-02 18:45:11 - Gotfryd Smolik news

On Fri, 2 Sep 2011, kamil wrote:

> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać
> różnych cen?

Ależ jest powód - to ci lepsi klienci, zdolni (i chętni) zapłacić
więcej za więcej mocy.
Pytanie zadajesz odwrotnie i w tym problem.
Dlaczego nie wziąć więcej od tych, którzy są skłonni zapłacić
(więcej) za pełne wykorzystanie możliwości silnika, przy okazji
nie tracąc szerszej masy, która warunkuje pokrycie kosztów
produkcji?
Praktyka w niczym nie różni się od produkcji procesorów z zablokowanym
mnożnikiem na przykład.

pzdr, Gotfryd



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS