Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 10:42:58 - Endriu nmp3(noSpam)@interia.pl
zanim zabijesz siebie albo kogoś ....
Polski wynalazca Lucjan Łągiewka i jego zwycięska technologia EPAR
www.youtube.com/watch?v=4_5oseSVUc4&feature=player_embedded
www.youtube.com/watch?v=ZB4swOx4n-0&feature=player_embedded
www.youtube.com/watch?v=9iDuiFrgmCg&feature=player_embedded
www.youtube.com/watch?v=ntPrydtFOz4&feature=player_embedded
--
Pozdrawiam
Endriu
drendriu.ovh.org/
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 10:53:15 - Maciek
> Polski wynalazca Lucjan Łągiewka
Stare. Czy ŁŁ przestal przynajmniej tworzyc nowa fizyke? Bo na poczatku
(bedzie z 15 lat) twierdzil, ze w samochodzie hamowanym jego wynalazkiem
nie wystepuja przeciazenia :/
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 12:47:57 - z
> Stare. Czy ŁŁ przestal przynajmniej tworzyc nowa fizyke? Bo na poczatku
> (bedzie z 15 lat) twierdzil, ze w samochodzie hamowanym jego wynalazkiem
> nie wystepuja przeciazenia :/
>
Zaczyna mnie to wkurzać.
Albo niech ktoś tego oszusta poda do sądu za naciąganie i wprowadzanie w
błąd albo niech uzna że to działa i zacznie stosować w praktyce.
Obrzucanie błotem i wyśmiewanie nie pasuje mi do wykształconych elyt
fizyków.
z
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 16:48:48 - Tomasz Pyra
> Maciek pisze:
>
>> Stare. Czy ŁŁ przestal przynajmniej tworzyc nowa fizyke? Bo na poczatku
>> (bedzie z 15 lat) twierdzil, ze w samochodzie hamowanym jego wynalazkiem
>> nie wystepuja przeciazenia :/
>>
> Zaczyna mnie to wkurzać.
> Albo niech ktoś tego oszusta poda do sądu za naciąganie
Ale niby za co?
Nie łamie prawa.
No chyba że kupiłeś to jego cudo i nie działa - wtedy masz prawo. Na
dobrą sprawę do zwrotu pieniędzy.
> i wprowadzanie w
> błąd albo niech uzna że to działa i zacznie stosować w praktyce.
Trudno stosować coś co nie działa.
Zarówno w teorii jak i w praktyce :)
> Obrzucanie błotem i wyśmiewanie nie pasuje mi do wykształconych elyt
> fizyków.
Do wyśmiewania to nadaje się nie tyle on, co ludzie którzy święcie
wierzą w jego wymysły i łykają jego wizję świata z lobby producentów
zderzaków i poduszek powietrznych które blokuje jego niezniszczalne
samochody.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 16:56:54 - DoQ
> Do wyśmiewania to nadaje się nie tyle on, co ludzie którzy święcie
> wierzą w jego wymysły i łykają jego wizję świata z lobby producentów
> zderzaków i poduszek powietrznych które blokuje jego niezniszczalne
> samochody.
www.youtube.com/watch?v=BZmswiA_FPk
Tu się fajnie wygłupiali :)
Pozdrawiam
Paweł
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 19:46:43 - Tomasz Pyra
> W dniu 15-10-2011 16:48, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Do wyśmiewania to nadaje się nie tyle on, co ludzie którzy święcie
>> wierzą w jego wymysły i łykają jego wizję świata z lobby producentów
>> zderzaków i poduszek powietrznych które blokuje jego niezniszczalne
>> samochody.
>
> www.youtube.com/watch?v=BZmswiA_FPk
> Tu się fajnie wygłupiali :)
Dziś znowu był w telewizji - ktoś mu dał tytuł największego wynalazcy XX
czy tam XXI wieku...
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 12:05:31 - z
> Trudno stosować coś co nie działa.
> Zarówno w teorii jak i w praktyce :)
Rozumiem że widziałeś to urządzenie na własne oczy, a nawet uderzyło w
Twój palec. Możesz zatem powiedzieć stanowczo że nie działa.
Dobrze by było jeszcze żebyś tą swoją stanowczość uzasadnił.
Teoretyk mi mówi że nie działa, bujda, trik, chłyt matetingwy,
oszustwo a na własne oczy widzę to co widzę.
Ktoś tu kłamie.
z
PS. Jest jeszcze możliwość że teoretyk jest za głupi żeby to pojąć ;-)
PS. 2. Zrozumiałbym jeszcze negację przez nieopłacalność, gabaryty
urządzenia, trudności technologiczne...
Ciągle słyszę że to bujda i że praktycznie i teoretycznie nie działa i
jeszcze że prawa fizyki nie pozwalają żeby działało :-)
PS. 3 Tak samo kiedyś było z lataniem :-)
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 12:43:54 - Tomasz Pyra
> Tomasz Pyra pisze:
>
>> Trudno stosować coś co nie działa.
>> Zarówno w teorii jak i w praktyce :)
>
> Rozumiem że widziałeś to urządzenie na własne oczy, a nawet uderzyło w
> Twój palec. Możesz zatem powiedzieć stanowczo że nie działa.
Mam wrażenie że nie mamy tego samego na myśli mówiąc że urządzenie nie
działa.
Bo to urządzenie oczywiście jest zwykłą przekładnią, która działa tak
jak działają wszystkie inne tego typu urządzenia, zgodnie z prawami
fizyki które powinny być znane każdemu kto ukończył szkołę podstawową.
W szczególności w zakresie sił i przyspieszeń towarzyszących zmianie
prędkości.
A jeżeli chodzi o miękkie wytracenie prędkości, to jest to możliwe,
rozmaite urządzenia do tego są szeroko stosowane w praktyce w wielu
dziedzinach techniki.
Natomiast pan Łągiewka wraz z kolegami twierdzi, że jego urządzenie
pozwala zmieniać prędkość bezsiłowo i bez przyspieszeń.
Urządzenie jest prezentowane w sposób, który dla kogoś kto nie potrafi
uzymysłowić sobie tego co widzi, daje wrażenie jakiś niesamowitych
właściwości.
A jedynie takie magiczne działanie mogłoby być wartością dodaną tego
urządzenia.
Bo samo zagadnienie wytracania energii kinetycznej dla obecnej techniki
nie jest żadnym problemem - chociażby hydraulika, pod chyba każdym
względem lepsza od przekładni mechanicznej.
> PS. 2. Zrozumiałbym jeszcze negację przez nieopłacalność, gabaryty
> urządzenia, trudności technologiczne...
Obecnie stosowane urządzenia są lepsze od tego zderzaka, do tego są
prostej konstrukcji.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 13:53:45 - DoQ
>
> Bo samo zagadnienie wytracania energii kinetycznej dla obecnej techniki
> nie jest żadnym problemem - chociażby hydraulika, pod chyba każdym
> względem lepsza od przekładni mechanicznej.
No właśnie. Chyba prościej i skuteczniej zrobić amortyzatory olejowe z
regulowanym przepływem w zależności od zapotrzebowania...
Pozdrawiam
Paweł
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 14:01:53 - Tomasz Pyra
> W dniu 16-10-2011 12:43, Tomasz Pyra pisze:
>>
>> Bo samo zagadnienie wytracania energii kinetycznej dla obecnej techniki
>> nie jest żadnym problemem - chociażby hydraulika, pod chyba każdym
>> względem lepsza od przekładni mechanicznej.
>
> No właśnie. Chyba prościej i skuteczniej zrobić amortyzatory olejowe z
> regulowanym przepływem w zależności od zapotrzebowania...
No tylko hydraulika nie ma magii wyłączającej siły bezwładności ;)
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 14:09:06 - DoQ
>> No właśnie. Chyba prościej i skuteczniej zrobić amortyzatory olejowe z
>> regulowanym przepływem w zależności od zapotrzebowania...
> No tylko hydraulika nie ma magii wyłączającej siły bezwładności ;)
Zawsze można pobajerować, że np. szybki procesor umożliwia wyłączenie
tej siły poprzez odpowiednie sterowanie ;)
Pozdrawiam
Paweł
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 15:22:53 - z
> Bo to urządzenie oczywiście jest zwykłą przekładnią, która działa tak
> jak działają wszystkie inne tego typu urządzenia, zgodnie z prawami
> fizyki które powinny być znane każdemu kto ukończył szkołę podstawową.
> W szczególności w zakresie sił i przyspieszeń towarzyszących zmianie
> prędkości.
No to więc w czym jest problem? Dlaczego poważne gremia nazywają
wynalazcą i dają nagrody skoro to jest tak stare jak świat.
Dla Kowalskiego po technikum mechanicznym to jest oczywiste że to jest
przekładnia z odpowiednio dobranym przełożeniem. Problem to mi świta z
ekonomicznym tego zastosowaniem w praktyce.
Czy ten pan coś ulepszył, dobrał odpowiednie parametry? Czy da się z
buta zbudować takie samo urządzenia (opierając się na fizyce)?
To chyba najlepiej obnażałoby tę wielką ściemę.
Dlaczego bardziej wykształceni niż ja dają temu wynalazkowi nagrody i
nikt nie pokusił się o obrazowe zdemaskowanie wynalazku. Samo
wyśmiewanie i spoglądanie z góry jak widać nie wystarcza.
Kto tu ściemnia i w czyim interesie?
z
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 15:35:44 - Maciek
> No to więc w czym jest problem? Dlaczego poważne gremia nazywają
> wynalazcą i dają nagrody skoro to jest tak stare jak świat.
Alez ten zderzak dziala, tylko nie tak, jak twierdzi ŁŁ. Pozwala lagodniej
wyhamowac np. samochod, ale nie sprawia, ze na pasazerow dziala mniejsze
przyspieszenie. Pokaz mi jedno jedyne doswiadczenie ze zwyklym
akcelerometrem, ktore udowodni, ze jest inaczej.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 13:53:29 - to
> Alez ten zderzak dziala, tylko nie tak, jak twierdzi ŁŁ. Pozwala
> lagodniej wyhamowac np. samochod, ale nie sprawia, ze na pasazerow
> dziala mniejsze przyspieszenie.
Jak łagodniej hamuje to sprawia. :>
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 16:36:07 - J.F.
> Alez ten zderzak dziala, tylko nie tak, jak twierdzi ŁŁ. Pozwala lagodniej
> wyhamowac np. samochod, ale nie sprawia, ze na pasazerow dziala mniejsze
> przyspieszenie. Pokaz mi jedno jedyne doswiadczenie ze zwyklym
> akcelerometrem, ktore udowodni, ze jest inaczej.
Przeglad Komunikacyjny 7-8/2004
www.epar.pl/en/publikacje-o-technologii-epar/
Tylko co - wierzymy ze zwykly wirnik zmienia czasoprzestrzen, czy wierzymy
ze na AGH nie potrafia akcelerometru skalibrowac ?
mlodyfizyk.blox.pl/2011/01/Zderzak-Lagiewki-analiza-publikacji.html
J.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 17:04:34 - Przemysław Czaja
Użytkownik J.F.
> Tylko co - wierzymy ze zwykly wirnik zmienia czasoprzestrzen, czy
> wierzymy
> ze na AGH nie potrafia akcelerometru skalibrowac ?
>
> mlodyfizyk.blox.pl/2011/01/Zderzak-Lagiewki-analiza-publikacji.html
Jeszcze do wczoraj wiedzieliśmy, że nic nie porusza się szybciej niż
światło :) caly misterny plan, cała względność okazuje się bezwzględna?
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 17:18:58 - J.F.
> Użytkownik J.F.
>> Tylko co - wierzymy ze zwykly wirnik zmienia czasoprzestrzen, czy
>> wierzymy
>> ze na AGH nie potrafia akcelerometru skalibrowac ?
>>
>> mlodyfizyk.blox.pl/2011/01/Zderzak-Lagiewki-analiza-publikacji.html
>
> Jeszcze do wczoraj wiedzieliśmy, że nic nie porusza się szybciej niż
> światło :) caly misterny plan, cała względność okazuje się bezwzględna?
No wiesz - po 100 latach roznych potwierdzajacych doswiadczen okazuje sie
ze nagle w kolejnym brakuje 60 ns.
A tu po 350 latach w ktorych nie udalo sie zasad dynamiki obalic nagle
komus akcelerometry wskazuja 5 razy mniej .. za to sie Nobel nalezy.
J.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-17 21:27:17 - Irek N.
> ze nagle w kolejnym brakuje 60 ns.
Ale wiemy już na pewno, czy tylko nam się wydeje?
Miłego.
Irek.N.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-18 01:20:22 - J.F.
>> No wiesz - po 100 latach roznych potwierdzajacych doswiadczen okazuje sie
>> ze nagle w kolejnym brakuje 60 ns.
>
> Ale wiemy już na pewno, czy tylko nam się wydeje?
No wiesz, zespol wydaje sie pewny ... ze sprawdzill wszystko i nadal
brakuje.
Ale to jest raptem 20m na dystansie 730km, przyczyn moze byc wiele.
Wiec zespol opublikowal ... i prosi o weryfikacje w innych eksperymentach.
J.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 15:40:23 - J.F.
> Tomasz Pyra pisze:
>> Bo to urządzenie oczywiście jest zwykłą przekładnią, która działa tak
>> jak działają wszystkie inne tego typu urządzenia, zgodnie z prawami
>> fizyki które powinny być znane każdemu kto ukończył szkołę podstawową.
>> W szczególności w zakresie sił i przyspieszeń towarzyszących zmianie
>> prędkości.
>
> No to więc w czym jest problem? Dlaczego poważne gremia nazywają
> wynalazcą i dają nagrody skoro to jest tak stare jak świat.
Bo to nie sa powazne gremia ?
Bo nie analizowali urzadzenia tylko pomysleli ze skoro powazne gremia w
Polsce analizowaly, to to jest wiekopomny wynalazek ?
> Dla Kowalskiego po technikum mechanicznym to jest oczywiste że to jest
> przekładnia z odpowiednio dobranym przełożeniem. Problem to mi świta z
> ekonomicznym tego zastosowaniem w praktyce.
No wlasnie - problem w tym ze jesli to nie dziala w cudowny sposob, to nic
nie daje, a stosowanie w samochodach jest technicznie nieuzasadnione, a
wiec ekonomicnie tez :-)
> Dlaczego bardziej wykształceni niż ja dają temu wynalazkowi nagrody i
> nikt nie pokusił się o obrazowe zdemaskowanie wynalazku.
Bo maja wiecej pieniedzy niz rozumu ? :-)
J.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 15:54:21 - Irek N.
>> nikt nie pokusił się o obrazowe zdemaskowanie wynalazku.
>
> Bo maja wiecej pieniedzy niz rozumu ? :-)
Czy ja wiem... zastanawiałem się dawno temu jak toto jest zbudowane, że
przy pierwszym kontakcie z przeszkodą nie rozlatuje się w drobiazgi.
Wiesz, niby teoria prosta, ale jak się szczegółom przyjrzeć, to ta
teoria mówi że całość nie ma sensu, gdyż przeciążenia w mechanizmie przy
pierwszym zetknięciu powinny albo całość rozwalić, albo jeżeli mechanika
wytrzyma, rozpędzić koło bardzo dynamicznie - psując zamierzony efekt
płynnej amortyzacji. A tu proszę, trochę elastyczności dodane na samym
zderzaku i rozciągamy tą pierwszą fazę na cały niemalże zakres pracy
amortyzatora.
Piękne, ale nie genialne. Oczywiście moim zdaniem.
Miłego.
__
Pzd, Irek.N.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 16:27:36 - J.F.
>>> Dlaczego bardziej wykształceni niż ja dają temu wynalazkowi nagrody i
>>> nikt nie pokusił się o obrazowe zdemaskowanie wynalazku.
>>
>> Bo maja wiecej pieniedzy niz rozumu ? :-)
>
> Czy ja wiem... zastanawiałem się dawno temu jak toto jest zbudowane, że
> przy pierwszym kontakcie z przeszkodą nie rozlatuje się w drobiazgi.
Nie tak latwo urwac solidny stalowy zab. W koncu mlotek i kowadlo dzialaja,
a takze pistolety i karabiny maszynowe.
W modelu mial dodatkowy pneumatyczny amortyzator.
Druga wersja chyba tez, ale takze przekladnie o zmiennym przelozeniu
(ktorej przez 10 lat nie bylo, jakby ktos chcial cos pisac o geniuszu).
> [...] Piękne, ale nie genialne. Oczywiście moim zdaniem.
Najistotniejsze to ze w tym, moim zdaniem, nie ma nic cudownego.
A bez tego to nie genialne, tylko jakies oszustwo.
Oczywiscie moze zastosowanie znalezc - zderzak kolejowy, portowy.
Ale raczej nie samochodowy ani barierkowy,
J.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-18 16:35:21 - Sebastian Kaliszewski
> Dnia Sun, 16 Oct 2011 15:54:21 +0200, Irek N. napisał(a):
>>>> Dlaczego bardziej wykształceni niż ja dają temu wynalazkowi nagrody i
>>>> nikt nie pokusił się o obrazowe zdemaskowanie wynalazku.
>>> Bo maja wiecej pieniedzy niz rozumu ? :-)
>> Czy ja wiem... zastanawiałem się dawno temu jak toto jest zbudowane, że
>> przy pierwszym kontakcie z przeszkodą nie rozlatuje się w drobiazgi.
>
> Nie tak latwo urwac solidny stalowy zab. W koncu mlotek i kowadlo dzialaja,
> a takze pistolety i karabiny maszynowe.
>
> W modelu mial dodatkowy pneumatyczny amortyzator.
> Druga wersja chyba tez, ale takze przekladnie o zmiennym przelozeniu
> (ktorej przez 10 lat nie bylo, jakby ktos chcial cos pisac o geniuszu).
>
>> [...] Piękne, ale nie genialne. Oczywiście moim zdaniem.
>
> Najistotniejsze to ze w tym, moim zdaniem, nie ma nic cudownego.
> A bez tego to nie genialne, tylko jakies oszustwo.
>
> Oczywiscie moze zastosowanie znalezc - zderzak kolejowy, portowy.
> Ale raczej nie samochodowy ani barierkowy,
Łe, ale do tego amortyzator hydrauliczny działa od jak dawna?
I chuba lżejszy będzie i jak nie daj Bóg uderzenie będzie za silne to nie wyleci
z niego wsciekle wirujący kawał żelastwa tylko olej się rozleje...
pzdr
\SK
--
Never underestimate the power of human stupidity -- L. Lang
--
www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 19:52:11 - Tomasz Pyra
> Tomasz Pyra pisze:
>
>> Bo to urządzenie oczywiście jest zwykłą przekładnią, która działa tak
>> jak działają wszystkie inne tego typu urządzenia, zgodnie z prawami
>> fizyki które powinny być znane każdemu kto ukończył szkołę podstawową.
>> W szczególności w zakresie sił i przyspieszeń towarzyszących zmianie
>> prędkości.
>
> No to więc w czym jest problem? Dlaczego poważne gremia nazywają
> wynalazcą i dają nagrody skoro to jest tak stare jak świat.
Od czasu do czasu istotnie różne gremia to nagradzają, ale po bliższym
przyjrzeniu się tym gremiom okazuje się że nie są one wcale takie poważne.
> Dla Kowalskiego po technikum mechanicznym to jest oczywiste że to jest
> przekładnia z odpowiednio dobranym przełożeniem.
To co daje tej konstrukcji rozgłos to to, że na pierwszy rzut oka
patrzysz i myślisz genialne. Jak na tym zakończy się myślenie, to i
pozostanie myśl, że to genialne.
Dopiero po chwili zastanowienia okazuje się że w zasadzie nie jest to
nic ciekawego - każdy wagon kolejowy ma cztery takie pochłaniacze, tylko
tańsze, lżejsze i wytrzymalsze.
Sama idea zamontowania czegoś przed samochodem, co pochłaniałoby energię
zderzenia nie naruszając jego konstrukcji jest możliwa do zastosowania w
każdej chwili.
Dlaczego się tak nie robi - trudno powiedzieć. Nie wiem czy byliby
chętni do zamontowania sobie dodatkowego, wystającego np. metr do przodu
pochłaniacza energii.
Bo żadną tajemnicą nie jest że chociażby zwykły, duży crashbox ze
spienionego aluminium, którym obudujemy auto z każdej strony, dobrze
spełniałby taką funkcję i dał bardzo dużo w przypadku czołowych zderzeń.
Również można sobie samochód poszerzyć na boki w celu ochrony przed
zderzeniami bocznymi.
Tyle że dostaniemy mały i ciasny w środku samochód o wymiarach
zewnętrznych dużego dostawczaka, z kiepską widocznością w każdą stronę.
> Czy ten pan coś ulepszył, dobrał odpowiednie parametry? Czy da się z
> buta zbudować takie samo urządzenia (opierając się na fizyce)?
O tym zderzaku słyszałem dość szybko - nawet chyba nim go zaczęli
pokazywać okazjonalnie w telewizji.
Historia jest taka, że wymyślił żeby zrobić przekładnię mechaniczną
która pochłonie energię kinetyczną - no i ok.
Powstała idea i ileś tam kolejnych ewolucji modeli doświadczalnych -
znamienne że coraz bardziej odchodzących w działaniu od pierwotnej
przekładni.
Ale zapewne w między czasie ktoś się zorientował, że takie urządzenia,
nawet lepsze, już są dawno wymyślone i stosowane i że ogólnie szału nie ma.
W tym momencie żeby podtrzymać zainteresowanie pojawiła się magia,
czyli że zderzak hamuje, ale niby nie działają siły, nie ma
przyspieszeń, no i kilku ludzi którzy mówili że wyniki są bardzo
ciekawe, trzeba je nadal badać.
Ale było to już tak dawno temu, a zagadnienie jest tak banalne do
opisania, że naprawdę gdyby cokolwiek tam było, to dawno mielibyśmy masę
wiarygodnych publikacji, modele i doświadczenia które nie byłyby
cokolwiek podejrzane co do ich rzetelności.
Bo pokazują stukające w coś wózeczki, ale porównuje się w nich wózeczek
posiadający przekładnię z wózeczkiem który albo ma zderzak zblokowany na
sztywno, albo w najlepszym razie ze sprężyną działającą progresywnie, w
dodatku na dużo krótszej drodze.
Ale dla ludzi którzy nie potrafią zinterpretować tych wyników to już
często wystarczy za niepodważalny dowód.
> To chyba najlepiej obnażałoby tę wielką ściemę.
Takie urządzenia są - mechaniczne systemy odzyskiwania energii
kinetycznej. Były w jakiś tramwajach, chyba nawet jakieś eksperymenty
niedawno w F1 z mechanicznym systemem KERS też były prowadzone i jakoś
nikt nie meldował że cudownie znikają przeciążenia.
Nawet kiedyś takie coś zbudowałem z Lego ;)
I co? I nie działało - ani troszkę.
Zresztą przekładnia z dużą ilością kółek i innych elementów zaciemnia obraz.
Łatwo sobie choćby w myślach zredukować urządzenie przy założeniu że
posiadamy doskonałe materiały do trywialnego urządzenia, gdzie już
intuicja nie będzie zamotana przez wiele elementów pośrednich i będzie
czarno na białym widać jak to działa i jakie będą tego efekty.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-18 16:31:15 - Sebastian Kaliszewski
> Tomasz Pyra pisze:
>
>> Bo to urządzenie oczywiście jest zwykłą przekładnią, która działa tak
>> jak działają wszystkie inne tego typu urządzenia, zgodnie z prawami
>> fizyki które powinny być znane każdemu kto ukończył szkołę podstawową.
>> W szczególności w zakresie sił i przyspieszeń towarzyszących zmianie
>> prędkości.
>
> No to więc w czym jest problem? Dlaczego poważne gremia
To nie są poważne gremia...
> nazywają
> wynalazcą i dają nagrody skoro to jest tak stare jak świat.
> Dla Kowalskiego po technikum mechanicznym to jest oczywiste że to jest
> przekładnia z odpowiednio dobranym przełożeniem. Problem to mi świta z
> ekonomicznym tego zastosowaniem w praktyce.
> Czy ten pan coś ulepszył, dobrał odpowiednie parametry? Czy da się z
> buta zbudować takie samo urządzenia (opierając się na fizyce)?
> To chyba najlepiej obnażałoby tę wielką ściemę.
> Dlaczego bardziej wykształceni niż ja dają temu wynalazkowi nagrody i
> nikt nie pokusił się o obrazowe zdemaskowanie wynalazku. Samo
> wyśmiewanie i spoglądanie z góry jak widać nie wystarcza.
> Kto tu ściemnia i w czyim interesie?
Jak nie wiadomo co co chodzi, to... :)
pzdr
\SK
--
Never underestimate the power of human stupidity -- L. Lang
--
www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 12:46:14 - Shrek
> PS. 2. Zrozumiałbym jeszcze negację przez nieopłacalność, gabaryty
> urządzenia, trudności technologiczne...
> Ciągle słyszę że to bujda i że praktycznie i teoretycznie nie działa i
> jeszcze że prawa fizyki nie pozwalają żeby działało :-)
OMG - ZŁ to zwykła wielorazowa strefa zgniotu. I jako taka działa (choć
jak słusznie zauważyłeś przez gabaryty i nieopłacalność się ie
sprawdzi:P Problem wew tym, że sam Łągiewka twierdzi co innego;)
Shrek.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 13:01:34 - Maciek
> OMG - ZŁ to zwykła wielorazowa strefa zgniotu. I jako taka działa (choć
> jak słusznie zauważyłeś przez gabaryty i nieopłacalność się ie
> sprawdzi:P Problem wew tym, że sam Łągiewka twierdzi co innego;)
Twierdzil. Teraz juz tylko puszcza oko i sugeruje, bo ludzie go wysmiewali.
To juz sie ciagnie latami... Pamietam pierwsze filmy z eksperymentów z
poldolotem w roli glownej. To bylo jakos w latach 90 ub. w.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-17 12:00:52 - RoMan Mandziejewicz
Sunday, October 16, 2011, 1:01:34 PM, you wrote:
>> OMG - ZŁ to zwykła wielorazowa strefa zgniotu. I jako taka działa (choć
>> jak słusznie zauważyłeś przez gabaryty i nieopłacalność się ie
>> sprawdzi:P Problem wew tym, że sam Łągiewka twierdzi co innego;)
> Twierdzil. Teraz juz tylko puszcza oko i sugeruje, bo ludzie go wysmiewali.
> To juz sie ciagnie latami... Pamietam pierwsze filmy z eksperymentów z
> poldolotem w roli glownej. To bylo jakos w latach 90 ub. w.
Z Poldkiem? Nieee... Pierwsze to były z kaszlakami i jeszcze za
komuny.
--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 15:08:22 - Irek N.
> jak słusznie zauważyłeś przez gabaryty i nieopłacalność się ie
> sprawdzi:P Problem wew tym, że sam Łągiewka twierdzi co innego;)
No nie tak znowu zwykła, zobacz jak sobie z JERK-iem ślicznie poradził.
__
Pzd,
Irek.N.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 17:05:18 - Shrek
>> OMG - ZŁ to zwykła wielorazowa strefa zgniotu. I jako taka działa
>> (choć jak słusznie zauważyłeś przez gabaryty i nieopłacalność się ie
>> sprawdzi:P Problem wew tym, że sam Łągiewka twierdzi co innego;)
>
> No nie tak znowu zwykła, zobacz jak sobie z JERK-iem ślicznie poradził.
Możesz rozjaśnić?
Shrek
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-17 21:39:27 - Irek N.
Jerk - najprościej stuki w układzie (w jest też inne znaczenie tego
wyrazu, ale tutaj nie zastosowane) :) Zobacz 2011-10-16 15:54
W napędach często stosowane pojęcie, pozwala napiąć
mechanizm/przekładnię/cokolwiek tam jest przed samym narośnięciem
przyspieszenia/opóźnienia. Jeżeli przyspieszenie/opóźnienie jest
pochodną prędkości, to Jerk jest pochodną przyspieszenia/opóźnienia.
Znacząco zmniejsza zużycie mechanizmów, że o kulturze pracy nie wspomnę.
Miłego.
Irek.N.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 14:13:32 - Maciek
> Rozumiem że widziałeś to urządzenie na własne oczy, a nawet uderzyło w
> Twój palec.
Sluchamy dalej z uwaga.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-17 14:53:08 - J.F
>Zaczyna mnie to wkurzać.
>Albo niech ktoś tego oszusta poda do sądu za naciąganie i
>wprowadzanie w błąd albo niech uzna że to działa i zacznie stosować w
>praktyce.
Ale to u nas nie bardzo mozliwe.
Podasz go ? A na jakiej podstawie, skoro nie kupiles i nie straciles.
A on nie sprzedaje i nie naciaga, tylko szuka ... nawet nie sponsora,
ale partnera.
Poza tym ... jak ma sad zadecydowac ? Bieglego powola, biegly poczyta
raporty z testow ... no i kto wygra ?
>Obrzucanie błotem i wyśmiewanie nie pasuje mi do wykształconych
>elyt fizyków.
Niestety, ale powszechnie uznana fizyka musialaby sie wywrocic zeby to
urzadzenie dzialalo jak autor reklamuje.
J.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 11:19:02 - szufla
sz.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 11:48:11 - BaX
> zanim zanim zabijesz siebie albo kogoś ....
A czym kolega Megrims obecnie jeździ, że od jakiegoś czasu wszyscy tak się o
niego martwią?
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 12:05:17 - szufla
> o niego martwią?
jezdzil ;)
sz.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 12:32:06 - BaX
>> się o niego martwią?
>
> jezdzil ;)
A so się staneło, że 'jeździł'?
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 13:27:21 - Shrek
>>> A czym kolega Megrims obecnie jeździ, że od jakiegoś czasu wszyscy
>>> tak się o niego martwią?
>>
>> jezdzil ;)
>
> A so się staneło, że 'jeździł'?
Bum.
Shrek
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-15 15:19:33 - kamil/Endurorider.pl
Użytkownik BaX
news:4e996106$0$8461$65785112@news.neostrada.pl...
>>> A czym kolega Megrims obecnie jeździ, że od jakiegoś czasu wszyscy tak
>>> się o niego martwią?
>>
>> jezdzil ;)
>
> A so się staneło, że 'jeździł'?
Sypnęło w środku kukurydzą...
--
pozdrawiam
kml
Re: Megrims, mo?e powiniene? ....
2011-10-15 17:48:58 - to
> Megrims, mo?e powiniene? pomy?le? nad czym? takim w swoim samochodzie
> zanim zanim zabijesz siebie albo kogo? ....
>
> Polski wynalazca Lucjan ??giewka i jego zwyci?ska technologia EPAR
Ale suchar.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 09:59:15 - Irek N.
opracowań czy chociażby szczątkowych informacji technicznych*. Ciekaw
jestem jak wypadło by porównanie zderzaka z amortyzatorem hydraulicznym.
__
Irek.N.
* nie chodzi mi o wielką tajemnicę budowy, amortyzatory dobiera się do
układu w jakim mają pracować, a tutaj lipa... ciemność widzę.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 10:19:33 - neoniusz
> A mnie zastanawia co innego, nigdzie nie widziałem jakichkolwiek
> opracowań czy chociażby szczątkowych informacji technicznych
O'RLY?
www.epar.pl/metoda-absorpcji-energi-kinetycznej/technologia/
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 11:19:26 - Irek N.
>
> www.epar.pl/metoda-absorpcji-energi-kinetycznej/technologia/
Tak mój Panie :) Fizyka za moich czasów klasy 6-tej chyba oraz
nieopisany wykres to trochę za mało. Z danych jakie znalazłem na
stronie, niczego nie jestem w stanie zamówić, i to nie z powodu braku
produkcji, tylko z powodu braku danych.
Żeby nie było że się czepiam. Wspaniale, że coś wynalazł, że coś robi i
życzę mu jak najlepiej. Widzę że jest na początku swojej drogi, gdyż
projekty zrealizowane czy też prawie realizowane są z jego grupy
kapitałowej (EPAR MINE, EPAR SEA, EPAR LIFT, EPAR RAIL i.t.d.). Zapewne
z czasem będzie lepiej i mam nadzieję, że gdzieś się jego rozwiązania
sprawdzą.
Ja natomiast oczekuję informacji: jaką masę, przy jakiej prędkości, na
jakiej drodze, z jaką charakterystyką i co najważniejsze ostatnio dla
mnie, jak często.
Miłego.
Irek.N.
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 09:41:48 - to
> Tak mój Panie :) Fizyka za moich czasów klasy 6-tej chyba oraz
> nieopisany wykres to trochę za mało. Z danych jakie znalazłem na
> stronie, niczego nie jestem w stanie zamówić, i to nie z powodu braku
> produkcji, tylko z powodu braku danych.
Już nie wspominając o tym, że w czasach mojego dzieciństwa na każdym
bazarze można było kupić samochodziki działające na podobnej zasadzie.
Wynalazek jak cholera. ;)
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 12:09:40 - DoQ
> Już nie wspominając o tym, że w czasach mojego dzieciństwa na każdym
> bazarze można było kupić samochodziki działające na podobnej zasadzie.
> Wynalazek jak cholera. ;)
I samo kółko zamachowe ważyło tyle co 10 samochodzików ;)
Pozdrawiam
Paweł
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 14:46:01 - Przemysław Czaja
Użytkownik DoQ
>> bazarze można było kupić samochodziki działające na podobnej
>> zasadzie.
>> Wynalazek jak cholera. ;)
>
> I samo kółko zamachowe ważyło tyle co 10 samochodzików ;)
Moje mialo jeszcze kamień od zapalniczki i pięknie błyskało iskierkami
:)
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 18:15:58 - DoQ
>> I samo kółko zamachowe ważyło tyle co 10 samochodzików ;)
> Moje mialo jeszcze kamień od zapalniczki i pięknie błyskało iskierkami :)
aaa takiego to miałem MIGa-15 :)
Iskrzyło się w kabinie pilota, za czerwoną szybką ;))
Pozdrawiam
Paweł
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-18 16:44:33 - Sebastian Kaliszewski
> W dniu 16-10-2011 14:46, Przemysław Czaja pisze:
>
>>> I samo kółko zamachowe ważyło tyle co 10 samochodzików ;)
>> Moje mialo jeszcze kamień od zapalniczki i pięknie błyskało
>> iskierkami :)
>
> aaa takiego to miałem MIGa-15 :)
> Iskrzyło się w kabinie pilota, za czerwoną szybką ;))
E tam była taka czerwona strzałka na kadłubie, wskazująca w stronę silnika -- że
to silnik tak iskrzy :)
pzdr
\SK
--
Never underestimate the power of human stupidity -- L. Lang
--
www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-18 20:34:25 - DoQ
>> aaa takiego to miałem MIGa-15 :)
>> Iskrzyło się w kabinie pilota, za czerwoną szybką ;))>
> E tam była taka czerwona strzałka na kadłubie, wskazująca w stronę
> silnika -- że to silnik tak iskrzy :)
Możliwe, to było tak dawno że już nie pamiętam ;)
Pozdrawiam
Paweł
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 11:29:21 - Maciek
>> O'RLY?
No rily, rily :)
Link Publikacje, drugi tytul od gory:
www.epar.pl/wp-content/uploads/2011/05/journal-of-technical-physics.pdf
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
Re: Megrims, może powinieneś ....
2011-10-16 12:02:32 - masti
wystukał:
> Dnia Sun, 16 Oct 2011 11:19:26 +0200, Irek N. napisał(a):
>
>>> O'RLY?
>
> No rily, rily :)
>
> Link Publikacje, drugi tytul od gory:
>
> www.epar.pl/wp-content/uploads/2011/05/journal-of-technical-
physics.pdf
polecam Photo 1. na stronie 16.
To jest proste wydłużenie strefy zgniotu. Czy tam jest przetwornik czy
odpowiednio policzona strefa z blachy wyjdzie na to samo.
Na dodatek nie ma tam porównania zderzenia z i bez urządzenia.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett
Re: Megrims, mo?e powiniene? ....
2011-10-16 23:56:31 - megrims
Pomyśl zanim napiszesz coś takiego, bo czasem
można w złą godzinę trafić.
Re: Megrims, mo?e powiniene? ....
2011-10-17 11:16:53 - s2k
>> zanim zabijesz siebie albo kogoś ....
>
> Pomyśl zanim napiszesz coś takiego, bo czasem
> można w złą godzinę trafić.
Słodkie mądrości a sami Ci co piszą o zabijaniu cisnęli by w pedał do
dywanu.
Cóż zdarzyło się. Całe szczęście że nikomu się nic nie stało. Moim
zdaniem jednak jakaś część twoich umiejętności zadziałała skoro nikomu
nic się nie stało, mogłeś dalej cisnąc w dywan a jednak słychać że
odpuściłeś. Facetowi/kobiecie w którego uderzyłeś coś się niestety stało
w głowę w dniu wypadku że zachował się tak a nie inaczej, w końcu to
tylko człowiek.
Re: Megrims, mo?e powiniene? ....
2011-10-18 08:48:43 - Endriu nmp3(noSpam)@interia.pl
> można w złą godzinę trafić.
Podkurwiło mnie twoje no risk no fun ....
--
Pozdrawiam
Endriu
drendriu.ovh.org/
Re: Megrims, mo?e powiniene? ....
2011-10-18 22:50:05 - megrims
>> Pomy?l zanim napiszesz co? takiego, bo czasem
>> mo?na w z?? godzin? trafi?.
>
> Podkurwi?o mnie twoje no risk no fun ....
>
OK. Trochę racji masz.
Re: Megrims, mo?e powiniene? ....
2011-10-17 11:23:54 - s2k
> Megrims, mo?e powiniene? pomy?le? nad czym? takim w swoim samochodzie zanim
> zanim zabijesz siebie albo kogo? ....
>
> Polski wynalazca Lucjan ??giewka i jego zwyci?ska technologia EPAR
>
>
> www.youtube.com/watch?v=4_5oseSVUc4&feature=player_embedded
> www.youtube.com/watch?v=ZB4swOx4n-0&feature=player_embedded
> www.youtube.com/watch?v=9iDuiFrgmCg&feature=player_embedded
> www.youtube.com/watch?v=ntPrydtFOz4&feature=player_embedded
>
Myślę że wszyscy powinniśmy pomyśleć o takich zderzakach, co więcej
wysłać Panu Lucjanowi Łagiewce po ile każdy ma żeby w końcu wynalazek
wszedł w zastosowanie masowe czego następstwem będzie jeżdżenie
samochodem niosące tylko przyjemność!