zimowki
2011-10-17 06:52:06 - J.F.
I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
J.
Re: zimowki
2011-10-17 07:41:00 - Lukasz
news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg@40tude.net...
>
>
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
ja jak zwykle czekam na pelnie zimy i jak zwykle zleje piewsze listopadowe
nawolywania do zmiany opon
tyle ze jeszcze nie wiem jakie oponki kupic :( a na opony.com cena Conti
ts830 wzrosla w tym tygodniu o ok 40zl/szt. do poziomu z pozostalych portali
--
Pozdrawiam
Lukasz
Re: zimowki
2011-10-17 08:55:57 - Kuba (aka cita)
Uzytkownik Lukasz
wiadomosci news:j7gf64$m88$1@inews.gazeta.pl...
> Uzytkownik J.F.
> news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg@40tude.net...
>>
>>
>> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
>> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>
> ja jak zwykle czekam na pelnie zimy i jak zwykle zleje piewsze listopadowe
> nawolywania do zmiany opon
> tyle ze jeszcze nie wiem jakie oponki kupic :( a na opony.com cena Conti
> ts830 wzrosla w tym tygodniu o ok 40zl/szt. do poziomu z pozostalych
> portali
ja narazie tylko kupilem oponki.
Nie zlewam nawolywnia do zmiany, bo w ogole ich nie slucham.
Przyjdzie taki czas, kiedy postaram sie znalezc kompromis przed mega
kolejkami u gumiarzy ale jeszcze przed sniegiem na drodze.
Nie mam parcia ani na przesadnie szybkie zakladanie zimówek, ani na
przeciagajaca sie jazde na letnich w ramach bycia pmsowym twardzielem
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Re: zimowki
2011-10-17 12:54:21 - Lukasz
news:j7gjhu$461$1@inews.gazeta.pl...
>
> ja narazie tylko kupilem oponki.
> Nie zlewam nawolywnia do zmiany, bo w ogole ich nie slucham.
> Przyjdzie taki czas, kiedy postaram sie znalezc kompromis przed mega
> kolejkami u gumiarzy ale jeszcze przed sniegiem na drodze.
> Nie mam parcia ani na przesadnie szybkie zakladanie zimówek, ani na
> przeciagajaca sie jazde na letnich w ramach bycia pmsowym twardzielem
to ja podobnie, tyle ze jak kupie to zakladam osobne felgi - w razie
potrzeby zmienie pod domem w 15 minut
--
Pozdrawiam
Lukasz
Re: zimowki
2011-10-17 13:03:00 - Kuba (aka cita)
Uzytkownik Lukasz
wiadomosci news:j7h1hp$g3p$1@inews.gazeta.pl...
> Uzytkownik Kuba (aka cita)
> news:j7gjhu$461$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> ja narazie tylko kupilem oponki.
>> Nie zlewam nawolywnia do zmiany, bo w ogole ich nie slucham.
>> Przyjdzie taki czas, kiedy postaram sie znalezc kompromis przed mega
>> kolejkami u gumiarzy ale jeszcze przed sniegiem na drodze.
>> Nie mam parcia ani na przesadnie szybkie zakladanie zimówek, ani na
>> przeciagajaca sie jazde na letnich w ramach bycia pmsowym twardzielem
>
> to ja podobnie, tyle ze jak kupie to zakladam osobne felgi - w razie
> potrzeby zmienie pod domem w 15 minut
dokladnie. Dlatego mam juz alusy na lato, wiec tej zimy ostatni raz zmieniam
opony. Pózniej juz cale kola.
ps. problem w tym, ze zwykle mam samochód krócej niz dwa sezony ;-) wiec nie
wiem czy mój plan sie w koncu uda ;)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Re: zimowki
2011-10-17 14:59:55 - Iksinski
Uzytkownik Lukasz
wiadomosci news:j7gf64$m88$1@inews.gazeta.pl...
> tyle ze jeszcze nie wiem jakie oponki kupic :( a na opony.com cena Conti
> ts830 wzrosla w tym tygodniu o ok 40zl/szt. do poziomu z pozostalych
> portali
Proponuje przyjrzec sie ceneo i alledrogo. Ja kupowalem opony miesiac temu i
ceny w duzych sklepach oponiarskich wcale nie byly atrakcyjne.
Te same opony u lokalnych gumiarzy, którzy ogarneli internet i potrafia sie
w nim pokazac, mozna kupic kilkadziesiat zlotych na sztuce taniej.
Pozdrawiam
X
Re: zimowki
2011-10-17 08:59:35 - kurdybanek
Uzytkownik J.F.
news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg@40tude.net...
>
>
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>
Z moich obserwacji (duzy parking na 100+ aut oraz ulice) wynika, ze jakies
20% aut nie musi zakladac. Dlaczego? Bo jezdza na zimowkach caly rok :D
Re: zimowki
2011-10-17 09:24:48 - AL
>
>
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>
> J.
jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest uzasadnienie
uzywania opon zimowych (lamelki).
Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: zimowki
2011-10-17 09:50:18 - Kuba (aka cita)
Uzytkownik AL
news:j7gl7t$8vm$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:
>>
>>
>> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
>> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>>
>> J.
>
> jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest uzasadnienie
> uzywania opon zimowych (lamelki).
> Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.
lamelki akurat maja namniejsze znaczenie dla sniegu. W sniegu liczy sie
agresywnosc bieznika.
Lamelki powoduja, ze opona jest jeszcze bardziej miekka niz wynika to z
samych wlasciwosci gumy, a tym samym lepiej trzymaja na róznych
nawierzchniach przy niskiej temperaturze.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Re: zimowki
2011-10-17 10:29:07 - AL
>
> Uzytkownik AL
> news:j7gl7t$8vm$1@inews.gazeta.pl...
>> W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:
>>>
>>>
>>> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
>>> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>>>
>>> J.
>>
>> jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest
>> uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki).
>> Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.
>
> lamelki akurat maja namniejsze znaczenie dla sniegu. W sniegu liczy sie
> agresywnosc bieznika.
> Lamelki powoduja, ze opona jest jeszcze bardziej miekka niz wynika to z
> samych wlasciwosci gumy, a tym samym lepiej trzymaja na róznych
> nawierzchniach przy niskiej temperaturze.
>
>
masło maślane - mówisz o agresywnosci bieżnika a lekceważysz to co w
oponach zimowych (jazda na śniegu) jest clue, czyli lamelki :)
Właściwości opon zimowych:
Już na pierwszy rzut oka opony zimowe różnią się wyglądem od opon
letnich. Charakterystyczna rzeźba bieżnika złożona z klocków sprawia,
że opony te zapewniają wysoką przyczepność na mokrej i śliskiej
nawierzchni oraz skutecznie odprowadzają wodę. Za te właściwości
odpowiedzialne są szerokie rowki obwodowe oraz rowki poprzeczne
transportujące wodę na zewnątrz.
Drugą ważną funkcją jest zapewnienie przyczepności na nawierzchniach
śliskich i zaśnieżonych. W osiągnięciu tego celu pomagają głębokie
poprzeczne nacięcia opony zwane lamelkami umieszczone w klockach. To one
otwierają się i wgryzają w podłoże zapewniając przyczepność podczas
ruszania i siłę oporu niezbędną do hamowania pojazdu zarówno na śniegu
jak i lodzie. Powodują także przecinanie warstwy wody i skierowanie jej
do rowków poprzecznych Ilość lamelek w oponie jest optymalnie dobrana
przez producenta i może osiągać 2000. Kształt i sposób działania lamelek
jest zróżnicowany: są lamelki z zaczepami umieszczonymi na ich
wewnętrznych powierzchniach wzmacniającymi przyczepność, lamelki
samoblokujące się typu Z zwiększające sztywność opony i lamele typu
Y, które nawet po znacznym przebiegu zapewniają dobrą trakcję.
za:
www.skionline.pl/stacje/?co=samochod&co2=teksty&id_newsa=46
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: zimowki
2011-10-17 11:18:40 - _ąćęłńóśźż
wzór w klocki.
-----
> rzezba bieznika zlozona z klocków sprawia
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: zimowki
2011-10-17 11:26:14 - Maciek
> Z tymi klockami to raczej nie tak, chyba już mniejszość opon zimowych ma
> wzór w klocki.
Zawsze myslalem, ze klocki robia w kopnym sniegu, a lamelki na ubitym i
oblodzonej nawierzchni.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
Re: zimowki
2011-10-17 11:32:03 - Waldek Godel
> Dnia Mon, 17 Oct 2011 09:18:40 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż napisał(a):
>
> Zawsze myslalem, ze klocki robia w kopnym sniegu, a lamelki na ubitym i
> oblodzonej nawierzchni.
Śmieć któremu odpowiadasz, to złośliwy toppostujący troll, który nie tylko
z premedytacją łamie wszelkie zasady kultury, ale też jak ostatnia szmata
notorycznie zmienia nicki, żeby wyłazić innym z KF - bo robi to tylko dla
wkurzania ludzi, z czego ma jakąś chorobliwą satysfakcję, zapewne trzepiąc
przy tym gruchę do zaniku tętna.
Nie dokarmiaj tego proszę. Już było parę tygodni spokoju.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: zimowki
2011-10-17 13:09:29 - The_EaGle
> Właściwości opon zimowych:
> Już na pierwszy rzut oka opony zimowe różnią się wyglądem od opon
> letnich. Charakterystyczna rzeźba bieżnika złożona z klocków sprawia,
> że opony te zapewniają wysoką przyczepność na mokrej i śliskiej
> nawierzchni oraz skutecznie odprowadzają wodę. Za te właściwości
> odpowiedzialne są szerokie rowki obwodowe oraz rowki poprzeczne
> transportujące wodę na zewnątrz.
Generalnie to co przytoczyłeś to marketingowa bzdura. Opony zimowe
odprowadzają wodę wyraźnie gorzej niż letnie. Podobnie jest z jazdą po
mokrej nawierzchni. Możesz to sprawdzić porównując testy opon zimowych i
letnich przy jakich prędkościach wpadają w aquaplaning. Zimowe niemal
zawsze wypadają wyraźnie gorzej. Nie wspominam nawet o oponach
letnich-deszczowych jakich jak np GY hydragrip bo do zimówek tu już w
ogóle nie ma porównania.
Pozdrawiam
Rafał
Re: zimowki
2011-10-17 14:20:19 - AL
> W dniu 2011-10-17 10:29, AL pisze:
>
>> Właściwości opon zimowych:
>> Już na pierwszy rzut oka opony zimowe różnią się wyglądem od opon
>> letnich. Charakterystyczna rzeźba bieżnika złożona z klocków sprawia,
>> że opony te zapewniają wysoką przyczepność na mokrej i śliskiej
>> nawierzchni oraz skutecznie odprowadzają wodę. Za te właściwości
>> odpowiedzialne są szerokie rowki obwodowe oraz rowki poprzeczne
>> transportujące wodę na zewnątrz.
>
> Generalnie to co przytoczyłeś to marketingowa bzdura. Opony zimowe
> odprowadzają wodę wyraźnie gorzej niż letnie. Podobnie jest z jazdą po
> mokrej nawierzchni. Możesz to sprawdzić porównując testy opon zimowych i
> letnich przy jakich prędkościach wpadają w aquaplaning. Zimowe niemal
> zawsze wypadają wyraźnie gorzej. Nie wspominam nawet o oponach
> letnich-deszczowych jakich jak np GY hydragrip bo do zimówek tu już w
> ogóle nie ma porównania.
>
1. moja odpowiedz byla poprzedzona reakcja Kuby nt agresywnego bieznika
bedacego remedium na zimowe opony
2. jakbys przeczytal moja wczesniejsza odpowiedz, to bys zrozumial, ze
uwazam podobnie - dlatego nie przekladam kol na zimowe az do pierwszego
sniegu.
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: zimowki
2011-10-17 15:19:15 - PaweL
>> odprowadzają wodę wyraźnie gorzej niż letnie. Podobnie jest z jazdą po
>> mokrej nawierzchni. ...
Tak naprawdę to zimówki nieźle odprowadzają wodę, ale miękka guma z której
są zrobione łatwiej się ugina niż wyciska wodę. I to jest powodem łatwego
aquaplaningu na zimówkach. Błoto pośniegowe zachowuje się prawie jak woda i
też często się okazuje że letnie gumy lepiej sobie z tym radzą niż zimówki
:D
Na relacjach z F1 też można usłyszeć że twarde deszczowe opony pogarszają
czasy.
Paweł
Re: zimowki
2011-10-17 18:40:38 - radekp@konto.pl
PaweL
> Na relacjach z F1 też można usłyszeć że twarde deszczowe opony pogarszają
> czasy.
Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
Re: zimowki
2011-10-18 15:11:54 - PaweL
Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
Re: zimowki
2011-10-18 16:18:04 - Jakub Witkowski
>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>
>
> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wyścig,
wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Re: zimowki
2011-10-18 18:59:01 - AL
> W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>
>>
>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>
> Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wyścig,
> wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
>
a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony -
tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
Nie sledze na biezaco F1, ale jak pamietam - to kazdy zespol ma swoja
polityke zmiany opon na wyscig: kiedy twarde a kiedy miekkie (opony te
sa odpowiednio oznakowane i czasami nawet komentator wspomina, czy juz
zawodnik zmienil opony na twarde/miekkie, czy nie)
Ale - jak mowilem - nie sledze F1 na biezaco, tylko z doskoku, wiec moge
sie mylic
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: zimowki
2011-10-18 19:02:39 - radekp@konto.pl
> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony -
> tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
Muszą. Ale twardych używają na zasadzie -- zakładam, bo muszę.
W kwalifikacjach jeżdżą na miękkich.
Re: zimowki
2011-10-18 19:03:53 - Cavallino
news:j7kb8l$epj$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze:
>> W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
>>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>>
>>>
>>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>>
>> Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały
>> wyścig,
>> wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
>>
> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony -
> tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
No muszą, ale mogliby zmienić raz, a nie 3.
Re: zimowki
2011-10-18 16:19:01 - radekp@konto.pl
PaweL
> > Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>
> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
Bardzo się mylisz.
PS. Opony deszczowe w F1 są ze zdecydowanie bardziej miękkiej mieszanki niż
slicki.
Re: zimowki
2011-10-19 10:39:10 - Jakub Witkowski
> Tue, 18 Oct 2011 15:11:54 +0200, w
> PaweL
>
>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>
>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>
> Bardzo się mylisz.
>
> PS. Opony deszczowe w F1 są ze zdecydowanie bardziej miękkiej mieszanki niż
> slicki.
I zaraz ktoś dociekliwy spyta: skoro tak, to czemu slicki nie są z tej bardziej
miękkiej, deszczowej mieszanki?
Należałoby doprecyzować, że kluczowa jest miękkość w temperaturze pracy, a w deszczu opony
są znacznie chłodniejsze. I że ogólna reguła jest taka, że najprzyczepniejsza opona
to najmiększa, jaka jeszcze daje radę (czyli: w danych warunkach nie zużywa się za szybko).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Re: zimowki
2011-10-17 14:32:14 - J.F
>jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest
>uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki).
>Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.
No tak, ale dzis jest czarny asfalt, a jutro rano moze byc bialy, i co
wtedy ? :-)
J.
Re: zimowki
2011-10-17 17:21:17 - AL
> Użytkownik AL napisał w wiadomości grup
>> jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest
>> uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki).
>> Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.
>
> No tak, ale dzis jest czarny asfalt, a jutro rano moze byc bialy, i co
> wtedy ? :-)
>
tak od razu sniegu nie napada - na tyle by byl ustaly na drodze.
Przekladam kola w 30minut w garazu - wiec w razie czego wstane o te
30min. wczesniej ;)
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: zimowki
2011-10-17 22:46:53 - John Kołalsky
Użytkownik AL
>>> jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest
>>> uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki).
>>> Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.
>>
>> No tak, ale dzis jest czarny asfalt, a jutro rano moze byc bialy, i co
>> wtedy ? :-)
>>
> tak od razu sniegu nie napada - na tyle by byl ustaly na drodze.
Przez noc napada. Co roku pierwszego dnia zasypuje drogi.
Re: zimowki
2011-10-18 12:39:16 - _ąćęłńóśźż
;-)
Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
-----
> Przekladam kola w 30 minut w garazu
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: zimowki
2011-10-18 14:05:32 - huri_khan
> Chcesz zarobić?
>
> ;-)
>
> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
Jeszcze trzeba podnieść samochód zakładając że nie ma podnosnika tylko
zwykły lewarek to dochodzą kolejne czynności (4 razy podnieść i opuścić ).
AL składaj CV jako mechanik w F1, tam potrzebują takich ludzi w Polsce
tylko się marnujesz :)
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
Re: zimowki
2011-10-18 14:23:15 - AL
> Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:39:16 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż napisał(a):
>
>> Chcesz zarobić?
>>
>> ;-)
>>
>> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
>> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
>> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
>
> Jeszcze trzeba podnieść samochód zakładając że nie ma podnosnika tylko
> zwykły lewarek to dochodzą kolejne czynności (4 razy podnieść i opuścić ).
>
> AL składaj CV jako mechanik w F1, tam potrzebują takich ludzi w Polsce
> tylko się marnujesz :)
>
>
po waszych odpowiedziach sadze, ze nigdy sami nie zmienialiscie kol,
robicie to jak 'ciapaki', robicie sobie przerwy na lyk piwa (albo dwa) (*)
(*) prosze sobie podkreslić właściwą odpowiedź ;)
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: zimowki
2011-10-18 18:33:30 - _ąćęłńóśźż
podnośnik na cały bok.
Przy czterech punktach na podnośnik i pięciu śrubach nie opłaca/już nie chce
mi się.
Nawet dopiero co próbowałem (coś mnie podkusiło), i w każdym kole miałem
zwykle po jednej śrubie nie do ruszenia.
Rurą można urwać, wolałem podjechać pod pistolet udarowy.
-----
> po waszych odpowiedziach sadze, ze nigdy sami nie zmienialiscie kol
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: zimowki
2011-10-18 18:54:18 - AL
> Owszem, w maluchu, w dużaku i w Poldolocie, gdzie było jedno miejsce na
> podnośnik na cały bok.
jak masz porzadny podnosnik hydrauliczny to daje rade i to szybko (na
kazde z kol oddzielnie)
> Przy czterech punktach na podnośnik i pięciu śrubach nie opłaca/już nie chce
> mi się.
> Nawet dopiero co próbowałem (coś mnie podkusiło), i w każdym kole miałem
> zwykle po jednej śrubie nie do ruszenia.
dlatego, przed wkreceniem sruby pryskam na gwinttroche smaru miedziowego
(w spray).
Odkad stosuje ten 'patent' (mija pare latek) - nie mialem nigdy
problemow ze srubami w kolach (w sumie mam 3 auta i w kazdym zmienia sie
opony wiosna/jesien)
> Rurą można urwać, wolałem podjechać pod pistolet udarowy.
>
pistolet udarowy to 'żuo'
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: zimowki
2011-10-18 15:13:15 - kamil
> Chcesz zarobić?
>
> ;-)
>
> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
Tobie odkręcenie śruby zajmuje więcej, niż 20 sekund?
I naucz się cytować, to nie maile do pani Krystyny z księgowości.
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: zimowki
2011-10-18 18:36:10 - _ąćęłńóśźż
Z oczyszczeniem gwintu szczotką przed przykręceniem (lub nawet z psiknięciem
specjalnym smarem miedziowym)?
Oczywiście, że dłużej.
-----
> Tobie odkręcenie śruby zajmuje więcej, niż 20 sekund?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: zimowki
2011-10-18 18:59:27 - kamil
> Ręcznym kluczem?
> Z oczyszczeniem gwintu szczotką przed przykręceniem (lub nawet z psiknięciem
> specjalnym smarem miedziowym)?
> Oczywiście, że dłużej.
I może jeszcze polerujesz je szczoteczką z włosia mrówkojadów
kolumbijskich? Po co?
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: zimowki
2011-10-19 10:08:12 - The_EaGle
> Chcesz zarobić?
>
> ;-)
>
> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
>
> -----
>> Przekladam kola w 30 minut w garazu
>
Za dawnych czasów pamiętam że w 126p zmieniałem koło w 5 minut. Od
momentu zatrzymania się do ruszenia. Kiedyś o to założyłem się z kolegą
i wygrałem. Tyle zajmowało, wyjęcie podnośnika, wyjęcie koła i klucza do
kół, odkręcenie śrub, podniesienie samochodu, wymiana koła, przykręcenie
ręką, opuszczenie, przykręcenie kluczem i schowanie wszystkiego do
bagażnika.
Tak więc w 30 min to jeszcze by zostało 10 na napicie się piwa w garażu.
Pozdrawiam
Rafał
Re: zimowki
2011-10-19 10:27:43 - Jakub Witkowski
> W dniu 2011-10-18 12:39, _ąćęłńóśźż pisze:
>> Chcesz zarobić?
>>
>> ;-)
>>
>> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
>> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
>> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
>>
>> -----
>>> Przekladam kola w 30 minut w garazu
>>
>
> Za dawnych czasów pamiętam że w 126p zmieniałem koło w 5 minut. Od momentu zatrzymania się do ruszenia. Kiedyś o to założyłem się z kolegą i wygrałem. Tyle zajmowało, wyjęcie podnośnika, wyjęcie koła i klucza do kół, odkręcenie śrub, podniesienie samochodu, wymiana koła, przykręcenie ręką, opuszczenie, przykręcenie kluczem i schowanie wszystkiego do bagażnika.
Jakieś 5-7 minut zajmuje mi zmiana koła bez specjalnego napinania się.
Przy zmianie 4 sztuk idzie szybciej - podnośnik i klucz już jest wyjęty.
Oczywiście nie poddaję każdej śruby defektoskopii ultradźwiękowej :)
Smarem miedziowym czasem maziam co zajmuje dodatkowe 10 sekund/śrubę.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Re: zimowki
2011-10-19 11:13:33 - _ąćęłńóśźż
wygibasy nadgarstkiem?
Pamiętam jedną z pierwszych maluchowych inwestycji - zakup podnośnika od
dużaka/poldolota, z normalną korbką.
Choć i tak ładowski nożycowy był lepszy: fiatowskie podnośniki nie wchodziły
w dziurę w podwoziu, jesli była stuknieta lup zapchana.
-----
> Za dawnych czasów pamiętam że w 126p zmieniałem koło w 5 minut.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: zimowki
2011-10-20 22:04:17 - kkk
> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
Może ma serwis opon u siebie w garażu ale robi tam tylko sam, stąd to
opóźnienie, gdyby czekał pracownik - we dwóch zrobiliby to w 10
minut :)
(ciekawe czy też wyważa koła w tym czasie?)
Re: zimowki
2011-10-17 11:44:59 - Tomasz
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
Tak, zmienione w piątek. Przydały się na wyjazd do zakopanego (w
niedzielę drogi były śliskie jak diabli).
No i przy okazji cool story - tuż przede mną zmieniał opony jakiś
gosciu w hondzie. Wyjechal, ja wjechałem,
zaczynają u mnie ściągać koła, a tu patrzymy 50-100 metrów od
warsztatu stoi rozkraczona honda - odpadło
(źle/wcale dokręcone) koło. Właściciel warsztatu zdążył tylko krzyknąć
nie patrzeć i poleciał ratować gościa.
Marcin
Re: zimowki
2011-10-17 16:26:46 - radekp@konto.pl
J.F.
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
Tak, już w zeszłym październiku ;).
Re: zimowki
2011-10-17 20:06:38 - huri_khan
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
Jako że nie miałem czasu w weekend więc zmieniłem dzisiaj.
Pogoda pozwoliła na umycie letnich felg bez zamarzania wody i rąk :)
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
Re: zimowki
2011-10-18 20:24:21 - Bydlę
> W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze:
>> W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
>>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>>
>>>
>>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>>
>> Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wyścig,
>> wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
>>
> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony
> - tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
Albo nie rozumiesz pytania, albo zadający pytanie nie zna się na tym, o
co pyta z przekąsem.
zamiast jechać na twardych zestawione jest z twarda opona pogarsza czasy.
Może najpierw ustalcie - co pytający chciał napisać, bo inaczej będą
wam tylko bzdury wychodziły...
--
Bydlę
Re: zimowki
2011-10-19 10:17:09 - Jakub Witkowski
> On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL
>
>> W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze:
>>> W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
>>>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>>>
>>>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>>>
>>> Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wyścig,
>>> wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
>>>
>> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony - tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
>
> Albo nie rozumiesz pytania, albo zadający pytanie nie zna się na tym, o co pyta z przekąsem.
> zamiast jechać na twardych zestawione jest z twarda opona pogarsza czasy.
> Może najpierw ustalcie - co pytający chciał napisać, bo inaczej będą wam tylko bzdury wychodziły...
Wydawało mi się to oczywiste. Skoro twarda jakoby polepsza przyczepność, a w dodatku mniej
się zużywa, to kierowcy powinni je preferować, przy okazji minimalizując postoje - tak?
A jest przeciwnie - wolą zakładać miękkie, nawet jeśli trzeba zmieniać je dość często.
Wygląda więc na to że teza jest fałszywa.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Re: zimowki
2011-10-20 15:15:03 - Bydlę
> W dniu 2011-10-18 20:24, Bydlę pisze:
>> On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL
>>
>>> W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze:
>>>> W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
>>>>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>>>>
>>>>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>>>>
>>>> Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wyścig,
>>>> wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
>>>>
>>> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony
>>> - tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
>>
>> Albo nie rozumiesz pytania, albo zadający pytanie nie zna się na tym, o
>> co pyta z przekąsem.
>> zamiast jechać na twardych zestawione jest z twarda opona pogarsza czasy.
>> Może najpierw ustalcie - co pytający chciał napisać, bo inaczej będą
>> wam tylko bzdury wychodziły...
>
> Wydawało mi się to oczywiste. Skoro twarda jakoby polepsza przyczepność,
A gdzie to jest napisane?
Bo cytat brzmi:
Każda twarda opona w F1 pogarsza czas,
Co jest prawdą.
--
Bydlę
Re: zimowki
2011-10-18 19:15:26 - Bydlę
> Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:39:16 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż napisał(a):
>
>> Chcesz zarobić?
>>
>> ;-)
>>
>> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
>> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
>> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
>
> Jeszcze trzeba podnieść samochód zakładając że nie ma podnosnika tylko
> zwykły lewarek to dochodzą kolejne czynności (4 razy podnieść i opuścić ).
>
> AL składaj CV jako mechanik w F1, tam potrzebują takich ludzi w Polsce
> tylko się marnujesz :)
Obejrzyj:
Potem pomnóż przez 4 i dodaj czas na picie herbaty czy palenie papierosa. ;-)
To, że ludzie nie potrafią ani zaplanować czynności, ani nie mają
narzędzi odpowiednich, nie powoduje niczego, poza stwierdzeniem faktu,
że oni nie potrafią.
A co trzeba?
- przyjechać pod garaż
- ręczny i wsteczny, wysiąść
- wyjąć 4 koła i położyć we właściwych miejscach
- wyciągnąć z garażu przedłużacz i klucz do śrub w kołach
- położyć koło klucza tackę
- wyciągnąć deskę
- wyciągnąć podnośnik
- włożyć portki i rękawiczki
- podłożyć podnośnik i deskę, unieść pół samochodu
- odkręcić 8 śrub
- zdjąć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 śruby
- zdjąć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 śruby
- opuścić samochód
- wyjąć podnośnik i deskę
- obejść samochód
- podłożyć podnośnik i deskę
- podnieść samochód
- odkręcić 8 śrub
- zdjąć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 śruby
- zdjąć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 śruby
- opuścić samochód
- wyjąć deskę i podnośnik i schować
- schować tackę, klucz i przedłużacz
- schować koła
- zdjąć ękawiczki i portki (schować)
- zamknąć garaż, wsiąść do pojazdu i dziwić się, że ktoś się z tym
pieprzył aż przez pół godziny...
;-)
--
Bydlę
Re: zimowki
2011-10-18 20:18:27 - _ąćęłńóśźż
Podnośnik 4 razy (w porządnym samochodzie).
+ Zdjąć i założyć tarczki ochronne/ozdobne alusów.
-----
> A co trzeba?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: zimowki
2011-10-19 12:10:50 - kamil
> Błąd.
> Podnośnik 4 razy (w porządnym samochodzie).
> + Zdjąć i założyć tarczki ochronne/ozdobne alusów.
>
NAUCZ SIĘ CYTOWAĆ BARANIE!
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: zimowki
2011-10-19 13:45:24 - _ąćęłńóśźż
-----
> NAUCZ SIĘ CYTOWAĆ
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: zimowki
2011-10-19 21:18:17 - Iksinski
Użytkownik _ąćęłńóśźż
news:j7md8j$1rq$1@inews.gazeta.pl...
> Ja mogę się nauczyć cytować, ale Ty nigdy się nie nauczysz jeździć ;-)
Tak tylko Ci się wydaje. Od tylu lat się nie nauczyłeś, to już się nie
nauczysz.
Pozdrawiam
X
Re: zimowki
2011-10-17 20:40:49 - Cavallino
news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg@40tude.net...
>
>
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
Ja próbowalem, ale okazalo sie, ze aluski 14 które zostaly sie z
poprzedniego, sa za male do mojego auta i musze je zamienic na 15, chocby
stalowe.
I szukam chetnego na zamiane.
Re: zimowki
2011-10-17 22:23:56 - Marek 'marcus075' Karweta
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
Czterosezonowe ftw.
--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich.
Re: zimowki
2011-10-18 00:05:59 - megrims
>
>
> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>
> J.
Dzisiaj założyłem koła na zimę.
Przy okazji okazało się, że półroczny
runflat letni do wymiany :(
Bąbel wyszedł!! Na runflacie!!
Re: zimowki
2011-10-18 14:35:47 - Chris
> W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:
>> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
>> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>> J.
> Dzisiaj założyłem koła na zimę.
> Przy okazji okazało się, że półroczny
> runflat letni do wymiany :(
> Bąbel wyszedł!! Na runflacie!!
Reklamuj tam gdzie kupiłeś ...
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
Re: zimowki
2011-10-19 05:40:28 - megrims
> megrims nabazgrał(a):
>
>> W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:
>>> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
>>> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>>> J.
>> Dzisiaj założyłem koła na zimę.
>> Przy okazji okazało się, że półroczny
>> runflat letni do wymiany :(
>> Bąbel wyszedł!! Na runflacie!!
>
> Reklamuj tam gdzie kupiłeś ...
>
To chyba tak nie działa. NA 100% powiedzą, że przez
dziurę przejechałem i tyle.
Re: zimowki
2011-10-19 09:06:44 - Kuba (aka cita)
Użytkownik megrims
news:j7lgra$ae1$1@usenet.news.interia.pl...
>
> To chyba tak nie działa. NA 100% powiedzą, że przez
> dziurę przejechałem i tyle.
różnie bywa
Z trzech złożonych reklamacji w ciągu ostatniego roku pozytywnie nie
rozpatrzyli tylko jednej.
ps. reklamacje składane przez firmę pośredniczącą w sprzedaży (nas) w firmie
sprzedającej (spora sieć oponiarska)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł
Re: zimowki
2011-10-20 22:08:52 - kkk
> Użytkownik megrims
>
>
>
> > To chyba tak nie działa. NA 100% powiedzą, że przez
> > dziurę przejechałem i tyle.
>
> różnie bywa
Nie ma :różnie bywa w takim przypadku. megrims przyznaj się:
przy.......eś zdrowo tym runflatem? :)
Re: zimowki
2011-10-18 16:24:27 - jerzu
>Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
Taa...
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200