Mistrzostwa Euro 2012 to bez wątpienia wzmożony ruch dla branży gastronomicznej. Fani piłki nożnej, z wypiekami na twarzy oglądali w restauracjach, pubach i barach, a także na ekranach swoich telewizorów, zmagania polskiej reprezentacji. Skorzystały na tym m.in. sieci oferujące pizzę na zamówienie - Domino’s Pizza w te dni odnotowała znaczący wzrost sprzedaży.
Wtorek, 12 czerwca 2012, dzień meczu Polska-Rosja, był dla Domino’s Pizza dniem wyjątkowo dużego wzrostu zamówień i obrotów. Poniżej przedstawiamy kilka interesujących danych*:
· o 65% wzrosła liczba zamówień;
· o 66% wzrosła liczba wejść na stronę internetową www.dominospizza.pl;
· wykonano o 75% więcej zamówień zrealizowanych drogą telefoniczną;
· zużyto o 96% więcej sera do pizzy (łącznie tego dnia zużyto aż 1 tonę sera mozzarella);
· zużyto o 71% więcej sosu pomidorowego do pizzy.
Ponadto, w dniu meczu Polski z Rosją, kierowcy Domino’s Pizza przejechali po Warszawie w sumie aż 5 000 km. A gdyby z wykorzystanych tego dnia pudełek do pizzy ułożono wieżę, osiągnęłaby ona wysokość Pałacu Kultury.
*Podane dane są porównaniem do „zwykłego” dnia sprzedaży, 25 maja 2012.