Mazut w dieslu

Maciek Data ostatniej zmiany: 2011-10-20 18:51:40

Mazut w dieslu

2011-10-20 16:32:57 - Maciek


Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

Od razu zaznaczam, ze pytanie jest piatkowe (przed czasem) i czysto
teoretyczne :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 15:43:15 - to

begin Maciek

> Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
> elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 18:13:57 - DoQ

W dniu 20-10-2011 17:43, to pisze:

> Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
> diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
można uszkodzić jądra.

Pozdrawiam
Paweł



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 19:04:12 - nazgul


>> Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
>> diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?
>
> Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
> można uszkodzić jądra.
>
nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed
zakręceniem wlewu?



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 19:11:31 - DoQ

W dniu 20-10-2011 19:04, nazgul pisze:

>>> Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
>>> diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?
>> Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
>> można uszkodzić jądra.
> nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed
> zakręceniem wlewu?

Kilka razy o mało co się nie obrzezałem, teraz cwany jestem i leję do
baku przez lejek.


Pozdrawiam
Paweł



Re: Mazut w dieslu

2011-10-21 08:16:37 - Maciek

>Czy starego diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i
>moczu?

Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i
przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.




Re: Mazut w dieslu

2011-10-23 22:10:12 - Jaroslaw Berezowski

Dnia Fri, 21 Oct 2011 08:16:37 +0200, Maciek napisał(a):

> Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i
> przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.
To nie paliwo, to AdBlue :)


--
Jaroslaw jaros Berezowski



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 16:47:58 - Robert_J

> Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego
> i bez
> elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były
często zasilane mazutem.




Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 16:49:23 - Maciek

Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:47:58 +0200, Robert_J napisał(a):

> Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były
> często zasilane mazutem.

To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 16:50:42 - Robert_J

> To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta
> skala :)

Nic nie mówiłeś o skali :-)




Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 17:01:01 - Maciek

Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:50:42 +0200, Robert_J napisał(a):

> Nic nie mówiłeś o skali :-)

No tak, ale pisalem zwyklego diesla i grupa jest o samochodach :)

Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 17:26:59 - Jaroslaw Berezowski

Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:01:01 +0200, Maciek napisał(a):

> Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
> okretow :)
Mazut ma dużo zanieczyszczeń stałych i wysoką lepkość. Może grzana
instalacja taka jak do SVO (Straight Vegetable Oil) albo nawet lepiej do
WVO (Waste Vegetable Oil) + porządne filtry dałaby radę, ale rozruch i
odstawienie silnika pewnie i tak wymagałoby ON.

Np. takie coś:
goldenfuelsystems.com/
www.preconceive.com/car/veggie.html

--
Jaroslaw jaros Berezowski



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 17:33:24 - PM



> Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
> okretow :)
>
skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?





Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 17:40:30 - J.F

Użytkownik PM napisał w wiadomości grup
>> Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow
>> i
>> okretow :)
>
>skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
>to czemu nie mazutem?

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000.


J.




Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 19:00:08 - nazgul


>> skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
>> to czemu nie mazutem?
>
> o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
> paliwowego,

przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni.

> albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
> takie ze nadaje się do 200 obr/min, a nie do 4000.
>

no może może
sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i
wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie
płynny i smarowny?
chyba pomysł bez sensu z tym mazutem,
już frytura lepsza.




Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 19:58:35 - Tomasz Pyra

W dniu 2011-10-20 19:00, nazgul pisze:
>
>>> skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
>>> to czemu nie mazutem?
>>
>> o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
>> paliwowego,
>
> przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni.
>
>> albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
>> takie ze nadaje się do 200 obr/min, a nie do 4000.
>>
>
> no może może
> sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i
> wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie
> płynny i smarowny?
> chyba pomysł bez sensu z tym mazutem,

Sądzę że to z powodu dużej gęstości stosowany jest tylko w silnikach
wolnoobrotowych gdzie jest dużo czasu na podanie i spalenie niezbyt
drobno rozbitego paliwa.

W ciężarówce której silnik kręci się 1500rpm będzie pewnie łatwiej niż w
osobówce z 4500rpm.
Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.






Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 23:28:47 - Stefan Szczygielski

W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
> Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
> 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

S.



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 23:51:22 - Krzysiek Kielczewski

On 2011-10-20, Stefan Szczygielski wrote:

> Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
> jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
> Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

Kilka kilometrów? To już po przełączeniu silników na lekkie paliwo się
nie da tak szybko :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski



Re: Mazut w dieslu

2011-10-21 00:02:38 - Maciek

Dnia Thu, 20 Oct 2011 23:28:47 +0200, Stefan Szczygielski napisał(a):

> Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
> jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
> Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

A nie pomylilo Ci sie z nawrotnymi dieslami? :) Bo byly i takie.


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Mazut w dieslu

2011-10-21 19:11:50 - Tomasz Pyra

W dniu 2011-10-20 23:28, Stefan Szczygielski pisze:
> W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
>> Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
>> 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.
>
> Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
> jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
> Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

To raczej nie tak.
Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i
odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy
rozruchu mogą chodzić w obie strony.





Re: Mazut w dieslu

2011-10-22 11:32:43 - Krzysiek Kielczewski

On 2011-10-21, Tomasz Pyra wrote:

>> Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
>> jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
>> Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)
>
> To raczej nie tak.
> Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i
> odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
> Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy
> rozruchu mogą chodzić w obie strony.

Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
zmienic paliwo na lżejsze :)

A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski



Re: Mazut w dieslu

2011-10-22 18:29:43 - nazgul


> Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
> zmienic paliwo na lżejsze :)
>
a tak właściwie, to dlaczego?



Re: Mazut w dieslu

2011-10-22 21:14:25 - Krzysiek Kielczewski

On 2011-10-22, nazgul wrote:

>> Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
>> zmienic paliwo na lżejsze :)
>>
> a tak właściwie, to dlaczego?

Bo na ciężkim paliwie możesz tylko trzmymać stałą (w przybliżeniu) prędkość
obrotową, przy jakiejkolwiek zmianie warunków zapchasz układ zasilania
i bez czyszczenia nie odpalisz z powrotem. Ile czasu potrzeba na zmianę
paliwa - nie wiem. Trochę szczegółów znajdziesz tutaj:
glodowski.w.interia.pl/ - za resztą sam pogooglaj. BTW: jak ktoś
myśli, że układ zasilania nowoczesnego diesla samochodowego jest
skomplikowany to niech kliknie i poczyta :)

A samo używanie ciężkich paliw wynika tylko i wyłącznie z ekonomii: jest
dużo tańsze i (chyba) zamuje mniej miejsca niż paliwa lekkie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski



Re: Mazut w dieslu

2011-10-23 17:15:42 - _ąćęłńóśźż

Danie śrubą 'Cała Wstecz' przy prędkości kadłuba do przodu powiedzmy 15
węzłów zapewne nieco zdemolowałoby statek lub siłownię, lub i jedno i drugie.


-----
> A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 21:04:01 - Maciek

Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:40:30 +0200, J.F napisał(a):

> o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
> paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
> takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000.

OK, a lekki mazut to nie to samo co ciezki olej opalowy?
Pytam, bo w czasach, kiedy popularne byly jeszcze piece na mazut do
ogrzewania szklarni, mowiono, ze to to samo. A na tzw. ciezkim opale
podobno (nielegalnie oczywiscie) jezdzily ciezarowki.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 17:59:50 - Maciek

Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:33:24 +0200, PM napisał(a):

> skoro da się zasilać smalcem wieprzowym

A da sie?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Mazut w dieslu

2011-10-20 18:51:40 - nazgul


>> skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
>
> A da sie?
>
podobno jest taka ciężarówka (w Polsce)



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS