szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 13:31:00 - Michał sirapacz Gut
nie wlazi mi pierscien ze szczypcami na tlok - musialbym bardzo mocno
rozewrzec pierscien a nie chce go zniszczyc.
czy ktos uzywal szczypiec do pierscieni i wie jak poprawnie tego uzyc?
przeorałem youtube i google i nic nie znalazlem co by mi dalo chociaz
wskazowke.....
sruby do pokryw korbowodow (to co zamyka korbowod na wale) musza byc
bezwzglednie nowe czy moge sobie odpuscic kurs do aso i przykrecic
solidnym momentem stare?
pozdrawiam
michal gut -> obecnie remontujacy starego kropka z 1997:)
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 13:44:16 - Ukaniu
Użytkownik Michał sirapacz Gut
news:30680fc8-3400-4a76-8cf9-e64c9cec9efd@v8g2000vbe.googlegroups.com...
witam, zawiesilem sie na etapie wymiany pierscieni
nie wlazi mi pierscien ze szczypcami na tlok - musialbym bardzo mocno
rozewrzec pierscien a nie chce go zniszczyc.
Często pierścienie wymagają dużo siły, jednak nie widząc nie wiem czy nie
robisz czegoś nie tak.
Śruby stopy korbowodu to najistotniejsza z punktu widzenia totalnego
zniszczenia silnika jego część. Tutaj trzeba postępować dokładnie z
wytycznymi producenta. Zwykle wymagają wymiany ze względów bezpieczeństwa
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 13:53:27 - kogutek
> witam, zawiesilem sie na etapie wymiany pierscieni
>
> nie wlazi mi pierscien ze szczypcami na tlok - musialbym bardzo mocno
> rozewrzec pierscien a nie chce go zniszczyc.
>
> czy ktos uzywal szczypiec do pierscieni i wie jak poprawnie tego uzyc?
> przeora=B3em youtube i google i nic nie znalazlem co by mi dalo chociaz
> wskazowke.....
>
> sruby do pokryw korbowodow (to co zamyka korbowod na wale) musza byc
> bezwzglednie nowe czy moge sobie odpuscic kurs do aso i przykrecic
> solidnym momentem stare?
>
> pozdrawiam
> michal gut -> obecnie remontujacy starego kropka z 1997:)
Rodzajów takich szczypiec jest sporo. Używałem takich co podpierają pierścień
w kilku miejscach. Same się dostosowywały do pierścieni. Żadnych śrub i
nakrętek nie przykręcaj solidnie. Dokręcaj takim momentem jak w instrukcji
napisali.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 14:54:25 - Michał sirapacz Gut
oszołomiony.
wkurzylem sie i poradzilem sobie - na jednym tloku silowalem sie z
tymi szczypcami do zalozenia pierscieni a na nastepnych palcami -
przynajmniej nie latam metalem po sciance tloka i nie rozginam
pierscienia niewiadomo jak bardzo.
dzieki za odpowiedzi.
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 15:19:44 - 4CX250
news:9e6346ab-3783-4611-8edf-a66cc4c3d03e@m4g2000yqm.googlegroups.com...
>wkurzylem sie i poradzilem sobie - na jednym tloku silowalem sie z
>tymi szczypcami do zalozenia pierscieni a na nastepnych palcami -
>przynajmniej nie latam metalem po sciance tloka i nie rozginam
>pierscienia niewiadomo jak bardzo.
Nie bój. nie rozegną się. Jeśłi już to tylko pękną.
Ja kiedyś na tłok w motocyklu zakładałem pierścienie, zsuwając je po kilku
cienkich blaszkach wyciętych z puszki po piwie.
Może w tych samochodowych też się tak da?
Marek
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 16:55:36 - Czarek Daniluk
> Nie bój. nie rozegną się. Jeśłi już to tylko pękną.
> Ja kiedyś na tłok w motocyklu zakładałem pierścienie, zsuwając je po
> kilku cienkich blaszkach wyciętych z puszki po piwie.
> Może w tych samochodowych też się tak da?
>
> Marek
Ja zawsze palcami rozginałem ;) nigdy nie potrzebowałem żadnych
wynalazków do założenia pierdzienia na tłok.
Pozdrawiam !
PS:
Parę też i mi pękło ;)
PS2:
Jeśli stary tłok nie omieszkaj wyczyścić miejsca gdzie siedzi pierścień
(zbiera się tam czasem sporo nagaru) - najlepiej czyści się właśnie
pękniętym kawałkiem pierścienia :)
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 17:15:39 - Massai
> Użytkownik Michał sirapacz Gut
> wiadomości
> news:9e6346ab-3783-4611-8edf-a66cc4c3d03e@m4g2000yqm.googlegroups.com.
> ..
>
> > wkurzylem sie i poradzilem sobie - na jednym tloku silowalem sie z
> > tymi szczypcami do zalozenia pierscieni a na nastepnych palcami -
> > przynajmniej nie latam metalem po sciance tloka i nie rozginam
> > pierscienia niewiadomo jak bardzo.
>
> Nie bój. nie rozegną się. Jeśłi już to tylko pękną.
> Ja kiedyś na tłok w motocyklu zakładałem pierścienie, zsuwając je po
> kilku cienkich blaszkach wyciętych z puszki po piwie. Może w tych
> samochodowych też się tak da?
hehe, potrzeba matką wynalazków.
Ja kiedyś zrobiłem lejek żeby wlać paliwo z kanistra - z połówki
butelki po coli i kawałka drutu z parasola (żeby klapkę we wlewie
uchylić).
--
Pozdro
Massai
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-19 12:04:20 - Jakub Witkowski
> hehe, potrzeba matką wynalazków.
> Ja kiedyś zrobiłem lejek żeby wlać paliwo z kanistra - z połówki
> butelki po coli i kawałka drutu z parasola (żeby klapkę we wlewie
> uchylić).
A ja otwierałem drzwi od kibla z których wypadła klamka (na zewnątrz oczywiście)
za pomocą kawałka plastiku pochodzącego z mocowania kostki klozetowe ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-19 13:38:21 - 4CX250
wiadomości news:j7m7b4$361$1@news2.ipartners.pl...
> A ja otwierałem drzwi od kibla z których wypadła klamka (na zewnątrz
> oczywiście)
> za pomocą kawałka plastiku pochodzącego z mocowania kostki klozetowe ;)
Znajomy mi opowiadał jak to się wprowadzili do nowego domu i jeszcze klamek
nie było, żona się rano zatrzasnęła w kibelku
i siedziała w nim aż pierwszy domownik wrócił do domu.
Ja sam wiele razy otwierałem różne drzwi bez klamek za pomocą dwóch trzech
złożonych do siebie kluczy do zamka typu Yeti, ale w kiblu, gdybym sie
zatrzasnął bez kluczy w kieszeni to chyba rozebrałbym nawet spłuczkę w celu
wyciągnięcia czegoś do otwarcia.
Marek
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 20:58:43 - Robert Rędziak
> sruby do pokryw korbowodow (to co zamyka korbowod na wale) musza byc
> bezwzglednie nowe czy moge sobie odpuscic kurs do aso i przykrecic
> solidnym momentem stare?
Jeśli w instrukcji stało, żeby po dokręceniu śrub momentem
dokręcić je o kąt, bezwględnie wymień -- taka śruba jest
odkształcona plastycznie. Jeśli tylko momentem... Ile kosztują
śruby w porównaniu do kosztów remontu?
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 21:40:48 - kogutek
> On Tue, 18 Oct 2011 04:31:00 -0700 (PDT), Michał sirapacz Gut
>
>
> > sruby do pokryw korbowodow (to co zamyka korbowod na wale) musza byc
> > bezwzglednie nowe czy moge sobie odpuscic kurs do aso i przykrecic
> > solidnym momentem stare?
>
> Jeśli w instrukcji stało, żeby po dokręceniu śrub momentem
> dokręcić je o kąt, bezwględnie wymień -- taka śruba jest
> odkształcona plastycznie. Jeśli tylko momentem... Ile kosztują
> śruby w porównaniu do kosztów remontu?
>
> r.
Nie mąć bo potem ludzie coś usłyszą, sami sobie dopowiedzą i wychodzi tak jak
zawsze. Informacje jak i ile razy można przykręcać poszczególne śruby napisane
są w instrukcji. U mnie napisali że przy trzecim zdejmowaniu głowicy trzeba
wymienić szpilki. Dokręcanie momentem i o kąt. A przy korbowodach nic nie
napisali i też jest moment i kąt. Pomylili się. Oczywiście że nie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-18 21:52:52 - Robert Rędziak
> Nie mąć bo potem ludzie coś usłyszą, sami sobie dopowiedzą i wychodzi tak jak
> zawsze. Informacje jak i ile razy można przykręcać poszczególne śruby napisane
> są w instrukcji. U mnie napisali że przy trzecim zdejmowaniu głowicy trzeba
> wymienić szpilki.
No to fajnie. Ale znając charakter odkształcenia plastycznego
podszedłbym do sprawy z całkowitą nadgorliwością i wymienił
śruby/szpilki, bo nie ma żadnego prawa, które zagwarantuje, że
90 stopni po raz trzeci odkształci tak samo śrubę, jak po raz
pierwszy i śruba nie zacznie płynąć. Koszt śrub/szpilek jest
niewielki w stosunku do kosztów ewentualnej rozbiórki/naprawy.
> Dokręcanie momentem i o kąt. A przy korbowodach nic nie
> napisali i też jest moment i kąt. Pomylili się. Oczywiście że nie.
Ależ jak sobie stryjenka winszuje.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-19 10:07:25 - Michał sirapacz Gut
dla pewnosci i sumienia dalem 46-7 coby miec pewnosc ze nie przykrece
o tą odrobinę za lekko. juz raz ze swojej delikatnosci zgubilem
(prawie) jarzmo przedniego hamulca bo za lekko dokrecilem.
Pierwszy remont to i licze sie ze stratami. Po wlozeniu tlokow z
nowymi pierscieniami zauwazalnie ciezej chodzą w cylindrze. mam
nadzieje ze to dobry objaw a nie zwiastun klopotow o jakich czytalem
na jednym forum (po takich samych pracach jak moje) ze kolesiowi
silnik dziala jak jest zimny a jak sie zagrzeje to staje na amen.
ostygnie to znowu moze podzialac. zagrzeje to znowu staje i tak w
kolo. Obstawiam ze nie wyczyscil rowkow pierscieni. Ja u siebie
staralem sie jak najdokladniej je oczyscic ale bez myjki
ultradzwiekowej to sobie moge...
szpilki od glowicy bede uzywal drugi raz.
na bloku silnika mialem pouszkadzana powierzchnie. jakis wał zrywał
uszczelkę śrubokrętem i młotkiem jak mniemam. zalilem sie juz jaksi
czas temu na to. po wykichaniu uszczelki po niecalym roku poszedlem po
rozum do glowy i kupilem epoksyd do łączenia metali(i uzupelniania
ubytkow) i uzywajac zyletki:) wyszpachlowałem nim rowki wyryte
srubokretem. a niektore byly calkiem konkretne - na oko 0,2 do 0,4mm
na oko mialy. Zobacze czy to zalatwi temat.
umieram z ciekawosci czy w ogole ten silnik bedzie dzialal:)
ciekawostka: panewki korbowodowe po 280kkm w bardzo ladnym stanie,
delikatne ryski i to wszystko. nie widac nawet gdzie blacha jest
ciensza. Wymienilem tylko dlatego ze kupilem przed remontem. Na
tlokach przytarcia wieksze ale nie wymieniam tlokow i nie robie
cylindrow - mnei wystarczy ze silnik bedzie dobrze pracowal jeszcze
przez 50kkm i to wszystko co potrzebuje:)
czy te nowe pierscienie mogly spowodowac ze tlok ciezej pracuje w
cylindrze? na logikę tak - w końcu mateirał sprężynuje dociskajac do
tloka bardziej niz te 14-15letnie, ale nie mam w tym doswiadczenia i
logika nie zawsze moze prowadzic do prawdy:)
i jeszcze jedno pytanie: jeden z pierscieni (olejowy) przy probie
zdjecia z tloka doslownie rozpadl mi sie w ręku. nawet nie zdazylem go
lekko rozgiac. dotknalem pazurami i sie rozpadlo. Pytanie: czy on mogl
byc pęknięty czy po prostu zbieg okolicznosci? Pozostale ladnie
sprezynowaly i sie rozginaly. na cylindrze ani tloku nie znalazlem
uszkodzen ktore potencjalnie moglyby byc spowodowane pierscieniem -
ladne jajowate gladzie cylindrow;).
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-19 11:50:13 - 4CX250
news:2619cdc7-3e68-4e14-aaf1-b85f5d39488f@y39g2000yqd.googlegroups.com...
>Obstawiam ze nie wyczyscil rowkow pierscieni. Ja u siebie
>staralem sie jak najdokladniej je oczyscic ale bez myjki
>ultradzwiekowej to sobie moge...
Co do rowków i pierścieni to podstawowa sprawa o której nie wspomniałeś to
luz zamka oraz pierścienia w rowku,
Ten pierwszy jesli jest za mały, spowoduje że pierścień zwiększy swój wymiar
na obwodzie po rozgrzaniu i zaklinuje się w cylindrze.
Ten drugi, ważny z punktu widzenia zarówno zdolności zapiekania się
pierścienia przy zbyt ciasnym pasowaniua a przy zbyt luźnym wytłucze rowek
jak młotem udarowym aż w końcu będzie się telepał co skutkuje obniżeniem
kompresji i dzwonieniem.
W książce napraw powinny być podane dopuszczalne luzy.
>umieram z ciekawosci czy w ogole ten silnik bedzie dzialal:)
A progi spraawdzał? Aaaa? Luz tłoka, wymiary cylindra? Wymiana samych
pierścieni częściej niż się wydaje jest nieopłacalna i nie daje
spodziewanych korzyści. Może się okazać że cylinder i tłoki są tak zużyte że
włożenie nowych pierścieni wręcz pogorszy pracę silnika, gdyż stare
pierścienie lepiej uszczelniały gdyż były dopasowane (dotartye) do kształtu
zużytego cylindra.
Nie wiem czy naprawdę zaoszczędziłeś, U mnie szlif za jeden tłok to około
50-60zł co nie jest kwotą dużą przy takiej operacji jak rozkręcenie 90%
silnika.
>czy te nowe pierscienie mogly spowodowac ze tlok ciezej pracuje w
>cylindrze?
No jasne. Nowe są grubsze, bardziej spręzyste ale warunek podstawowy
prawidłowy luz na zamku.
> jeszcze jedno pytanie: jeden z pierscieni (olejowy) przy probie
>zdjecia z tloka doslownie rozpadl mi sie w ręku. nawet nie zdazylem go
>lekko rozgiac. dotknalem pazurami i sie rozpadlo. Pytanie: czy on mogl
>byc pęknięty czy po prostu zbieg okolicznosci?
Na 99,9% był pęknięty. Często ludzie nie wiedzą że silnik pracuje na
pękniętym pierścieniu, do czasu kiedy go nie rozkręcą.
Marek
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-19 12:15:41 - Ukaniu
Użytkownik 4CX250
news:4e9e9d61$0$5803$65785112@news.neostrada.pl...
> A progi spraawdzał? Aaaa? Luz tłoka, wymiary cylindra? Wymiana samych
> pierścieni częściej niż się wydaje jest nieopłacalna i nie daje
> spodziewanych korzyści. Może się okazać że cylinder i tłoki są tak zużyte
> że włożenie nowych pierścieni wręcz pogorszy pracę silnika, gdyż stare
> pierścienie lepiej uszczelniały gdyż były dopasowane (dotartye) do
> kształtu zużytego cylindra.
> Nie wiem czy naprawdę zaoszczędziłeś, U mnie szlif za jeden tłok to około
> 50-60zł co nie jest kwotą dużą przy takiej operacji jak rozkręcenie 90%
> silnika.
Dokładnie!
Nowe pierścienie jest sens wkładać w przynajmniej na nowo honowany cylinder.
Tą chropowatość nadaje mu się właśnie po to aby pierścienie mogły się
dotrzeć - stąd docieranie :-). Wtedy najlepiej spisuje się tani olej
mineralny wymieniany przynajmniej ze 2x.
Nowe pierścienie i wypolerowane tuleje cylindrów to czasem gwarancja
ogromnego zużycia oleju bo nigdy się nie dotrą.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
2011-10-19 14:31:32 - Andrzej Kaźmierczak
owalizacja tulei po 280 tyś spowoduje zużywanie oleju większe niż na
starych pierścieniach , zwłaszcza jak sa chromoniklowe
ale napisz co z tego wyszło , jakiś raport efektów co 2000 km , bedzie
dla potomnych
pozdrawiam i powodzenia zyczę
Andrzej
> Użytkownik 4CX250
> news:4e9e9d61$0$5803$65785112@news.neostrada.pl...
>> A progi spraawdzał? Aaaa? Luz tłoka, wymiary cylindra? Wymiana samych
>> pierścieni częściej niż się wydaje jest nieopłacalna i nie daje
>> spodziewanych korzyści. Może się okazać że cylinder i tłoki są tak zużyte
>> że włożenie nowych pierścieni wręcz pogorszy pracę silnika, gdyż stare
>> pierścienie lepiej uszczelniały gdyż były dopasowane (dotartye) do
>> kształtu zużytego cylindra.
>> Nie wiem czy naprawdę zaoszczędziłeś, U mnie szlif za jeden tłok to około
>> 50-60zł co nie jest kwotą dużą przy takiej operacji jak rozkręcenie 90%
>> silnika.
>
>
> Dokładnie!
> Nowe pierścienie jest sens wkładać w przynajmniej na nowo honowany cylinder.
> Tą chropowatość nadaje mu się właśnie po to aby pierścienie mogły się
> dotrzeć - stąd docieranie :-). Wtedy najlepiej spisuje się tani olej
> mineralny wymieniany przynajmniej ze 2x.
> Nowe pierścienie i wypolerowane tuleje cylindrów to czasem gwarancja
> ogromnego zużycia oleju bo nigdy się nie dotrą.
>
> --
> Pozdrawiam,
> Łukasz
>
>