Zbigniew Ziobro i Jacek Kurski chcą, by prezes przestał być prezesem. Ale widzą, że obalić go nie mogą. Muszą czekać. Czy w Prawie i Sprawiedliwości trwa pełzająca rewolucja? Rewolucja trwa w najlepsze na polskim rynku mediów. ITI sprzedaje TVN, nowego właściciela będzie miała „Rzeczpospolita”. W najnowszym wydaniu tygodnika WPROST – polskie rewolucje 2011.
Słyszę, że mamy podobno dwie polski i dwa narody. (…) Otóż nie mamy w Polsce żadnych dwóch narodów. Mamy zupełnie inny podział. Wynika on z różnej zdolności rozpoznawania barw – pisze we wstępniaku do najnowszego wydania tygodnika redaktor naczelny Tomasz Lis. Daltoniści nie rozróżniają barw. Widzą świat monochromatycznie. Najczęściej – czarno. Nasi daltoniści nie są w stanie znieść myśli o normalności. Ona unicestwia czarno-białe widzenie świata. Ona odbiera sens ich cierpieniu. O polskich daltonistach i o tym jak wygląda Polska widziana z zewnątrz – we wstępniaku do najnowszego wydania tygodnika WPROST.
A na łamach WPROST także pełzająca rewolucja w PiS. To, że Zbigniew Ziobro i Jacek Kurski chcą przejąć władzę w partii, jest oczywiste. Obaj wiedzą jednak, że siłą niczego nie zwojują. Gdyby dziś dokonali przewrotu, spotkaliby się jedynie z agresją. Zdają sobie sprawę, że z prezesem prędzej czy później będzie jak z jabłkiem. Ono w końcu samo spadnie, nawet bez potrząsania drzewem. Tymczasem oni dojrzewają do walki o tron. „O dwóch takich, co bardzo chcą” - w najnowszym WPROST.
Rewolucja trwa na polskim rynku mediów. Przed tygodniem Zygmunt Solorz-Żak, twórca Polsatu, kupił Polkomtel. W ostatni czwartek grupa ITI ogłosiła, że szuka kupca na swój pakiet kontrolny akcji spółki TVN. O tym, że TVN pójdzie pod młotek, plotkowało się od tygodni, ale nikt do końca nie wierzył w to, że koncern zdecyduje się pozbyć swojej perły w koronie. A jednak.... To smutne, że ta piękna historia tak się kończy. TVN była ukochanym dzieckiem Mariusza Waltera i Jana Wejcherta. Dla nich to była życiowa misja – komentuje w rozmowie z WPROST Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OmnicomMediaGroup. Czy ta decyzja oznacza koniec TVN, jaką znamy – o tym w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST.
Na łamach WPROST również inny medialny rewolucjonista. Tydzień temu niespodziewanie kupił kontrolny pakiet udziałów w Presspublice, spółce wydającej „Rzeczpospolitą”. Wokół mediów krążył od dawna. W 1999 r. po raz pierwszy odkupił pakiet udziałów w „Przekroju”. Ale wtedy zaprotestował współwłaściciel, spółdzielnia dziennikarska. Ostatecznie „Przekrój” przejął 10 lat później. Zaraz potem kupił miesięcznik „Sukces”. Ci, którzy go znają, co do jednego są zgodni. Ma fioła na punkcie iPadów. A z biznesów najbliższe są mu teraz media. Doświadczenie rewolucyjne na pewno ma. Na łamach WPROST - Grzegorz Hajdarowicz.
Rewolucja, choć o zupełnie innym charakterze, dotknęła też brytyjski rynek mediów. Po aferze z nielegalnymi podsłuchami właśnie zamknięto należący do potężnego Ruperta Murdocha tabloid „News of the World”. Gazeta od prawie 10 lat wykorzystywała w swoich tekstach materiały pochodzące z włamań do poczty głosowej. Żeby zdobyć cytaty i tematy do artykułów, słuchała poczty głosowej nie tylko polityków czy dyrektorów banków, ale także rodziny żołnierzy, którzy zginęli w Iraku i Afganistanie. Czy afera podsłuchowa zaszkodzi imperium Ruperta Murdocha – o tym w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST.
Rewolucje w polityce, zmiany w mediach są spektakularne, odbywają się w świetle fleszy i przed kamerami. W tle, często niedostrzegalnie, zmieniają się nasze zwyczaje i obyczaje. Jedna z takich rewolucji dotyka właśnie naszych kuchni. Towarzyski przebój letniego sezonu ostatnich lat, grill, jest już passé. Teraz ma być entuzjastycznie i ekstrawagancko. Zamiast smętnych nasiadówek przy stole – wypady do knajp albo wspólne gotowanie. Zabawy z jedzeniem to nasza nowa rozrywka narodowa. O kuchennej rewolucji – w nowym numerze WPROST.
Rewolucja dotknęła nie tylko polski stół, ale także – alkowy. Co prawda statystyczna większość nadal robi to w pozycji klasycznej, przy zgaszonym świetle i najchętniej w weekendy. Rośnie jednak grupa Polaków, którzy nie boją się erotycznych eksperymentów. Ale także tych, którym seks nie jest do niczego potrzebny. Można wręcz powiedzieć, że jeśli chodzi o sferę uczuciowo-seksualną, jesteśmy świadkami narodzin nowej cywilizacji. Co Polacy robią w łóżku i nie tylko w łóżku – o tym w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST.
W nowym WPROST także temat mniej rewolucyjny. „Nieposkromione złośnice”, czyli dziwny dramat na oczach gawiedzi. Joanna Szczepkowska z gazety dowiedziała się, że rolę Marii Skłodowskiej-Curie w nowym filmie Márthy Mészáros zagra nie ona, ale Krystyna Janda. Kilka lat temu Szczepkowska napisała scenariusz do filmu o Skłodowskiej-Curie. Wtedy jednak nie było na film pieniędzy. Pieniądze znalazły się teraz, a polską uczona ma zagrać Krystyna Janda. Ona sama sprawy nie komentuje. Ale „konflikt” między dwiema wybitnymi aktorkami nie schodzi z czołówek brukowców.
Ponadto w najnowszym WPROST m.in.:
- oblany egzamin, czyli „Kulisy maturalnej katastrofy”,
- złota twarz PSL – Władysław Kozakiewicz w rozmowie z Tomaszem Machałą,
- Harry Potter – długie pożegnanie.
Nowy WPROST w kioskach od poniedziałku, 11 lipca 2011 r. E-wydanie tygodnika – w sobotę o północy. E-wydanie jest dostępne na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). Użytkownicy iPadów mogą czytać WPROST, pobierając z App Store aplikację eGazety. Szczegóły - na www.wprost24.pl.
*****
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis. Tygodnik WPROST jest jednym z najczęściej cytowanych mediów i najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce.