Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-02-10

A A A POLEĆ DRUKUJ

Tygodnik WPROST najczęściej cytowanym tygodnikiem w 2010 r.

150x110

Tygodnik WPROST zdeklasował pozostałe tygodniki opinii w opublikowanym przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów za 2010 r. *

Pierwsze miejsca w rankingu najczęściej cytowanych mediów w 2010 r. zajęły cztery największe dzienniki oraz TVN 24 i radio RMF. WPROST znalazło się w tym zestawieniu na 7. miejscu, jako pierwszy z tygodników. W rankingu tytułów prasowych tygodnik ustąpił pierwszeństwa tylko czterem największym dziennikom. Natomiast w zestawieniu wydawnictw periodycznych (tygodniki, dwutygodniki itd.) WPROST zdecydowanie zajęło pierwsze miejsce, wyprzedzając Newsweek (1807) oraz Politykę (1133).

Raport zwraca uwagę, że w listopadzie 2010 r. WPROST jako tygodnik znalazł się na trzecim miejscu rankingu najczęściej cytowanych mediów. Powodem tak dużej popularności były publikowane na łamach tygodnika sensacyjne nowe wątki w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem. Media często odwoływały się również do wywiadu, którego udzieliła WPROST Joanna Kluzik-Rostkowska.

WPROST jest nie tylko najczęściej cytowanym tygodnikiem, ale również coraz częściej kupowanym. 130 497 egzemplarzy wyniosło rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST** w listopadzie 2010 r. Tym samym WPROST awansował na drugie miejsce w kategorii tygodników społeczno-politycznych, wyprzedzając Newsweek. Liderem segmentu pozostaje „Polityka”. Według danych własnych wydawcy WPROST, w grudniu rozpowszechnienie tygodnika wyniosło 132 188***.

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-politycznych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis.

Platforma Mediowa Point Group S.A. powstała w 1997 r. z inicjatywy Michała Lisieckiego, dzisiaj Prezesa Zarządu i jednego z głównych akcjonariuszy spółki. Od tego czasu konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz rozszerzając portfolio mediów. PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM) jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są tygodnik „WPROST”, najstarszy polski magazyn filmowy FILM, kultowy magazyn muzyczny „Machina” oraz magazyn studencki „?dlaczego”.



* Najbardziej opiniotwórcze polskie media w 2010 roku, Instytut Monitorowania Mediów, Luty 2011. Media cytowały tygodnik WPROST 2163 razy

** Dane ZKDP,  średnie rozpowszechnianie płatne razem listopad 2010 (5 wydań).

*** Prognoza wydawcy, średnie rozpowszechnianie płatne razem grudzień 2010 (3 wydania).





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS