roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-08-31 20:42:13 - Doby
1) BUN 155kW (211KM)
2) BKS 165kW (224KM)
rok produkcji 2007
chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
to wlasnie silnik
zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....
Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-08-31 22:10:52 - Regand
> 1) BUN 155kW (211KM)
> 2) BKS 165kW (224KM)
>
> rok produkcji 2007
> chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
> to wlasnie silnik
> zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....
Pewnie duzo nie pomoge ale silniki sa praktycznie identyczne, 99% czesci
do nich sa te same ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
Ale patrzac jeszcze z punktu okresu produkcji:
BKS: 11/2004-05/2008
BUN: 03/2006-11/2007
oznaczaloby, ze wprowadzony pozniej BUN byl jakims niewypalem bo
przestali go robic wczesniej niz wczesniej wprowadzony BKS :)
Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-09-02 08:00:55 - Myjk
> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
xcarlink.pl
Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-09-02 09:08:51 - Krzysiek Kielczewski
>> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
>
> Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
> komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
> Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
> ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
> rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
> salonie okazalej wyglądała?
A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-09-02 16:32:58 - kamil
> On 2011-09-02, Myjk
>
>>> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
>>
>> Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
>> komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
>> Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
>> ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
>> rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
>> salonie okazalej wyglądała?
>
> A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
> mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
> zmienić?
A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
wprowadzać różnych cen?
--
Pozdrawiam,
Kamil
Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-09-02 17:40:44 - omega_fan
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
> wprowadzać różnych cen?
Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.
Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-09-02 17:51:26 - kamil
>> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
>> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
>> wprowadzać różnych cen?
>
> Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.
Ubezpieczenie - tak. Podatek drogowy od ilości CO2 też.
Ale ja nie piszę o opłatach, tylko o cenie samochodu i kasowaniu więcej
za mocniejszą wersję, która kosztuje producenta dokładnie tyle samo.
--
Pozdrawiam,
Kamil
Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-09-02 18:16:56 - Krzysiek Kielczewski
>> A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
>> mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
>> zmienić?
>
> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
> wprowadzać różnych cen?
Dlatego, że na mocniejszą wersję tych klientów nie stać - nie sprzedasz
im czegoś to nic nie zarobisz. No a czymś się muszą te wersje różnić.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
2011-09-02 18:45:11 - Gotfryd Smolik news
> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać
> różnych cen?
Ależ jest powód - to ci lepsi klienci, zdolni (i chętni) zapłacić
więcej za więcej mocy.
Pytanie zadajesz odwrotnie i w tym problem.
Dlaczego nie wziąć więcej od tych, którzy są skłonni zapłacić
(więcej) za pełne wykorzystanie możliwości silnika, przy okazji
nie tracąc szerszej masy, która warunkuje pokrycie kosztów
produkcji?
Praktyka w niczym nie różni się od produkcji procesorów z zablokowanym
mnożnikiem na przykład.
pzdr, Gotfryd