Ponad 120 wykonawców zgłosiło się już do udziału w konkursie SCENA MACHINY. Na zwycięzcę czeka szansa nagrania płyty w profesjonalnym studiu nagraniowym i 100 000 na jej promocję. We wtorek odbyła się oficjalna inauguracja Sceny Machiny.
Towarzyszyła jej prezentacja zespołów, które przez kilkanaście dni od uruchomienia strony www.scena.machina.pl, zarejestrowały swoje utwory i rozpoczęły rywalizację o względy i sympatię internautów.
Zgłoszenia w konkursie Scena Machiny przyjmowane są do 23 października. Wielki finał – 5 grudnia. Aby wziąć udzial w rywalizacji na SCENIE MACHINY, należy zarejestrować się na stronie www.scena.machina.pl/artysci, dodać zdjęcie (swoje lub zespołu), napisać coś o sobie i załączyć plik mp3 z nagraniem.
Uczestnikami konkursu mogą być zarówno zespoły, jak i soliści. SCENA MACHINY jest otwarta dla każdego – niezależnie od płci, wieku i muzycznych preferencji. Każdy może na nią wejść – wystarczy trochę odwagi i dużo wiary w siebie.
„Jak zwykle w przypadku tego rodzaju konkursów, problemem jest porównanie zespołów reprezentujących przeróżne gatunki muzyczne. Rock rządzi, ale jak zestawić mocne metalowe brzmienie z akustyczną songwriterka?” – zastanawia się Piotr Metz, naczelny MACHINY. Podkreśla, że wśród dotychczasowych zgłoszeń oprócz absolutnych debiutantów są również zespoły mające juz spore osiągnięcia, m.in. Dr. No.
W drugim etapie uczestnicy konkursu i internauci będą mogli oddawać głosy na wszystkie zgłoszone utwory. Na każdy utwór będzie można oddać tylko jeden głos danego dnia (chociaż każdy użytkownik będzie mógł głosować na więcej niż jeden utwór jednego dnia). Spośród najpopularniejszych kompozycji wybranych zostanie dziesięć, które przejdą do trzeciego, decydującego etapu konkursu.
Rozstrzygnięcie SCENY MACHINY – na początku grudnia. Uczestnik, którego utwór zdobędzie najwięcej głosów, otrzyma nagrodę główną – możliwość nagrania płyty i 100 000 na jej promocję w mediach. „Możliwość nagrania płyty i jej promocji to w dzisiejszych kryzysowych dla muzyki czasach najlepsza z możliwych nagród” – mówi Metz.
Udział w konkursie to nie tylko walka o główną nagrodę. Dla uczestników plebiscytu przewidziane są również dodatkowe niespodzianki, w tym kody dostępu do bazy muzyki zawierającej ponad 500 tysięcy utworów największych gwiazd. Uczestnicy konkursu SCENA MACHINY, którzy dołączą do Machina.pl do końca września, będą mieli szansę na trzymiesięczne bezpłatne korzystanie z dostępu do wybranych utworów muzycznych.
Wszelkie kwestie sporne rozstrzygane będą przez Radę Konkursu, w której skład wchodzą: redaktor naczelny MACHINY, Piotr Metz oraz ambasadorowie MACHINY - Monika Brodka, Gaba Kulka i zespół Myslovitz.
Sponsorem SCENY MACHINY jest T-Mobile. Koncepcję kreatywną przygotował zespół Machiny, projekt opracowały agencja nano oraz agencja interaktywna Vacaloca, stronę wykonał Departament IT PMPG. Dostęp bazy muzyki realizowany jest dzięki wsparciu iplay.pl. Promocja projektu obejmie przede wszystkim social media, w tym serwisy Facebook i MySpace, a także serwisy i media wydawane przez Grupę PMPG. Kampanię zaplanował dział marketingu Media Point Group.
MACHINA to muzyczny magazyn popkulturalny. Od czerwca 2011 r. MACHINA ukazuje się jako e-tygodnik. Można go pobrać, rejestrując się na www.machina.pl. E-Machina jest również dostępna w AppStore dla miłośników iPad-ów i na Android Market – dla użytkowników padów z systemem Android. Machina na iPada oraz Androida korzysta z rozwiązań Paperlit.
Wydawcą MACHINY i serwisu www.machina.pl jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM) jest spółką działającą w segmencie medialnym i wydawniczym. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są również m.in. najstarszy polski magazyn filmowy FILM, tygodnik WPROST oraz dwutygodnik Bloomberg Businessweek Polska.