Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-03-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

WPROST: droga na Wawel. WPROST wybiera Człowieka Roku 2010

No i Wawel. Moim zdaniem to miejsce też należy rozważyć – pierwszy głośno miał o tym powiedzieć Paweł Kowal. Pomysł podchwycili Adam Bielan i Michał Kamiński. W najnowszym numerze tygodnika WPROST – jak Lech Kaczyński trafił na Wawel.

W najnowszym numerze tygodnika WPROST także Człowiek Roku 2010. Pierwszym laureatem tego tytułu był prof. Leszek Balcerowicz. Tygodnik WPROST wybierał Człowieka Roku już 19 razy. 17 razy otrzymywali to wyróżnienie politycy. Jak będzie tym razem – o tym w poniedziałek na łamach WPROST pisze redaktor naczelny Tomasz Lis, a Piotr Najsztub rozmawia z Człowiekiem Roku 2010.

Ponadto w nowym numerze tygodnika WPROST: fałszywy mit rządowego PR-u, lewicy marsz po władzę, logika pani minister – Jolanta Fedak w rozmowie z Tomaszem Machałą, internetowe twarze Kasi Tusk i Marty Kaczyńskiej oraz atomowa psychoza, czyli co po tsunami. A także sprzedawcy strachu, czyli jak zrobić biznes na lękach rodziców i bananowa młodzież A.D. 2011.

Rozmowa dotyczyła pogrzebu. Ktoś mówił o archikatedrze, ktoś inny o Powązkach. Nagle otworzyły się drzwi i do pokoju wpadł zdyszany Michał Kamiński. – Ale o czym wy rozmawiacie?! – wciął się. – Przecież to oczywiste, że będzie Wawel. O tym, kto pierwszy wpadł na pomysł pochowania Lecha Kaczyńskiego na Wawelu, jak przebiegały rozmowy z kardynałem Dziwiszem, jak przekonywano rodzinę i wreszcie dlaczego kondolencje od delegacji zagranicznych przyjmowali przedstawiciele rządu, a dopiero potem dołączyli do nich najbliżsi zmarłej pary prezydenckiej w najnowszym numerze tygodnika WPROST piszą Michał Krzymowski i Marcin Dzierżanowski.

We WPROST także o jednym z największych mitów polskiej sceny politycznej. To nieprawda, że rząd PR-em stoi. To tylko Donald Tusk potrafi świetnie komunikować się z ludźmi – oceniają specjaliści od wizerunku politycznego. Inni twierdzą, że to media nie rozumieją, na czym polega dobra komunikacja społeczna. A ta, którą prowadzi gabinet premiera Tuska, zasługuje co najwyżej na miano „nie beznadziejnej”. Jaka jest strategia komunikacyjna rządu i kto tak naprawdę jest jego rzecznikiem pisze we WPROST Rafał Kalukin.

A tymczasem na rządowe posady ostrzą sobie zęby „młode wilczki” z lewicy. W SLD trwa stan ekscytacji. Sondaże dają partii trzecią pozycję w zbliżających się wyborach. Niektóre mówią nawet o 20-procentowym poparciu. Grzegorz Napieralski cieszy się: „Bez nas nie da się rządzić”. Na razie jednak może tworzyć wyłącznie gabinet cieni – z oddanych sobie młodych polityków. Jednak rządy młodych w SLD to tylko fasada. Za ich plecami stoi Stowarzyszenie Ordynacka, a najważniejszy w tym gronie jest szef Ordynackiej - Włodzimierz Czarzasty. Czego Napieralski uczy się od bohatera afery Rywina – o tym, a także o rządowych szansach „młodej lewicy” we WPROST pisze Aleksandra Pawlicka.

WPROST wraca też do tematu, który dominował na łamach przed tygodniem. O zmiany w systemie emerytalnym Tomasz Machała pyta ich współtwórczynię, minister pracy Jolantę Fedak. A pani minister tłumaczy, dlaczego i budżet będzie miał lżej, i emeryci w portfelach ciężej. Zdaniem Jolanty Fedak, proponowane przez rząd zmiany to cudowny finansowy wynalazek, dzięki któremu wszyscy wygrają. Nasz system jest zgodny z odwieczną normą. Pan płaci podatek i składkę nie na siebie, ale na to, by pana rodzice byli zabezpieczeni – mówi we WPROST minister pracy.

We WPROST także – blogerki z politycznym zapleczem. Córkę premiera i bratanicę prezesa PiS różni prawie wszystko. Łączy je internetowa popularność. Na blogu Kasi Tusk królują kurtki ramoneski w kolorze brudnego różu, modne kalosze i tuniki odcinane pod biustem. U Marty Kaczyńskiej trwa tropienie spisków, a blog ma charakter czysto polityczny. Czy ojciec Kasi i stryj Marty wykorzystają „swoje” blogerki w kampaniach? Czy obie panie pozostaną tylko w sieci? O blogach z podtekstem – na łamach najnowszego numeru tygodnika WPROST.

WPROST wraca też do katastrofy w Japonii. A właściwie do jej skutków. Po awarii w Fukushimie świat wraca do dyskusji, która wydawała się już rozstrzygnięta: czy warto inwestować w energię jądrową? Do boju ruszają zarówno jej przeciwnicy, jak i zwolennicy. Jakie wnioski wyciągniemy z tej dyskusji w Polsce? I czy mam jakąś alternatywę dla atomu? „Atom i gnojówka” na łamach nowego wydania WPROST.

We WPROST także o biznesie opartym na lęku. Podaruj swojemu dziecku bezpieczną przyszłość, polisę na wypadek raka – tak reklamują się firmy oferujące przechowywanie krwi pępowinowej noworodków. Medyczne autorytety twierdzą, że to cyniczne wykorzystywanie strachu rodziców. Ale prywatne banki krwi są świetnym biznesem. Działa ich w Polsce sześć. Największy z nich zdeponował ponad 20 tys. jednostek krwi i ma 20 mln zł przychodu rocznie.  Pobranie krwi kosztuje około 2 tys. zł, a potem rodzice płacą co roku za jej przechowywanie 430 zł. Są też zniżki i promocje. Gra o życie czy gra o pieniądze – na lamach najnowszego wydania tygodnika WPROST.

O pieniądze mają łatwo bohaterowie innego tekstu z najnowszego tygodnika WPROST. Chodzą do najdroższych szkół, ciuchy kupują w Paryżu, imprezy organizują w modnych klubach. Pozycję wśród kolegów budują za pomocą rodzicielskich portfeli. Jak wygląda bananowa młodzież A.D. 2011 i dlaczego młodzi ludzie kupują popularność we WPROST piszą Iga Nyc i Daniel Karpiuk.

Nowy WPROST w kioskach od poniedziałku, 21 marca 2011 r. E-wydanie tygodnika – tym razem wyjątkowo o północy z niedzieli na poniedziałek. E-wydanie jest dostępne na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). Użytkownicy iPadów mogą czytać WPROST, pobierając z App Store aplikację eGazety. Szczegóły - na www.wprost24.pl.

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis. Pod jego kierownictwem WPROST ponownie jest jednym z najczęściej cytowanych mediów i najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS