1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 12:17:24 - mar jan
wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w
cylindrze sa zamkniete!
o cooo chozzzzi?
przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak przy
hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs.
nie powinny byc odtwarte? jak to jest?
eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden zawsze spreza a drugi sie w tym
czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi' ...
czyli tak lepiej niz dopuscic do swistawki powietrznej nad klawiatura?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 11:01:43 - to
> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow
> VW - wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI. na necie pokazaly sie
> filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w cylindrze sa
> zamkniete!
> o cooo chozzzzi?
> przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak
> przy hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs. nie powinny byc
> odtwarte? jak to jest? eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden
> zawsze spreza a drugi sie w tym czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi'
Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to znosić. Raczej w
filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:45:40 - PM
> Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to znosić. Raczej w
> filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)
>
pomijając pierwszy cykl
tłok A rozpręza gaz -> strata
potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest ciagniety
do góry przez podciśnienie
nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 15:11:10 - to
> pomijając pierwszy cykl
> tłok A rozpręza gaz -> strata
> potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest
> ciagniety do góry przez podciśnienie
> nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..
Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas
otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze. Może w czym innym jest
problem? Np. w nierównomiernym obciążeniu termicznym albo w pompowaniu
zimnego powietrza do wydechu?
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 15:13:22 - to
> Może w czym innym jest
> problem? Np. w nierównomiernym obciążeniu termicznym albo w pompowaniu
> zimnego powietrza do wydechu?
Albo może taki silnik pracuje bardziej równomiernie? W końcu to R4 z
odłączonymi 2 cylindrami, być może ta martwa praca dwóch cylindrów
jednak trochę wyrównuje obciążenia na wale korbowym.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 22:15:59 - Krzysiek Kielczewski
> Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas
> otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze.
Pewnie nie.
Krzysiek Kiełczewski
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 22:18:45 - to
>> Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas
>> otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze.
>
> Pewnie nie.
Bo? Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem
rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót).
Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy
zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam
wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 14:45:01 - kamil d
> Link! ;)
www.youtube.com/watch?v=yxjGTBF-dVY
--
kamil d
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 12:30:18 - Olo
> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -
> wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
> na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w
> cylindrze sa zamkniete!
> o cooo chozzzzi?
> przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak przy
> hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs.
> nie powinny byc odtwarte? jak to jest?
> eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden zawsze spreza a drugi sie w tym
> czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi' ...
poczekaj poczekaj, czy odłączony od pracy zespół zaciąga dalej
powietrze z dolotu, bo mi się wydaje, że raczej nie...
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 12:38:30 - AZ
>
> poczekaj poczekaj, czy odłączony od pracy zespół zaciąga dalej
> powietrze z dolotu, bo mi się wydaje, że raczej nie...
>
No ale albo zostanie odlaczony napelniony albo pusty, w obu przypadkach
wymagana jest praca albo na sprezenie albo na rozprezenie.
--
Artur
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 12:39:04 - AZ
>
> No ale albo zostanie odlaczony napelniony albo pusty, w obu przypadkach
> wymagana jest praca albo na sprezenie albo na rozprezenie.
>
Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-)
--
Artur
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 14:10:04 - mleko
> Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-)
Naciągne ją, puszcze i co się stanie z tłokiem w stzykawce?
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 14:15:45 - AZ
>
> Naciągne ją, puszcze i co się stanie z tłokiem w stzykawce?
>
Tu sie zgadza, juz kolega Ukaniu o tym wspomnial o czym ja nie
pomyslalem. Wiec jednak wychodzi na to ze najlepiej gdy zawory sa
zamkniete.
--
Artur
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 15:07:34 - to
> Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-)
Ale tam nie masz nadciśnienia.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 17:13:45 - AZ
>> Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-)
>
> Ale tam nie masz nadciśnienia.
>
Zalezy w ktorym momencie cylinder zostanie zamkniety. Jak napelniony to
bedzie sprezane a energia oddana w postaci rozprezenia, jak pusty to
bedzie wytwarzal podcisnienie (jak w strzykawce) a pozniej wracal.
--
Artur
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 21:56:38 - Adam Płaszczyca
> No ale albo zostanie odlaczony napelniony albo pusty, w obu przypadkach
> wymagana jest praca albo na sprezenie albo na rozprezenie.
MHM. A sprężone powietrze potem nie pcha tłoka, prawda? Ani-ani.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 12:46:47 - Pabl_o
Użytkownik mar jan
news:5a65.0000052e.4e65f334@newsgate.onet.pl...
> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow
> VW -
> wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
> na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia
> zawory w
> cylindrze sa zamkniete!
> o cooo chozzzzi?
>
Hmmm
Przy otwartych zaworach ssacych moze byc problem z pomiarem ilosci powietrza
przez przeplywomierz. Z kolei przy otwartych wydechowych moga wypalic sie
gniazda zaworowe.
Zapodaj te filmiki.
--
Picasso
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:01:08 - PM
> Przy otwartych zaworach ssacych moze byc problem z pomiarem ilosci
> powietrza
e tam
można zostawić pomiar i wyłączyć 2 wtryskiwacze
niestety powietrze będzie pchane w wydech i zmieni się lambda.
wychodzi na to że nie ma wyjscia i trzeba zamykać zawory i liczyc się ze
stratą mocy.
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:15:43 - Ukaniu
Użytkownik PM
news:j44ujk$tcm$1@mx1.internetia.pl...
> wychodzi na to że nie ma wyjscia i trzeba zamykać zawory i liczyc się ze
> stratą mocy.
Trzeba zamykać zawory aby uniknąć strat mocy.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:39:16 - PM
>> wychodzi na to że nie ma wyjscia i trzeba zamykać zawory i liczyc się ze
>> stratą mocy.
>
> Trzeba zamykać zawory aby uniknąć strat mocy.
że niby w jednym cylindrze rozprężamy a drugi wraca ciągnięty podciśnieniem?
no coś w tym jest.
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 14:11:48 - Ukaniu
Użytkownik PM
news:j450r0$c8o$1@mx1.internetia.pl...
> że niby w jednym cylindrze rozprężamy a drugi wraca ciągnięty
> podciśnieniem?
> no coś w tym jest.
Jak sprężasz wkładasz pracę bo pchasz tłok w górę. Potem sprężony gaz
wykonuje (oddaje) pracę pchając tłok na dół.
Jakby nie było odbierania ciepła od sprężanego gazu to po jednym cyklu
góra-dół sumarycznie praca wykonywana przez gaz w danym cylindrze = 0.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 14:23:45 - GR001 sweetek001(usuntosobie)@wp.pl
Przy pracy wszystkich cylindrów, całość nagrzewa się równomiernie...
kiedy pracują tylko 2 to w ich otoczeniu temperatura jest wyższa...
A co ze zurzyciem mechanicznym? po powiedzmy 300 000 km takie 2 pracujące
częściej cylindry są
dużo bardziej zużyte...
Wiele problemów, żeby udało się temu bezawaryjnie chodzić... chociaż HEMI po
30 latach działa...
pozdr.
gr
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 15:04:03 - PM
> Przy pracy wszystkich cylindrów, całość nagrzewa się równomiernie...
> kiedy pracują tylko 2 to w ich otoczeniu temperatura jest wyższa...
> A co ze zurzyciem mechanicznym? po powiedzmy 300 000 km takie 2 pracujące
> częściej cylindry są
> dużo bardziej zużyte...
a nie można zmieniac tych niepracujacych cylindrów co jakiś czas..albo nawet
bardzo często (co kilka (naście) obrotów.
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:07:06 - AZ
>
> Przy otwartych zaworach ssacych moze byc problem z pomiarem ilosci powietrza
> przez przeplywomierz. Z kolei przy otwartych wydechowych moga wypalic sie
> gniazda zaworowe.
>
Od braku spalania wypalic gniazda?
--
Artur
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:23:01 - Pabl_o
Uzytkownik AZ
news:j44usq$tej$3@node2.news.atman.pl...
>
> Od braku spalania wypalic gniazda?
>
Zakladajac, ze sa otwarte caly czas, to plomien z sasiednich cylindrow MOZE
narobic szkod.
Nie wiadomo jak jest skonstruowany kolektor wydechowy
--
Picasso
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 12:54:24 - Sylwester Łazar
VW -
> wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
> na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia
zawory w
> cylindrze sa zamkniete!
Sam pomysł jest O.K.
Oby wykonanie było zgodne ze sztuką.
Gdzie te filmiki?
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
www.alpro.pl
www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:14:01 - Ukaniu
Użytkownik mar jan
news:5a65.0000052e.4e65f334@newsgate.onet.pl...
> cylindrze sa zamkniete!
> o cooo chozzzzi?
O obiegi termodynamiczne.
Jak zawory by były otwarte to występowały by straty przepływu, niepotrzebne
pompowanie powietrza, pobierajace energię.
Jak zawory są zamknięte to w idealnym przypadku taki cylinder nie pobiera
ani nie oddaje energii. Mówię o obiegu uśrednionym po pełbym obiegu
sprężanie - rozprężanie.
Takie wiadomości były w podręczniku do fizyki w 8 klasie szkoły podstawowej
ZTCP.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:22:37 - Wojciech Wrodarczyk
> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -
> wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
> na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w
> cylindrze sa zamkniete!
> o cooo chozzzzi?
> przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak przy
> hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs.
> nie powinny byc odtwarte? jak to jest?
> eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden zawsze spreza a drugi sie w tym
> czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi' ...
> czyli tak lepiej niz dopuscic do swistawki powietrznej nad klawiatura?
>
Lepiej jest jak są zamknięte.
Gdyż w silniku 4 cylindrowym, po odłączeniu 2 cylindrów mamy 2
cylindrowego 4-suwa. Zatem na cztery takty silnika tylko dwa są taktami
pracy. Dwa pozostałe muszą przetrwać siłą rozpędu. Oczywiście w tym celu
można zastosować koło zamachowe lub dwumasowe, ale lepiej wykorzystać co
innego.
Zakładamy, że pracują cylindry 1 i 3, natomiast 2 i 4 są zamknięte.
Wówczas podczas pracy cylindra 1 cylindry 2 i 4 są ściskane, więc część
energii pracy idzie właśnie w cylindry 2 i 4, wytwarzając poprzez
przemianę adiabatyczną wysokie ciśnienie w tych cylindrach.
Podczas kolejnego suwu (wolnego), cylinder 3 się ściska, 1 opróżnia,
natomiast cylindry 2 i 4 wykonują pracę dekompresji (kompresja
spowodowała nadanie im energii potencjalnej, którą podczas dekompresji
zamieniają na pracę).
Sytuacja jest analogiczna podczas kolejnego suwu pracy cylindra 3.
Takie rozwiązanie wydaje się lepsze od otwartych zaworów, pomijąc już
inne negatywne kwestie otwartych zaworów.
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 13:44:27 - Tomasz Finke
> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -
> wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
Wymyślili? Czytałem daawno temu w Przeglądzie Technicznym o takim
pomyśle, który miał być zastosowany w nowym modelu Forda - Sierrze ;-)
T.
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 14:53:35 - Piotr Czyż
> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow
> VW - wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
Nic nie wymyślił. Odłączane cylindry były już w Porsche 928 ponad 20 lat
temu.
--
Piotr Czyż
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 15:45:17 - Tomek
>> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow
>> VW - wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
>
> Nic nie wymyślił. Odłączane cylindry były już w Porsche 928 ponad 20 lat
> temu.
jeśli chodzi o czterocylindrowce to to byłby chyba pierwszy z odłączalnymi
cylindrami, wcześniej były ale w jednostkach wyposażonych w 6 czy 8 cylindrów
(jak chociażby w tej porszawce)
poza tym wątkotwórcy bardziej chodziło o te zamknięte zawory niż o to czy to był
pierwszy silnik czy nie
--
Tomek
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-06 23:26:08 - kogutek
>
> > Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to znosić. Raczej w
> > filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)
> >
> pomijając pierwszy cykl
> tłok A rozpręza gaz -> strata
> potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest ciagniety
> do góry przez podciśnienie
> nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..
>
Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wyglądają wały
wykorbione do silników cztero cylindrowych rzędowych. w opisie na onecie i na
filmiku wyłączają 2 i 3. Z pracy rozrządu wychodzi że wał wykorbiony jest typowy
bo pali 1 3 4 2
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-07 08:00:50 - PM
Użytkownik kogutek
dyskusyjnych:5a65.00000555.4e668ff0@newsgate.onet.pl...
>>
>
>>
>
>> > Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to znosić. Raczej
>> > w
>
>> > filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)
>
>> >
>
>> pomijając pierwszy cykl
>
>> tłok A rozpręza gaz -> strata
>
>> potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest
>> ciagniety
>
>> do góry przez podciśnienie
>
>> nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..
>
> Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wyglądają wały
> wykorbione do silników cztero cylindrowych rzędowych. w opisie na onecie i
> na
> filmiku wyłączają 2 i 3. Z pracy rozrządu wychodzi że wał wykorbiony jest
> typowy
> bo pali 1 3 4 2
>
w sumie nie ma znaczenia, tyle że oba odłączone cylindry równocześnie
pochłaniają energie a potem ją oddają
chyba faktycznie spełniają role koła zamachowego jak już było wcześniej
napisane.
i może to jest nawet bardziej pożądany efekt?
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
2011-09-07 08:24:53 - Ukaniu
Użytkownik to
news:4e669c44$0$2493$65785112@news.neostrada.pl...
> Bo?
Taka jest fizyka na poziomie dawnej szkoły podstawowej.
>Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem
> rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót).
Rozrysuj sobie obieg termodynamiczny. I nie częściowo znosi tylko może
znosić całkowicie.
> Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy
> zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam
> wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.
Jakie zyski według Ciebie mają otwarte zawory?
- ciągniesz tłok bo musisz zassać powietrze - wydajesz na to energię
- pchasz tłok bo musisz wytłoczyć powietrze - wydajesz na to energię
Zasysanie i wypychanie powietrza kosztuje energię ze względu na opory
przepływu.
Powietrze ma koreśloną masę i ją trzeba przepchać.
Powietrze zasysane niepotrzebnie wychładza cylinder.
--
Pozdrawiam,
Łukasz