prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-19 23:24:11 - Mateusz
Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia
jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć
osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
na resztę życia.
pozdrawiam,
Mateusz
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 11:16:43 - J.F
>Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia
>jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może
>pchać się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie
>znaleźć osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ?
Pewnie sie mylisz.
Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.
To chyba predzej w C moze sie ktos pytac, jesli nie chce zebys mu
cenny towar zniszczyl, droga ciezarowke czy kary z ITD sciagnal. Ale
zawsze trzeba bedzie wozic piasek na budowe czy wegiel.
Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek
:-)
Poza tym D i C to chyba sobie nie przeszkadzaja.
J.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 14:05:18 - Mateusz
> Pewnie sie mylisz.
> Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
> ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.
Coś w tym jest. Jak zacząłem jeździć w upsie (zatrudniają, bo zbliża się
szczyt paczkowy) to nawet mnie o doświadczenie nie pytali a teraz
odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyć ciężkie
pieniądze. Do tego, poszli mi na rękę, bo nawet własnej działalności i
auta nie muszę mieć.
> Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)
Wręcz bezcenny ;-)
Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochę
pojeżdżę i pewnie zdobędę jakieś kontakty i już będzie lepiej.
Dzięki za odpowiedź.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 14:17:26 - Kamil 'Model'
> W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:
>> Pewnie sie mylisz.
>> Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
>> ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.
>
> Coś w tym jest. Jak zacząłem jeździć w upsie (zatrudniają, bo zbliża się
> szczyt paczkowy) to nawet mnie o doświadczenie nie pytali a teraz
> odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyć ciężkie
> pieniądze. Do tego, poszli mi na rękę, bo nawet własnej działalności i
> auta nie muszę mieć.
>
A jakie doświadczenie masz mieć rozwożąc paczki?? Masz prawko, nie
jesteś karany, jakoś jeździsz to nic więcej nie potrzeba. No może
przydaje się troszkę siły.
Sam kiedyś jeździłem przez 8 miesięcy w DPD. Terenu swojego nauczyłem
się w tydzień (w sensie, że po tygodniu wiedziałem mniej więcej o której
godzinie będę w jakimś tam miejscu). Towaru miało się czasem na pace za
parędziesiąt tysięcy albo i więcej. Woziłem telefony, telewizory czy
inny sprzęt AGD/RTV, opony, papiery z banków itp. Ważne było dla DPD aby
nie być karanym i podpisać weksel. Kasy przy sobie też miało się sporo,
jak dostarczało się paczki za pobraniem.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 14:35:56 - Mateusz
> A jakie doświadczenie masz mieć rozwożąc paczki?? Masz prawko, nie
> jesteś karany, jakoś jeździsz to nic więcej nie potrzeba. No może
> przydaje się troszkę siły.
> Sam kiedyś jeździłem przez 8 miesięcy w DPD. Terenu swojego nauczyłem
> się w tydzień (w sensie, że po tygodniu wiedziałem mniej więcej o której
> godzinie będę w jakimś tam miejscu). Towaru miało się czasem na pace za
> parędziesiąt tysięcy albo i więcej. Woziłem telefony, telewizory czy
> inny sprzęt AGD/RTV, opony, papiery z banków itp. Ważne było dla DPD aby
> nie być karanym i podpisać weksel. Kasy przy sobie też miało się sporo,
> jak dostarczało się paczki za pobraniem.
Skąd ja to znam... weksla nie podpisywałem, z pobraniami trochę strachu
było, bo jeździłem w zastępstwie po wiochach przy Gliwicach i na tych
wsiach różnie bywa... plusem są napiwki ;-) a od stopu do stopu masz
20km i czasami trzeba niemiłosiernie zapieprzać. Teraz na jednym stopie
mam ok 20 paczek i jest o niebo lepiej.
Udało mi się odłożyć trochę kasy i może mi starczy na kat D i kwalifikację.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 14:49:33 - J.F
>Udało mi się odłożyć trochę kasy i może mi starczy na kat D i
>kwalifikację.
Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w
ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)
J.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 15:09:44 - Mateusz
> Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w
> ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)
wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
ciężkie pieniądze.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 22:21:19 - namikk@poczta.onet.pl
> wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
> ciężkie pieniądze.
Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
budżet okrojony na maxa na finansowanie bezrobotnych, dostają tylko
znajomi królika.Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?
Pozdrawiam
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-21 11:19:58 - Mateusz
> Mateusz wrote:
>
>> wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
>> ciężkie pieniądze.
>
> Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
> możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
> budżet okrojony na maxa na finansowanie bezrobotnych, dostają tylko
> znajomi królika.Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
> przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?
>
>
> Pozdrawiam
Sam też nie jestem dobry w te klocki, ale miałem na myśli dofinansowanie
z europejskiego funduszu społecznego. Wszystko zależy od tego jaki
peogram w danym roku jest realizowany. Myślę, że powinieneś zadzwonić do
PUP i napewno udzielą Ci wyczerpujących informacji.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-21 12:09:58 - Mateusz
informacyjną, jeżeli chodzi o wszelkie formy dofinansowania kursów (nie
tylko na PR).
może to komuś pomoże:
efs.wup-katowice.pl/__data/assets/pdf_file/0003/14628/Opisy_Projektow_1_6_1_1_WUP_2010_v_7.pdf
W sprawie kursów należy się kontaktować z beneficjentem (nie z urzędem)
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-21 22:59:02 - mister
> Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
> możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
> budżet okrojony na maxa na finansowanie bezrobotnych, dostają tylko
> znajomi królika.Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
> przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?
jak jestes z dolnego slaska to tu:
www.ue.kwalifikacjewstepne.pl/
www.prawojazdy.wroc.pl/
jak nie jestes, to sie przemelduj ;)
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 19:05:47 - gadacz
> Mateusz wrote:
>
>> wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
>> ciężkie pieniądze.
>
> Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
> możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
> budżet okrojony na maxa na finansowanie bezrobotnych, dostają tylko
> znajomi królika.Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
> przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?
większość PUPów ma obcięty budżet, a raczej chyba wszystkie. Aby
startować po kasę, to najlepiej na początku roku uderzyć, wtedy jeszcze
jest co brać, później to kicha. A ogólnie z tymi dofinansowaniami to nie
jest tak wesoło bo i tak kasę trzeba mieć. Mam tutaj na myśli poręczycieli.
pozdrawiam
gadacz
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 14:39:05 - J.F
W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:
>> Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny
>> ladunek :-)
>Wręcz bezcenny ;-)
Zalezy, w takim MPK to sie pewnie nie przejmuja, jakies biuro podrozy
moze miec wieksze straty.
>Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochę
>pojeżdżę i pewnie zdobędę jakieś kontakty i już będzie lepiej.
Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w
blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.
No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze
w wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A
on ... sie boi :-)
J.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 15:05:01 - Mateusz
> Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
> Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w
> blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.
Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic
mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam
kategorię D+E? chyba tak nie ? coś czuję ze na samym D bym nie skończył,
bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii.
> No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w
> wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
> zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on
> ... sie boi :-)
Weź mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym
zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno.
Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa
do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)
Pozdrawiam,
Mateusz
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 18:33:39 - J.F
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic
mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam
kategorię D+E? chyba tak nie ? coś czuję ze na samym D bym nie
skończył,
bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii.
> No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze
> jeszcze w
> wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
> zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw.
> A on
> ... sie boi :-)
Weź mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym
zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno.
Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa
do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)
Pozdrawiam,
Mateusz
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 18:41:30 - J.F
dyskusyjnych:4ea01c7d$0$8453$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
>> Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
>> Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow,
>> towary w
>> blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.
>Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że
>nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie
>mam kategorię D+E? chyba tak nie ?
Tak, tzn
kategorii C+E i D ? uprawnia do kierowania zespołem pojazdów
określonych w kategorii D+E
Odwrotnie nie !
> coś czuję ze na samym D bym nie skończył, bo coraz więcej
> przewoźników wymaga takiej kategorii.
Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli
praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa,
ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z
przyczepka bagazowa.
>> No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze
>> jeszcze w
>> wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
>> zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw.
>> A on
>> ... sie boi :-)
>Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z
>yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)
Pan prawdziwej ciezarowki nie prowadzil od 40 lat, a i wtedy to byl
jakis niewielki Star, a tu mu pracodawca mowi ze zatrudniony jako
kierowca, kwalifikacje ma, to niech wsiada do zestawu i jezdi 8h
dziennie :-)
J.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-21 07:33:53 - WOJO
> kategorii C+E i D ? uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych
> w kategorii D+E
>
> Odwrotnie nie !
Pozwolisz, że skoryguję.
Posiadając kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
Podobnie posiadając D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robią taki kurs)
uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.
> Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie
> komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem
> od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa.
I ponownie wymagana korekta.
Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
D+E może się przydać przy ciągnięciu przyczepy autobusem.
Pozdrawiam !
WOJO
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-21 10:00:02 - J.F
dyskusyjnych:j7r085$ma7$1@news.lublin.pl...
>> Tak, tzn
>> kategorii C+E i D ? uprawnia do kierowania zespołem pojazdów
>> określonych w kategorii D+E
>
>> Odwrotnie nie !
>Pozwolisz, że skoryguję.
>Posiadając kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
>Podobnie posiadając D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robią taki kurs)
>uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.
Powyzszy zapis pochodzi z ustawy, wersja z 2009r wiec moze
nieaktualna.
Zapisu w przeciwna strone nie widze ... co nie znaczy ze nie ma.
Ale jesli nie ma, to daje do myslenia :-)
>> Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli
>> praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa,
>> ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis
>> busik z przyczepka bagazowa.
>I ponownie wymagana korekta.
>Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
>D+E może się przydać przy ciągnięciu przyczepy autobusem.
Tylko jak pisze - strasznie dawno nie widzialem autobusu z przyczepa.
Takiego prawdziwego, bo niewykluczone ze jezdza takie 19-osobowe z
laweta :-)
Albo np brygada na budowe z agretatem.
J.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 12:09:30 - WOJO
> Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia
> jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
> się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć osobie
> bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie pracuję
> jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę na resztę
> życia.
Rób C potem D, potem E :)
I na dokładkę KW.
Pozdrawiam !
WOJO
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 14:16:49 - WildS
> Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia
> jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
> się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć
> osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
> pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
> na resztę życia.
Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniądze.
Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.
Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną
(kilka tys. PLN)
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 14:48:06 - Mateusz
> Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
> Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniądze.
> Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
> znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.
Fakt - na C rzadko się trafiają jakieś sensowne oferty. Wszystko ma
jakieś plusy i minusy, ale myślę, że bus będzie lepszym wyborem.
> Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną
> (kilka tys. PLN)
wiem o tym... bez tego to mogę sobie prywatnie jeździć...
Cholernie żałuję, że prawko tak późno zrobiłem, bo jakbym miał już D
przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być
gorzej, bo mam 26 lat więc mogę mieć kwalifikację przyspieszoną (to
zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coś palnąłem albo coś się zmieniło
to korekta byłaby wskazana :)
Pozdrawiam,
Mateusz
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 21:50:34 - WildS
>> Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
>> Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniądze.
>> Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
>> znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.
> Fakt - na C rzadko się trafiają jakieś sensowne oferty. Wszystko ma
> jakieś plusy i minusy, ale myślę, że bus będzie lepszym wyborem.
>
No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
tirem. No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo mając C kurs na D
jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)
Jak juz zrobisz wybrane kategorie i znajdziesz stałą pracę to
stwierdzisz byc moze, ze niepotrzebnie robiles nieuzywane kategorie ;)
>> Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną
>> (kilka tys. PLN)
> wiem o tym... bez tego to mogę sobie prywatnie jeździć...
> Cholernie żałuję, że prawko tak późno zrobiłem, bo jakbym miał już D
> przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być
> gorzej, bo mam 26 lat więc mogę mieć kwalifikację przyspieszoną (to
> zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coś palnąłem albo coś się zmieniło
> to korekta byłaby wskazana :)
zgadza sie.
Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
cisnął ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.
Jesli idziesz w kierunku C+E to zainteresuj się też podstawowym kursem
ADR, wieksze firmy czesto tego wymagają bo wożą wszystko co sie trafi.
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-21 07:21:11 - WOJO
> co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
> tirem.
I tu się nie zgodzę.
Egzamin teoretyczny będzie trudniej zdać...
No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo mając C kurs na D
> jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)
40 zamiast 60
> zgadza sie.
> Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
> cisnął ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.
Taaak. Musisz być bezrobotnym lub mieć co najwyżej średnie wykształcenie lub
mieć powyżej 50 lat.
Chciałem robić KW i nie spełniam warunków, więc czekam cierpliwie. Kiedyś to
się musi zmienić, bo kierowców wciąż ubywa... :)
WOJO
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 23:17:54 - Excite
> Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
> znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.
Te ciekawe pieniądze przestają być ciekawe jak się przeliczy zarobki
tirowca na godzinę pracy.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-20 23:44:17 - Krzysiek Kielczewski
>> Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
>> znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.
>
> Te ciekawe pieniądze przestają być ciekawe jak się przeliczy zarobki
> tirowca na godzinę pracy.
Po porównaniu do średniej krajowej z powrotem zaczynają być ciekawe.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-21 23:08:15 - mister
> Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia
> jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
> się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć
> osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
> pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
> na resztę życia.
ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w
komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w
twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu
miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar
chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK
wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej
bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w
lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-22 15:35:38 - WildS
> ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w
> komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w
> twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu
> miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar
> chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK
> wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej
> bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w
> lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.
No ja nie jestem przekonany. Może i zakwaterowanie lesze ale i
napracujesz się więcej za kółkiem niz na tirze.
Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).
Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym.
(na tirze max po 6).
Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.
Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
odespać, np. w dzień.
W komunikacji miejskiej to chyba z rok by trzeba robić, zeby koszty
zrobienia uprawnień się zwróciły.
Tak czy tak, uważam, że CE i D to dośc rozłączne scieżki rozwoju
zawodowego.
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-22 16:55:48 - mister
> Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
> (sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
.... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
w lezance.
> Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
> odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym.
> (na tirze max po 6).
bzdura.
> Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
> na tirach bo w pokoju hotelowym.
nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie
nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj)
facetem.
> Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
> nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
> zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
> niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
> odespać, np. w dzień.
dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
tam odlezec swoje na plazy. :/
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-22 22:29:52 - WildS
>> Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
>> (sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).
> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
> w lezance.
Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.
Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
śpią wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.
>> Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
>> na tirach bo w pokoju hotelowym.
> nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie
> nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj)
> facetem.
Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
Czyli jadąc z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.
Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
jedynce ale nie koniecznie ;)
>> Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
>> nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
>> zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
>> niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
>> odespać, np. w dzień.
> dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
> tam odlezec swoje na plazy. :/
Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-22 22:41:16 - Krzysiek Kielczewski
> Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
> śpią wszyscy na raz.
> Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
> siedzisz na fotelu pasazera do 18h.
Optymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy
startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewiątą rano. Z Wawy udało
się wyjechać jakoś koło jedenastej, potem parę nie planownanych postojów
po drodze. Przed granicą: tarczki do śmieci i jedziemy dalej do Splitu.
W sumie kierowcy wyszli z domu koło szóstej rano, do hotelu trafili koło
szesnastej następnego dnia...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-22 22:54:58 - WildS
>> Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
>> śpią wszyscy na raz.
>> Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
>> siedzisz na fotelu pasazera do 18h.
> Optymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy
> startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewiątą rano. Z Wawy udało
> się wyjechać jakoś koło jedenastej, potem parę nie planownanych postojów
> po drodze. Przed granicą: tarczki do śmieci i jedziemy dalej do Splitu.
> W sumie kierowcy wyszli z domu koło szóstej rano, do hotelu trafili koło
> szesnastej następnego dnia...
ja przedstawiłem sytuacje po legalu.
Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus
autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz
zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.
Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie są same
cyfrowe i tacho to świętość.
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-22 23:49:12 - Krzysiek Kielczewski
> ja przedstawiłem sytuacje po legalu.
Wiem. Ja dodałem kwiatka z rzeczywistości :)
> Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus
> autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz
> zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
> opisujesz albo tarczki za okno i jazda.
W tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z
autokaru...
> Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma
> auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie są same
> cyfrowe i tacho to świętość.
Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro
jeździcie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
innymi firmami.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 00:15:50 - WildS
>> Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus
>> autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz
>> zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
>> opisujesz albo tarczki za okno i jazda.
> W tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z
> autokaru...
>
No taka jazda to juz spore przegiecie.
>> Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma
>> auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie są same
>> cyfrowe i tacho to świętość.
> Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro
> jeździcie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
> innymi firmami.
W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
mają wejść i nowa generacja cyfrowych tachografów.
Skrótowo:
Tacha mają rejestrować przeważającą w danej minucie czynność.
Czyli np. 29 sekund jazdy i 31 sekund pracy zapisywać jako pracę
(obecnie w korkach minuty przeciekają przez palce).
Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w
każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, którzy psują robotę niewiele mniej niż ci co wyrzucaja
tarczki za okno.
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 00:25:26 - Krzysiek Kielczewski
>> W tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z
>> autokaru...
>>
> No taka jazda to juz spore przegiecie.
Spora część opóźnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków
drogowych. Te imbecyle z którymi jechałem potrzebowali godziny(!) z
hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej.
>> Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro
>> jeździcie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
>> innymi firmami.
>
> W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
> podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
> mają wejść i nowa generacja cyfrowych tachografów.
[ciach]
Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego to
ludzie nie wymyślą, żeby ukraść parę litrów paliwa czy pojechać trochę
dłużej niż można...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 00:38:49 - WildS
>>> W tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z
>>> autokaru...
>> No taka jazda to juz spore przegiecie.
> Spora część opóźnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków
> drogowych. Te imbecyle z którymi jechałem potrzebowali godziny(!) z
> hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej.
>
Tu jest duża przewaga jazdy tirem. Jak przegniesz dużo w autobusie to
co? szukać noclegu w motelu dla 30-40 osób? Koszty, ich stracony czas
itd.
A towar. Najczęściej nic się kompletnie nie stanie jak zamiast dojechać
po poludniu dojedzie nastepnego dnia z samego rana (no chyba, ze
awizacje, kurierka albo podobne). No i towar śpi razem z tobą, nie trzeba
dodatkowo płacić za jego zakwaterowanie ;)
>>> Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro
>>> jeździcie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
>>> innymi firmami.
>> W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
>> podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
> Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego to
> ludzie nie wymyślą, żeby ukraść parę litrów paliwa czy pojechać trochę
> dłużej niż można...
Wiadomo. Tez w trasie widzę na własne oczy i słyszę różne rzeczy. Grunt,
że ktoś jednak nad tym pracuje i powoli zmiany idą w dobrym kierunku.
Jak dla mnie to przede wszystkim powinno się rozszerzyć funkcjonalność
prawa jazdy. Wsadzić mu czipa tak, żeby spełniało funkcję również karty
kierowcy. Przestaliby jezdzic niektórzy na nie swoich kartach. No ale
do tego pewnie akurat jeszcze daleko.
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 17:42:36 - WOJO
każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, którzy psują robotę niewiele mniej niż ci co wyrzucaja
tarczki za okno.
Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać
tarczki...
Rysujesz sobie nowy komplet kredką ?:)
Pozdrawiam !
WOJO
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-24 03:17:43 - WildS
> Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w
> każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na
> magnesiarzy, którzy psują robotę niewiele mniej niż ci co wyrzucaja
> tarczki za okno.
>
> Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać
> tarczki...
> Rysujesz sobie nowy komplet kredką ?:)
> Pozdrawiam !
> WOJO
bierzesz urlopowke od szefa np. Albo wypisujesz tarczke najpierw na
kogos innego z firmy a potem na siebie kolejna już. Mnóstwo sposobów na
oszustwo bo tachograf analogowy nie ma mozliwosci weryfikacji ani zapisu
do pozniejszej kontroli, czyja tarczka jest w środku a cyfrowy i owszem.
BTW:
W przypadku niespodziewanej kontroli kara za brak tarczki moze byc
nizsza za zarejestrowane wykroczenia ;) Stad jedzenie albo wyrzucanie ;)
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 11:07:40 - J.F.
> Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma
> auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie są same
> cyfrowe i tacho to świętość.
No ale wiesz - kazdy kij ma dwa konce.
Gdyby tak kazdy chcial pracowac w firmie co ma tacho cyfrowe, to pewnie by
tam nie bylo wolnych miejsc, albo by mniej placili :-)
J.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 11:20:15 - J.F.
>> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
>> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
>> w lezance.
>
> Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
> tak łatwo wylornetkować.
Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.
>> dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
>> tam odlezec swoje na plazy. :/
>
> Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
> żyć nie umierać
Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna
grupe przewiezc :-)
To juz chyba lepiej jakies pielgrzymki wozic, ktore autokaru potrzebuja na
codzien.
J.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 12:09:43 - Krzysiek Kielczewski
>>> dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
>>> tam odlezec swoje na plazy. :/
>>
>> Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
>> żyć nie umierać
>
> Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna
> grupe przewiezc :-)
Ciężko, wyjazdy typu środa->środa chyba nie cieszą się zbyt dużą
popularnością, pojechać i wrócić bez odpoczynku się nie da, paliwo na
pusty przelot kosztuje więcej niż kilka dni hotelu dla dwóch kierowców.
Krzysiek Kiełczewski
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 12:27:40 - WildS
>>> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
>>> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
>>> w lezance.
>> Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
>> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
>> tak łatwo wylornetkować.
> Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
> autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
> Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.
To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie.
Czasem jeżdżą tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona
jedna, drugi udaje pasażera i kręci pauzę, spi się po pare godzin na
fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasnąć, kilometry lecą,
auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.
Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jadą
a potem jedzie gdy oni kręcą pauzę. Z własnego doświadczenia. Spanie w
aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL
to lepiej sie chyba pasem przypiąć jak do jakiejs podróży kosmicznej.
Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy
załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mogą jechać 18 (2x w tyg 20).
Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_
taką załogę nadal obowiązuje czas pracy załogi 2 osobowej.
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 21:46:26 - mister
> Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
> tak łatwo wylornetkować.=
prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w
lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli
nie masz pojecia o tym co piszesz.
> Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
> śpią wszyscy na raz.
> Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
> siedzisz na fotelu pasazera do 18h.
nikt mi nie musi nic pisac, ja doskonale o tym wiem, ale do czego to
odnosisz?
> Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
> ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
> Czyli jadąc z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
> maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.
> Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
> autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
> jedynce ale nie koniecznie ;)
czlowieku, czy ja pisze o przewozach regularnych czy o turystyce?
widziales kiedys wycieczke ktora pojechala autobusem do UK po to, aby od
razu z niej wrocic?
> Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
> żyć nie umierać
nie spotkalem sie z innym, niz dniowka, sposobem rozliczania pracy
kierowcy w turstyce
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-24 03:54:12 - WildS
>> Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
>> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
>> tak łatwo wylornetkować.=
> prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w
> lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli
> nie masz pojecia o tym co piszesz.
hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.
W rozporządzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby
odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.
Rozp 561/2006 RII,Art8,p8.
Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i
skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w
pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego
kierowcy i pojazd znajduje się na postoju.
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-24 21:01:29 - mister
> hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
> cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
> Pord z p.m.s.
przestan sie blaznic.
> W rozporządzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby
> odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
> to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
> prowadzi.
jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego
od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-24 22:15:38 - WildS
> W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze:
>> hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
>> cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
>> Pord z p.m.s.
>
> przestan sie blaznic.
>
>> W rozporządzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby
>> odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
>> to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
>> prowadzi.
>
> jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego
> od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac.
>
No jasne, no ale w koncu jestem tylko tirowcem, jak mozna ode mnie
czegos wymagac, np. dobrego wychowania, nie to co bywalcy niusów tacy
jak ty.
Pewnie nawet nie przeczytales ani kawalka z przepisów, które
przytoczyłem a pozujesz na teoretyka przepisów.
Wytknalbym ci dalej gdzie sie myliles ale nie bede z chamem dyskutował.
Mozemy wrócic do dyskusji jak sie nauczysz lepszych manier. Tak, zeby
tirowca nie odrzucalo na mysl o wymianie zdan z toba.
to nara.
--
WildS
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-22 20:44:37 - jack
to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
Jadąc w podwójnej obsadzie doba pracy ma 30h.:
4,5h jazda 1 kierowca,4,5jazda drugi,4,5 jazda 1,4,5 jazda drugi=18h w szoferce
do tego 2 razy w tyg.jazda 20h[czyli po 10kazdy]
Do tego min.9h odpoczynku czyli łózko.
Jadąc w pojedynczej po 4,5h musze mieć przerwe min.45min dopiero jazda 4,5h max.
2 razy w tyg.mogę jechać 10h w cyklu:
4,5h jazda 45min.pauza 4,5h jazda 45min.pauza 1h jazda.
Problem jest jazda w uni,do tego na tachografie cyfrowym gdzie masz zapisane
wszystkie grzeszki:przekroczenie predkości,czasu pracy,czasu jazdy itp.
Wyobraz sobie ze przekraczasz np.predkość w Polsce,śłowacji,czy Rumuni,jedziesz
np.do Niemiec i masz kontrol BAG .
Kontrolują 28 dni do tyłu,w Polsce dostajesz 500zł a w Niemczech za to samo 500e.
To boli i niemca nie interesuje ze to było w Polsce.
I połowa wypłaty poszła.
pozdro.jack
ps.dziwie sie dupką co jezdza za 3,5tys.po europie.
Ja olałem prace za 5,5tys. w tym tydz,wolnego.
Szwab nie wejdzie do auta za 2000e,bedąc co dzień w domu.
Na dalekie trasy od.3000e.
Szanujmy sie.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 21:41:03 - mister
> Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.:
gdzie wedlug ciebie napisalem glupoty? mowa byla o podwojnej obsadzie,
4,5h, 4,5h odpoczynku. czytaj ze zrozumieniem.
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-22 20:58:33 - jack
Ja zrobiłem C+E w wieku 45lat,praca sama mnie znalazła.Na kursie E miałem 1h
jazdy po miescie[reszta plac].Pierwsza jazda samodzielna to była ciągła
modlitwa[tez sie bałem].
Pierwszy tygodniowy kurs :Rumunia,wegry,słowaqcja ,czechy- doswiadczenie 100razy
wieksze jak po kursie.
Wrazenia nie zapomniane:poniedziałek -zwiedzasz Budapeszt[h],wtorek-Cuj
Napoke[Ru],Sroda-Hajduszoboszlo[h],Czwartek-Pisek[cz.]
W uni jeszcze lepiej.
Jak stałem w styczniu w Kudowie 3dni z powodu zamieci zwiedziłem całą Kudowe i
okolicę.
Zarobki powoli idą w góre jak znasz jezyki jesteś gość,przebierasz w ofertach z
europy.
powodzenia.
pozdro.jack
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-23 21:41:59 - jack
> >>> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
> >>> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
> >>> w lezance.
> >> Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
> >> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
> >> tak łatwo wylornetkować.
> > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
> > autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
> > Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.
>
> To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie.
>
> Czasem jeżdżą tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona
> jedna, drugi udaje pasażera i kręci pauzę, spi się po pare godzin na
> fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasnąć, kilometry lecą,
> auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.
>
> Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jadą
> a potem jedzie gdy oni kręcą pauzę. Z własnego doświadczenia. Spanie w
> aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL
> to lepiej sie chyba pasem przypiąć jak do jakiejs podróży kosmicznej.
>
> Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy
> załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mogą jechać 18 (2x w tyg 20).
> Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_
> taką załogę nadal obowiązuje czas pracy załogi 2 osobowej.
>
>
> --
> WildS
>
Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej coś koło 40km/h
pojedziesz.
Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montują tachografy montują
również spiocha a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w
tej firmie].Rok temu kosztowało to coś 3,5tys.
No i najprymitywniejszy i nałatwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na
impulsator opiłki które ładnie wskazują miejsce przyłozenia i mozesz sobie
tłumaczyć ze nie wiesz co i kto.
Narzekają tylko ci który pokażą włascicielowi ze można a w razie wypadku płaczą.
Nie warto ryzykować nie tylko na duze kary[do 35000zł]ale wrazie wypadku masz
wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie.
Ty zyskasz te 100-200zł ryzykując życiem swoim i innych by szef zyskał
wielokrotnie wiecej nic nie ryzykująć.
Ale cóż głupota towarzyszy człowiekowi od urodzenia.
Dlatego nie wsiąde za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000zł.[trochę mniej od
darmozjadów z rzadu]
pozdro.jack
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
2011-10-24 03:29:14 - WildS
> Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej coś koło 40km/h
> pojedziesz.
bylem pasazerem w actrosie full automat na magnesie. Szedl normalnie 90
i nawet bledow na komputerze nie wywalal.
> Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montują tachografy montują
> również spiocha a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w
> tej firmie].Rok temu kosztowało to coś 3,5tys.
> No i najprymitywniejszy i nałatwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na
> impulsator opiłki które ładnie wskazują miejsce przyłozenia i mozesz sobie
> tłumaczyć ze nie wiesz co i kto.
> Narzekają tylko ci który pokażą włascicielowi ze można a w razie wypadku płaczą.
> Nie warto ryzykować nie tylko na duze kary[do 35000zł]ale wrazie wypadku masz
> wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie.
> Ty zyskasz te 100-200zł ryzykując życiem swoim i innych by szef zyskał
> wielokrotnie wiecej nic nie ryzykująć.
> Ale cóż głupota towarzyszy człowiekowi od urodzenia.
> Dlatego nie wsiąde za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000zł.[trochę mniej od
> darmozjadów z rzadu]
> pozdro.jack
40/44 tonowki ;)
w Polsce za takie pieniadze trudno bedzie cos znalezc, chyba, ze moze na
jakichs wypasionych gabarytach jesli tam jeszcze jest dobra kasa.
Ja tam jezdze po legalu. Rozpieprzenie skrzyni biegow kosztuje cos ze 30
kPLN w moim aucie a kara za magnes na zachodzie do 15k?.
Co do opiłkow to slyszalem sprzeczne opinie. W koncu impulsator sam tez
jakies pole magnetyczne generuje.
--
WildS