Mercedes A klasa.

4CX250 Data ostatniej zmiany: 2011-09-08 12:02:47

Mercedes A klasa.

2011-09-07 08:48:02 - 4CX250

Chcę kupić drugie autko do jazdy tylko po mieście.
Widziałem ładnego mercedesa A klasa ale z silnikiem 1,6. To za dużo jak na
wózek na zakupy dla żony.
Jaki apetyt ma ten silnik w trybie mijeskim?
Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo dostęności
lub kosmicznej ceny?
Jaka jest żywotność tego silnika?

Marek




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-07 09:37:56 - Robson

> Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo
> dostęności lub kosmicznej ceny?

Droga w naprawie skrzynia automatyczna - w przypadku uszkodzenia np.
czujnika Halla (jest ich z 6 lub 7), trzeba wymienić cały sterownik. Do
kupienia za ok. 6 kzł.

R




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 07:43:09 - megrims

W dniu 2011-09-07 09:37, Robson pisze:
>> Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo
>> dostęności lub kosmicznej ceny?
>
> Droga w naprawie skrzynia automatyczna - w przypadku uszkodzenia np.
> czujnika Halla (jest ich z 6 lub 7), trzeba wymienić cały sterownik. Do
> kupienia za ok. 6 kzł.
>
> R
>

Potwierdzam. Te sterowniki padają przy przebiegu 160-200 kkm.
I na rynku wtórnym nie ma ich, a jak są, to już zepsute albo
takie, które zaraz się zepsują.

Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalne
układy scalone i elementy dyskretne na laminacie, ale struktury
krzemowe od razu są przyklejone do porcelanowej podstawy.
Stosowane są twarde luty ze względów ekologicznych z mniejszą
ilością cyny/ołowiu. Cały ten sterownik jest zalany przeźroczystym
silikonem i zalany olejem w skrzyni. Zmiany temperatury powodują,
że cały element pracuje i te twarde luty często się urywają.
Specjaliści od MB twierdzą, że jest celowa nieprzydatność.
Nie ma zamienników, a oryginał w ASO jak kolega napisał: 6-7 kpln.

Ekologia - to nauka jak robić wszystkich w chuja, aby często trzeba
było kupować nowe rzeczy.



Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 09:57:45 - Michał Baszyński

W dniu 2011-09-08 07:43, megrims pisze:

> Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalne
> układy scalone i elementy dyskretne na laminacie, ale struktury
> krzemowe od razu są przyklejone do porcelanowej podstawy.
> Stosowane są twarde luty

w kwestii formalnej - lutowania twardego w elektronice do łączenia
elementów elektronicznych się nie stosuje. Z bardzo prostego powodu -
temperatura topnienia lutu twardego jest rzędu 700-900 stopni (luty te
to najczęściej mosiądz lub stopy srebra) - czego elektronika nie wytrzyma

> ze względów ekologicznych z mniejszą
> ilością cyny/ołowiu.

obecnie do produkcji elektroniki stosuje się luty bezołowiowe - cyny
jeszcze nikt nie potrafi zastąpić. Zamiast ołowiu (klasyczny
tradycyjny lut miekki to tzw. eutektyk o składzie ok. 60% cyny i 40%
ołowiu, temp. topn. ok. 183 stopni C) najczęściej dodaje się miedzi
i/lub srebra, bizmutu (musi być coś dodane do cyny - inaczej zaraza
cynowa zamieniłaby całą elektronikę w kupkę elementów luzem przy
pierwszym spadku temperatury poniżej +13 stopni Celsjusza..)
Jest tylko mały haczyk - niektóre branże (takie jak medycyna, lotnictwo,
motoryzacja itp) w dalszym ciągu są zwolnione z obowiązku stosowania
lutów bezołowiowych..

> Ekologia - to nauka jak robić wszystkich w chuja, aby często trzeba
> było kupować nowe rzeczy.

to niestety jest prawdą..

--
Pozdr.
Michał




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 10:12:50 - RoMan Mandziejewicz

Hello Michał,

Thursday, September 8, 2011, 9:57:45 AM, you wrote:

>> Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalne
>> układy scalone i elementy dyskretne na laminacie, ale struktury
>> krzemowe od razu są przyklejone do porcelanowej podstawy.
>> Stosowane są twarde luty
> w kwestii formalnej - lutowania twardego w elektronice do łączenia
> elementów elektronicznych się nie stosuje. Z bardzo prostego powodu -
> temperatura topnienia lutu twardego jest rzędu 700-900 stopni (luty te
> to najczęściej mosiądz lub stopy srebra) - czego elektronika nie wytrzyma
>> ze względów ekologicznych z mniejszą
>> ilością cyny/ołowiu.
> obecnie do produkcji elektroniki stosuje się luty bezołowiowe

Na szczęście elektronika dla motoryzacji jest zwolniona ze stosowania
lutowania bezołowiowego. Nie chciałbym jeździć samochodem, który po
dwóch latach odpali sobie poduchy, bo wąsy cynowe zrobiły zwarcie w
sterowniku.

[...]

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 10:28:19 - Michał Baszyński

W dniu 2011-09-08 10:12, RoMan Mandziejewicz pisze:

>> obecnie do produkcji elektroniki stosuje się luty bezołowiowe
>
> Na szczęście elektronika dla motoryzacji jest zwolniona ze stosowania
> lutowania bezołowiowego. Nie chciałbym jeździć samochodem, który po
> dwóch latach odpali sobie poduchy, bo wąsy cynowe zrobiły zwarcie w
> sterowniku.

nie doczytałeś - ostatnie zdanie przedostatniego akapitu (to przed
ekologią.
;-)

--
Pozdr.
Michał



Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 12:23:13 - 4CX250

Użytkownik Michał Baszyński napisał w wiadomości
news:j49ub1$h3t$2@inews.gazeta.pl...
> nie doczytałeś - ostatnie zdanie przedostatniego akapitu (to przed
> ekologią.

Jak zwykle zresztą...

Marek




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 12:22:37 - 4CX250

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał w wiadomości
news:713052430.20110908101250@pik-net.pl...
> Na szczęście elektronika dla motoryzacji jest zwolniona ze stosowania
> lutowania bezołowiowego. Nie chciałbym jeździć samochodem, który po
> dwóch latach odpali sobie poduchy, bo wąsy cynowe zrobiły zwarcie w
> sterowniku.

Ale zaraz zaraz... Co ty piszesz... Wąsy cynowe właśnie z lutów cynowych
powstają.
Już astronauci naprawiając jakiegos satelitę zdumieni byli gdy oglądając pod
mikroskopem okazało się że piny elementów zostały pozwierane wąsami
cynowymi

Tu zdjęcia nepp.nasa.gov/WHISKER/anecdote/index.html


Marek




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 12:07:12 - 4CX250

Dziękuję z cenne podpowiedzi. Ten komentarz i poprzednika skutecznie mnie
zniechęcił do zakupu.
Myślałem o Smarcie ale też ma wady typu remont silnika co 80-100 tys lub
problematyczny zakup opon zimowych w dwóch rozmiarach.
Wrócę więc chyba do poszukiwań czegoś innego.
Może Nissan Micra?




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-07 17:33:03 - uciu

autem jezdzi się beznadziejnie - cholernie sztywne zawieszenie, w ogole nie
komfortowe - już wózek na zakupy w markecie lepiej jezdzi.-> przejedz się

problematyczna napraw bo silnik nie jest pod maską a pod autem...

cholernie drogie części

nie rób tego żonie, no chyba, że jej nie lubisz:)

uciu




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-07 21:28:29 - Karol Y

> Chcę kupić drugie autko do jazdy tylko po mieście.
> Widziałem ładnego mercedesa A klasa ale z silnikiem 1,6. To za dużo jak
> na wózek na zakupy dla żony.
> Jaki apetyt ma ten silnik w trybie mijeskim?
> Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo
> dostęności lub kosmicznej ceny?
> Jaka jest żywotność tego silnika?

Za te same pieniądze, kup jej coś większego.

--
Mateusz Bogusz



Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 00:00:36 - kamil

On 07/09/2011 20:28, Karol Y wrote:
>> Chcę kupić drugie autko do jazdy tylko po mieście.
>> Widziałem ładnego mercedesa A klasa ale z silnikiem 1,6. To za dużo jak
>> na wózek na zakupy dla żony.
>> Jaki apetyt ma ten silnik w trybie mijeskim?
>> Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo
>> dostęności lub kosmicznej ceny?
>> Jaka jest żywotność tego silnika?
>
> Za te same pieniądze, kup jej coś większego.
>

Po co komu duży samochód do miasta?


--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 05:59:16 - Karol Y

>> Za te same pieniądze, kup jej coś większego.
>>
>
> Po co komu duży samochód do miasta?

Nie napisałem, że większy to znaczy kombi czy van. Zamiast do puszki,
można wsiąść do hatchbacka, będzie więcej, wygodniej, równie łatwo przy
parkowaniu, a nikt nadal nie rzuci, że wozimy powietrze.

Zamiast A-klasa, Smartów i innych dupereli dla samobójców, to ja wsiadam
na motor - przynajmniej więcej frajdy, a z parkowaniem jeszcze łatwiej.
Jak auto, to minimum hatchback, żeby to sens miało.

--
Mateusz Bogusz



Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 10:24:09 - Dman-666

Tak se patrze i patrze jak Karol Y nawija makaron na uszy:

> > Po co komu duży samochód do miasta?
>
> Nie napisałem, że większy to znaczy kombi czy van. Zamiast do puszki,
> można wsiąść do hatchbacka, będzie więcej, wygodniej, równie łatwo przy
> parkowaniu, a nikt nadal nie rzuci, że wozimy powietrze.

Nie widziales A klasy ;>

Nie masz drugiego tak pakownego auta w tym segmencie - nie znam
osobiscie heczbeka ktory oferowalby podobna ilosc miejsca w
porownywalnych gabarytach.

A trwardy jest jak cholera - plomby wypadaja. Za to prowadzi sie jak
gokart - kobietom niekoniecznie sie to podoba.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec



Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 11:10:42 - wchpikus


> Nie masz drugiego tak pakownego auta w tym segmencie - nie znam
> osobiscie heczbeka ktory oferowalby podobna ilosc miejsca w
> porownywalnych gabarytach.

Kangoo, Panda, pegout tez mial jakies..nie przesadzaj.
A klasa w srodku jest strasznie mala..




Re: Mercedes A klasa.

2011-09-08 12:02:47 - Dman-666

Tak se patrze i patrze jak wchpikus nawija makaron na uszy:
>
> > Nie masz drugiego tak pakownego auta w tym segmencie - nie znam
> > osobiscie heczbeka ktory oferowalby podobna ilosc miejsca w
> > porownywalnych gabarytach.
>
> Kangoo, Panda, pegout tez mial jakies..nie przesadzaj.
> A klasa w srodku jest strasznie mala..

Kangoo=heczbek?
Panda bez komentarza ;)))
Peugeot nie wiem jaki...

Mialem 2 a klasy - ilosc miejsca w wersji long nie ma sobie rownych.
Kufer tez daje rade - w tej klasie nie masz wiekszego IMO.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS