Klucz przekładniowy do kół

=?ISO-8859-2?Q?Rafa=B3 Grzelak?= Data ostatniej zmiany: 2011-11-08 18:25:05

Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 00:52:44 - =?ISO-8859-2?Q?Rafa=B3 Grzelak?=

Hej.
Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
Polmo - warto?

Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 01:17:36 - Adampio

W dniu 2011-11-08 00:52, Rafał Grzelak pisze:
> Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,

klucz pneumatyczny u wulkanizatora ;-)



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 01:41:44 - =?ISO-8859-2?Q?Rafa=B3 Grzelak?=

Adampio wrote:

> W dniu 2011-11-08 00:52, Rafał Grzelak pisze:
> > Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
>
> klucz pneumatyczny u wulkanizatora ;-)

Najprawdopodobniej - dlatego bede unikal

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 08:35:05 - Jacek

A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.
Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet
nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na
lata.
Jacek



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 08:38:38 - news-gazeta

> Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet
> nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na
> lata.


Zwłaszcza jak ten ŁT-4 się zagrzeje i zrobi się z niego klej.

Pozdrawiam - Darek.




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 09:03:00 - AZ

On 2011-11-08, news-gazeta wrote:
>
> Zwłaszcza jak ten ŁT-4 się zagrzeje i zrobi się z niego klej.
>
To chyba by musial jechac 10 kilometrow z zaciagnietym recznym zeby tak
zagrzac piaste.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 09:30:04 - Jacek

Smar Łt-4 nie jest robiony z oleju kujawskiego, tylko z mineralnego. Ma
temperaturę PRACY do 130 stopni i na pewno do jakichś 200 nie zrobi się
z niego klej, co najwyżej będzie rzadki, co w przypadku śruby nie ma
znaczenia.
Jacek



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 08:44:17 - AL

W dniu 2011-11-08 08:35, Jacek pisze:
> A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.
> Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet
> nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na
> lata.
> Jacek

chciales powiedziec 'smar miedziowy'

--
pozdr
Adam (AL)
TG



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 09:38:16 - Jacek

Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką
specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było
smaru miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną).
Teraz wszystko musi być specjalne nawet atrament dla leworęcznych.
Marketingowcy tylko wodę z mózgu robią.
Nie rozumiem wstrętu niektórych do smarowania połączeń gwintowych.
Już niejedną suchą śrubę ukręciłem, a nie pamiętam żadnej, która była
nasmarowana.
Jacek



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 09:53:59 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik Jacek napisał w wiadomości
news:j9appn$qt4$1@news.task.gda.pl...
> Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką
> specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było smaru
> miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną).
> Teraz wszystko musi być specjalne nawet atrament dla leworęcznych.
> Marketingowcy tylko wodę z mózgu robią.
> Nie rozumiem wstrętu niektórych do smarowania połączeń gwintowych.
> Już niejedną suchą śrubę ukręciłem, a nie pamiętam żadnej, która była
> nasmarowana.

Ewidentnie nie rozumiesz wstrętu do smarowania połączeń gwintowych w
układzie hamulcowym oraz przy montażu kół SMAREM DO ŁOŻYSK TOCZNYCH ŁT.

Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące koło
do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach (nawet
polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać te
połączenia.

Akurat smar miedziowy to nie jest marketingowy bełkot tylko odpowiedni tym
smaru w odpowiednim miejscu a przy cenie rzędu od 11 PLN za tubkę nie jest
to nie wiadomo jaka fanaberia.

--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 10:12:54 - Darek


> Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące
> koło
> do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach (nawet
> polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać
> te połączenia.
Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
prawie ich nie używam.
Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał





Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 10:16:37 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik Darek napisał w wiadomości
news:4eb8f298$0$5805$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące
>> koło
>> do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach
>> (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj
>> porozkręcać te połączenia.
> Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
> prawie ich nie używam.
> Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał

W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.


--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 10:27:55 - AZ

On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote:
>
> W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
> przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
> zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
> jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
>
To autobusy maja hydrauliczne hamulce?

--
Artur
ZZR 1200



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 10:42:52 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik AZ napisał w wiadomości
news:j9asmq$k88$1@node2.news.atman.pl...
> On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote:
>>
>> W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym
>> bez
>> przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
>> zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie
>> tak
>> jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
>>
> To autobusy maja hydrauliczne hamulce?

A pneumatyka uniemożliwia rozgrzanie tarcz i klocków do takiego stanu żeby
przestały hamować?


--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 15:05:05 - AZ

On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote:
>
> A pneumatyka uniemożliwia rozgrzanie tarcz i klocków do takiego stanu żeby
> przestały hamować?
>
Umozliwia spalenie a nie zagotowanie bo to dwie calkiem rozne rzeczy.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 17:19:08 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik AZ napisał w wiadomości
news:j9bcuh$4rv$1@node2.news.atman.pl...
> On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote:
>>
>> A pneumatyka uniemożliwia rozgrzanie tarcz i klocków do takiego stanu
>> żeby
>> przestały hamować?
>>
> Umozliwia spalenie a nie zagotowanie bo to dwie calkiem rozne rzeczy.

Szkoda, że te dwie różne rzeczy prowadzą do takiego samego efektu czyli
niewydolności układu hamulcowego.

--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 12:29:33 - Ukaniu


Użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał w wiadomości
news:j9as1g$bl7$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik Darek napisał w wiadomości
> news:4eb8f298$0$5805$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>>> Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące
>>> koło
>>> do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach
>>> (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj
>>> porozkręcać te połączenia.
>> Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
>> prawie ich nie używam.
>> Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał
>
> W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
> przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
> zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
> jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.

W automacie w górach tak samo trzeba i można hamować silnikiem, przeca można
włączyć inny program niż D i zablokować wybrany niższy bieg.
--
Pozdrawiam,
Łukasz





Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 13:58:46 - Darek

>> Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
>> prawie ich nie używam.
>> Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał
>
> W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :)
NIe wiem - nie prowadziłem

> Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek
> bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał
> ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że
droga hamowania będzie dłuższa
Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał
zmieniać klocki - nie hamował silnikiem
Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu -
DZIĘKUJE





Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 14:13:07 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik Darek napisał w wiadomości
news:4eb9278a$0$5803$65785112@news.neostrada.pl...

>> Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał
>> wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle,
>> że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę
>> na hamulcu.
> To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że
> droga hamowania będzie dłuższa

Po jednym gwałtowym hamowaniu nie będzie. Co innego kiedy robimy akcję w
stylu 3x 150->0 pod rząd, wtedy jakość hamowania spada.

> Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał
> zmieniać klocki - nie hamował silnikiem

Znam takie osoby co 12h po kupnie nowego samochodu były z powrotem w salonie
ustalając detale naprawy blacharskiej :)

> Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu -
> DZIĘKUJE

Ja Tobie proponuję przeczytać jeszcze raz to co wcześniej napisałem.

--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 14:18:01 - Darek

>>> Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał
>>> wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle,
>>> że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę
>>> na hamulcu.
>> To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że
>> droga hamowania będzie dłuższa
>
> Po jednym gwałtowym hamowaniu nie będzie. Co innego kiedy robimy akcję w
> stylu 3x 150->0 pod rząd, wtedy jakość hamowania spada.
>
> Ja Tobie proponuję przeczytać jeszcze raz to co wcześniej napisałem.
CZytam - proponujesz mi używać w górach głównie hamulca - gdyż on napewno
się nie rozgrzeje i czy ciepły czy zimny tak samo hamuje - choć to drugi sam
już sobie zaprzeczyłeś





Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 14:12:51 - Czarek Daniluk

On Nov 8, 10:16 am, kamil/Endurorider.pl
wrote:
> Użytkownik Darek napisał w wiadomościnews:4eb8f298$0$5805$65785112@news.neostrada.pl...
>
>
>
> >> Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące
> >> koło
> >> do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach
> >> (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj
> >> porozkręcać te połączenia.
> > Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
> > prawie ich nie używam.
> > Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał
>
> W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
> przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
> zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
> jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
>
> --
> pozdrawiam
> kml

Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i
hamuje silnikiem :P
skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock-
up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;)

Pozdrawiam !



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 14:16:57 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik Czarek Daniluk napisał w wiadomości
news:f193f6e2-790d-4cf2-

Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i
hamuje silnikiem :P
skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock-
up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;)
===

A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można
hamować silnikiem?

--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 14:30:15 - Ukaniu


Użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał w wiadomości
news:j9ba44$pbc$1@inews.gazeta.pl...
> A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można
> hamować silnikiem?

Pewnie, że można konwerter nie działa jak wolne koło i normalnie hamuje.
Ta informacja dotyczy skrzyń Mercedesa od wczesnych lat 70 z innymi jakimi
mialem styczność było to samo.

--
Pozdrawiam,
Łukasz





Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 15:09:29 - Karolek

W dniu 2011-11-08 14:16, kamil/Endurorider.pl pisze:
> Użytkownik Czarek Daniluk napisał w wiadomości
> news:f193f6e2-790d-4cf2-
>
> Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i
> hamuje silnikiem :P
> skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock-
> up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;)
> ===
>
> A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można
> hamować silnikiem?
>

Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie
dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

--
Karolek



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 15:14:41 - Ukaniu


Użytkownik Karolek napisał w wiadomości
news:j9bd6v$e6g$1@news.mm.pl...
> Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej
> zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

No zwykle prócz D ma jeszcze położenie L czy 3 2 i blokuje maksymalnie
na konkrentym biegu. Skrzynie MB np po włączeniu prgramu 2 ciągną na 1 do
maksymalnych obrotów niezależnie od położenia pedału gazu i dopiero właczają
2 nie zmieniając już wyżej.

--
Pozdrawiam,
Łukasz





Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 15:35:18 - Karolek

W dniu 2011-11-08 15:14, Ukaniu pisze:
> Użytkownik Karolek napisał w wiadomości
> news:j9bd6v$e6g$1@news.mm.pl...
>> Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej
>> zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>
>
> No zwykle prócz D ma jeszcze położenie L czy 3 2 i blokuje maksymalnie
> na konkrentym biegu. Skrzynie MB np po włączeniu prgramu 2 ciągną na 1 do
> maksymalnych obrotów niezależnie od położenia pedału gazu i dopiero właczają
> 2 nie zmieniając już wyżej.
>

Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna skrzynie.
Ale faktem jest tez to, ze poza zwyklym sprawdzeniem ustawien 2,3,4 za
pierwszym razem jak wsiadlem do tego auta to juz nigdy pozniej tych
blokad nie uzywalem :>
Zawsze tylko D i R, ewentualnie plus tryb zimowy lub sportowy.
No i o ile dobrze pamietam to jak obroty za wysokie to skrzynia nie
zredukuje np. z 4 biegu na 3 nawet jak wlaczysz ta blokade do maks 3 biegu.

--
Karolek



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 15:50:18 - Ukaniu


Użytkownik Karolek napisał w wiadomości
news:j9benc$eq4> Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna
skrzynie.
> Ale faktem jest tez to, ze poza zwyklym sprawdzeniem ustawien 2,3,4 za
> pierwszym razem jak wsiadlem do tego auta to juz nigdy pozniej tych blokad
> nie uzywalem :>
> Zawsze tylko D i R, ewentualnie plus tryb zimowy lub sportowy.
> No i o ile dobrze pamietam to jak obroty za wysokie to skrzynia nie
> zredukuje np. z 4 biegu na 3 nawet jak wlaczysz ta blokade do maks 3
> biegu.

Trudno mówić o wszystkich skrzyniach, te którymi śmigam/łem zawsze
redukowały.
Stosuję to często wtedy gdy chcę pojechać szybciej i np wiem, że za chwilę
będę wyprzedzał i nie pasuje mi 4 czy 5 a chcę mieć 3. I niezależnie czy
jadę 60 czy 130 skrzynia wyląduje na 3 biegu no albo na 2 jeśli wiem, że nie
przekraczam Vmax dla 2 aby nie przekręcić silnika.

--
Pozdrawiam,
Łukasz





Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 15:47:41 - Maciej M.

On 2011-11-08 15:09, Karolek wrote:

>> A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można
>> hamować silnikiem?
>>
>
> Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie
> dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

Kolega chyba nigdy nie miał auta z automatem, dlatego bajki opowiada
widzę... oczywiście że automat biegu wyższego nie wrzuci, przy świadomym
ograniczeniu do konkretnego biegu. A zredukuje i owszem w dół, jeśli
będzie trzeba.

--
MM





Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 10:23:24 - Jacek

Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie
coś takiego napisałem?
Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję,
że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym.
Jacek



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 10:44:43 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik Jacek napisał w wiadomości
news:j9aseb$u1s$1@news.task.gda.pl...
> Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie
> coś takiego napisałem?

Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C
jest mu nie straszne.

> Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję,
> że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym.

Ja uważam, że lepiej niczym nie smarować i dokręcić ręcznie z wyczuciem niż
używać ŁT.


--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 16:29:29 - AZ

On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote:
>
> Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C
> jest mu nie straszne.
>
Trzeba byc inteligentem zeby zagrzac w normalnej jezdzie (nie na torze)
piaste do 200*C. Jezeli piasta mialaby 200*C to ile mialyby hamulce
ktorych plyn wrze przy 260*C?

--
Artur
ZZR 1200



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 17:15:05 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik AZ napisał w wiadomości
news:j9bhso$9cm$1@node2.news.atman.pl...
> On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote:
>>
>> Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet
>> 200*C
>> jest mu nie straszne.
>>
> Trzeba byc inteligentem zeby zagrzac w normalnej jezdzie (nie na torze)
> piaste do 200*C. Jezeli piasta mialaby 200*C to ile mialyby hamulce
> ktorych plyn wrze przy 260*C?

Trzeba być inteligentem żeby uparcie kwestionować fakt, że wszystko co jest
naokoło tarczy hamulcowej a zostało posmarowane smarem takim jak ŁT często
się zapieka.


--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 08:53:53 - Przemysław Czaja


Użytkownik Jacek

>A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.

Zgadza się, niech najpierw odkręci a potem przykręci kluczem
dynamometrycznym! Żadnego smaru nie będzie potrzeba :)




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 09:14:31 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik Jacek napisał w wiadomości
news:j9am37$l1c$1@news.task.gda.pl...
>A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.
> Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet
> nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na
> lata.

MUSI BYĆ SMAR MIEDZIOWY bądź inny odporny na wysokie temperatury czyli NIC z
rodziny ŁT. Przerabiałem zapieczoną śrubę w zacisku bo kretyn w warsztatcie
miał za daleko do puszki ze sprayem miedziowym to posmarował ją ŁT :/


--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 08:52:39 - Robert_J

> Najprawdopodobniej - dlatego bede unikal

Nie unikaj wulkanizatorów w ogóle, ale tylko tych, którzy
dokręcają śruby do końca kluczem pneumatycznym ;-). Mój
dokręca ręcznie dynamometrycznym.




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 09:12:45 - glang

> Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
> jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
> ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
> lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.

zamiast dzwonić po lawete poproś jakiego tirowca. oni mają to na
wyposażeniu :)
pzdr
GL




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 12:37:42 - INEAD

Dnia Tue, 8 Nov 2011 09:12:45 +0100, glang napisał(a):

>> Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
>> jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
>> ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
>> lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.
>
> zamiast dzwonić po lawete poproś jakiego tirowca. oni mają to na
> wyposażeniu :)
> pzdr
> GL

Tylko rozmiar nie ten ;-)))

BTW smaruje śruby od kół pierwszym lpeszym smarem jaki mi wpadnie w garażu
pod rękę i NIGDY (15 lat jazdy i kilka samochdów)nie miałem problemów z
odkręceniem



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 16:33:18 - AZ

On 2011-11-08, INEAD wrote:
>
> Tylko rozmiar nie ten ;-)))
>
> BTW smaruje śruby od kół pierwszym lpeszym smarem jaki mi wpadnie w garażu
> pod rękę i NIGDY (15 lat jazdy i kilka samochdów)nie miałem problemów z
> odkręceniem
>
Nie ma opcji. Specjalisci na PMS mowia co innego.

A ja glupi placilem tyle za Loctite-a, zamiast zagrzac smar i miec klej
do gwintow.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 11:48:01 - Agent


Użytkownik Rafał Grzelak napisał w wiadomości
news:xn0hlcjh3f4a4hq000@news.gazeta.pl...
> Hej.
> Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
> Polmo - warto?
>
> Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
> jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
> ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
> lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.
>
Ja posmarowałem gwinty śruby smarem i zawsze idzie ładnie.




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 12:45:09 - =?ISO-8859-2?Q?Rafa=B3 Grzelak?=

Agent wrote:

> > Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
> > jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
> > ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
> > lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.
> >
> Ja posmarowałem gwinty śruby smarem i zawsze idzie ładnie.

Smar miedziowy kupilem, wiec jak juz odkrece to nasmaruje.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl



Re: Klucz przekladniowy do kol

2011-11-08 15:58:59 - J.F

Użytkownik Rafał Grzelak napisał w wiadomości grup
>Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
>Polmo - warto?

Jakis link moze ? Bo na moj gust to wymaga jakiegos dodatkowego punktu
oparcia.

>Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
>jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
>ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
>lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.

No coz, po takiej przygodzie zaladowalem do bagaznika:
-solidny klucz i metrowa rurke,
-spray do kol,
-tubke smaru.

A teraz jeszcze mozna sie zapoznac z ofertami na assistance.

J.




Re: Klucz przekladniowy do kol

2011-11-08 17:24:23 - =?ISO-8859-2?Q?Rafa=B3 Grzelak?=

J.F wrote:

> Użytkownik Rafał Grzelak napisał w wiadomości grup
> > Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
> > Polmo - warto?
>
> Jakis link moze ? Bo na moj gust to wymaga jakiegos dodatkowego
> punktu oparcia.

www.youtube.com/watch?v=BkTLAH3uEAE

> > Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
> > jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
> > ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
> > lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.
>
> No coz, po takiej przygodzie zaladowalem do bagaznika:
> -solidny klucz i metrowa rurke,
> -spray do kol,
> -tubke smaru.

Smar jest, klucz jest (czy solidny to nie wiem - jeszcze sie nie
zlamal), tylko rurki nie mam :/

> A teraz jeszcze mozna sie zapoznac z ofertami na assistance.

Tez mam, ale szybciej jak sam zmienie - zakladajac, ze dam rade
odkrecic. ;p

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl



Re: Klucz przekladniowy do kol

2011-11-08 17:34:06 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik Rafał Grzelak napisał w wiadomości

> Smar jest, klucz jest (czy solidny to nie wiem - jeszcze sie nie
> zlamal), tylko rurki nie mam :/

Ja mam dobrej jakości nasadkę do śrub i 80 cm przedłużkę do odkręcania.
Przedłużka to kawał metalowe pręta, ktory ma dobre 2 cm średnicy i można po
nim skakać w razie potrzeby ;) Taki zestaw plus smar miedziowy i żadne
odkręcanie nie będzie Ci straszne :)

--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekladniowy do kol

2011-11-09 16:05:20 - J.F

Użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał w wiadomości
>> Smar jest, klucz jest (czy solidny to nie wiem - jeszcze sie nie
>> zlamal), tylko rurki nie mam :/

>Ja mam dobrej jakości nasadkę do śrub i 80 cm przedłużkę do
>odkręcania. Przedłużka to kawał metalowe pręta, ktory ma dobre 2 cm
>średnicy i można po nim skakać w razie potrzeby ;) Taki zestaw plus
>smar miedziowy i żadne odkręcanie nie będzie Ci straszne :)

Odkrecanie moze i nie, ale co z przykrecaniem ?
Bo jak te dwie rzeczy mamy dobre, to peknac moze w dwoch pozostalych:
albo sie leb obrobi na okraglo, albo sruba peknie na gwincie.

Nic na sile - wszystko mlotkiem :-)

J.




Re: Klucz przekladniowy do kol

2011-11-09 21:43:06 - kamil/Endurorider.pl

Użytkownik J.F napisał w wiadomości
news:j9e4rj$h4a$1@news.onet.pl...

> Odkrecanie moze i nie, ale co z przykrecaniem ?
> Bo jak te dwie rzeczy mamy dobre, to peknac moze w dwoch pozostalych: albo
> sie leb obrobi na okraglo, albo sruba peknie na gwincie.

Przez ostatnie lata nic się nie stało złego ze śrubami, ale nie dokręcałem
za pomocą skakania po kluczu tylko do pierwszego dużego oporu i jeszcze
trochę :)

--
pozdrawiam
kml




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 16:58:49 - Kuba (aka cita)


Użytkownik Rafał Grzelak napisał w wiadomości
news:xn0hlcjh3f4a4hq000@news.gazeta.pl...
> Hej.
> Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
> Polmo - warto?
>
> Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
> jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
> ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
> lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.


co to kurwa jest klucz przekładniowy do kół?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł




Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 18:19:45 - Jacek

Masz tu link:
tinyurl.com/d5ew86z
Do wyboru, do koloru. Odkręca nawet śruby zamków obudowy górniczej
(górnicy, jak wiadomo też się brzydzą smaru i oleju).
O cenę nie pytaj, bo jest pięciocyfrowa w mocniejszych modelach (i jak
ma być tani węgiel?)
Jacek



Re: Klucz przekładniowy do kół

2011-11-08 18:25:05 - nadir

Ja mam coś takiego:
www.hytech-narzedzia.pl/623,rekojesc-uchylna-proline-3-4-510-mm.html
do tego porządna nasadka 1/2 cala z odpowiednim rozmiarem śruby i nie ma
bata żeby nawet zapieczonej śruby nie odkręcić.
Ze 2-3 lata temu całość wyszła poniżej 50 zł, kupowałem akurat gdzie
indziej, ale ta rękojeść przydaje się przy różnych innych rzeczach.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS