PKO Bank Polski otrzymał złoty medal w VIII Międzynarodowym Konkursie Kalendarzy i Kart Świąteczno-Noworocznych VIDICAL 2012. Jury konkursu doceniło kalendarz wieloplanszowy, którego projekt nawiązuje do współpracy Banku i Planetarium NIEBO KOPERNIKA.
Bank jako firma odpowiedzialna społecznie wspiera ważne projekty edukacyjne. Od ubiegłego roku współpracuje z Planetarium, jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Nawiązuje do niej kalendarz wieloplanszowy na rok 2012: PKO Bank Polski – wyłącznym partnerem Planetarium „Niebo Kopernika”. Kalendarz Banku to właściwie dwa projekty w jednym. Z jednej strony składają się na niego zdjęcia z Kosmicznego Teleskopu Hubble’a, z drugiej zaś reprodukcje rycin z XVI wieku, pokazujące różne układy gwiazd – rycina ilustrująca dany miesiąc to układ gwiazd widziany na polskim niebie o godzinie 22:00 pierwszego dnia każdego miesiąca. Projekt kalendarza przygotowała agencja DDB.
Celem konkursu VIDICAL jest m.in. uhonorowanie zleceniodawców i twórców najlepiej posługujących się sztuką poligrafii, typografii, fotografii, ilustracji i grafiki użytkowej. Oceniana jest pomysłowość i oryginalność projektu, poziom druku i oprawy, funkcjonalność, wartości estetyczne oraz handlowe. Jury wybiera najlepsze kalendarze w czterech kategoriach oraz najlepszą kartę świąteczną. Konkurs jest przeglądem trendów i rozwiązań estetycznych w reklamie, która traktuje kalendarze jako ważny nośnik przekazu marketingowego. Oryginalna oprawa graficzna firmowego kalendarza bywa efektywniejsza niż kampania w mediach. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono ponad 100 prac. Wszystkie będą pokazywane na wystawie w Muzeum Plakatu do 24 marca 2012 r.
W załączeniu kalendarz ze zdjęciami z teleskopu Hubble`a.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2011" jej wartość została określona na 3,8 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.