Utwardzenie zawieszenia z tyłu
2011-11-04 20:54:49 - PeJot
Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy bagażniku rowerowym na haku
i obciążeniu bliskim maksymalnemu tył samochodu nieprzyjemnie siada,
chociaż koła mieszczą się w nadkolach swobodnie. Zastanawiam się nad
twardszymi sprężynami tylnego zawieszenia. Jakie są negatywne
konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?
--
P. Jankisz
O rowerach: coogee.republika.pl/pj/pj.html
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów Stanisław Lem
Re: Utwardzenie zawieszenia z tyłu
2011-11-04 19:56:42 - to
> Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy bagażniku rowerowym na haku
> i obciążeniu bliskim maksymalnemu tył samochodu nieprzyjemnie siada,
> chociaż koła mieszczą się w nadkolach swobodnie. Zastanawiam się nad
> twardszymi sprężynami tylnego zawieszenia. Jakie są negatywne
> konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?
Zarzucanie tyłem bez obciążenia.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Utwardzenie zawieszenia z tyłu
2011-11-05 16:34:03 - Przemysław Czaja
Użytkownik PeJot
>
> Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy bagażniku rowerowym na
> haku i obciążeniu bliskim maksymalnemu tył samochodu nieprzyjemnie
> siada, chociaż koła mieszczą się w nadkolach swobodnie. Zastanawiam
> się nad twardszymi sprężynami tylnego zawieszenia. Jakie są negatywne
> konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?
Słyszałem o takich gumowych wkładkach - wkładasz toto w razie potrzeby
(ciężki ładunek) w sprężynę i masz mniejszy skok - jak niepotrzebne
wyjmujesz i masz standartową zawiechę. Niestety nie umiem określić czy
sprawdza się w praktyce.
Re: Utwardzenie zawieszenia z tyłu
2011-11-05 18:30:28 - Czarek Daniluk
>
> Użytkownik PeJot
>>
>> Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy bagażniku rowerowym na
>> haku i obciążeniu bliskim maksymalnemu tył samochodu nieprzyjemnie
>> siada, chociaż koła mieszczą się w nadkolach swobodnie. Zastanawiam
>> się nad twardszymi sprężynami tylnego zawieszenia. Jakie są negatywne
>> konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?
>
> Słyszałem o takich gumowych wkładkach - wkładasz toto w razie potrzeby
> (ciężki ładunek) w sprężynę i masz mniejszy skok - jak niepotrzebne
> wyjmujesz i masz standartową zawiechę. Niestety nie umiem określić czy
> sprawdza się w praktyce.
Proponuję zrobić to co ja dzisiaj zrobiłem.
Jedzie się do zakładu zajmującego się sprężynami/resorami, tam sprężynę
zdejmują, rozciągają, hartują i zakładają z powrotem na samochód :)
Efekt przynajmniej optycznie widoczny od razu :D
Pozdrawiam !
Re: Utwardzenie zawieszenia z tyłu
2011-11-05 23:33:10 - Stefan Szczygielski
> Proponuję zrobić to co ja dzisiaj zrobiłem.
> Jedzie się do zakładu zajmującego się sprężynami/resorami, tam sprężynę
> zdejmują, rozciągają, hartują i zakładają z powrotem na samochód :)
> Efekt przynajmniej optycznie widoczny od razu :D
Niestety, utrzymuje się może ze 3 miesiące. :/ Przynajmniej ja tak
miałem i więcej się na rozciąganie sprężyn nie skuszę.
S.