Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-10-17

A A A POLEĆ DRUKUJ

Ruch związany z mobilną transmisją danych podwoił się w okresie jednego roku

  • Dwukrotny wzrost w 12 miesięcy, od II kw. 2010 do II kw. 2011
  • Wśród aktywnych użytkowników zaawansowanych telefonów tygodniowa wielkość ruchu jest podobna niezależnie od używanego systemu operacyjnego
  • W przypadku górnych 5 – 10% użytkowników smartfonów największy udział w ruchu — większy niż e-mail i przeglądanie Internetu — ma oglądanie wideo online

Ruch związany z mobilną transmisją danych stale się zwiększa — w okresie od II kw. 2010 do II kw. 2011 podwoił się. Użytkownicy nowoczesnych, zaawansowanych urządzeń, którzy nie muszą ograniczać wydatków, w coraz większym stopniu wykorzystują smartfony do dostępu do Internetu. Są to wnioski z najnowszego badania firmy Ericsson, którego wyniki mają być opublikowane jako część raportu „The State of the Internet” firmy Akamai.

W drugim kwartale 2011 r. nastąpił wzrost o 8%, co odzwierciedla normalną fluktuację sezonową. Dokładniejsza analiza wzrostu ilości danych mobilnych pokazuje, że jakość smartfonu wpływa na wybór używanych aplikacji i długość czasu przeglądania mobilnego Internetu.

Firma Ericsson ustaliła, że aktywny użytkownik smartfonu generuje ponad 1 MB ruchu dziennie. Takie czynniki, jak wielkość ekranu, wiek i cena smartfonu wykazują silniejszą korelację ze średnią wielkością ruchu niż system operacyjny (iOS, Android, Symbian itd.). Warto zauważyć, że w Ameryce Północnej zaawansowane smartfony generują dwa razy większy ruch niż porównywalne urządzenia w sieciach operatorów analizowanych w Azji i Europie.

Johan Wibergh, szef działu sieci w firmie Ericsson, powiedział: „Nasze badanie rynku potwierdza, że użytkownicy smartfonów klasy wyższej coraz częściej uzyskują dostęp do Internetu przez telefon. Zwiększa to znaczenie posiadania inteligentnych, skalowalnych i wydajnych sieci, które muszą być w stanie spełnić oczekiwania użytkowników”.

Ponadto firma Ericsson ustaliła, że w przypadku użytkowników intensywnie korzystających z Internetu ilość skumulowanych danych generowanych przez wideo jest znacznie większa niż ilość danych związanych z innymi działaniami. Górne 5 – 10 % użytkowników smartfonów pragnie oglądać wideo online nawet przez 40 minut dziennie. Jednakże typowy użytkownik ogląda wideo online około 30 sekund dziennie.

Wynika stąd, że to przede wszystkim zaawansowani użytkownicy zwiększają ruch i zapotrzebowanie na priorytetowe usługi. „Dlatego uważamy, że najkorzystniejszy dla operatorów i użytkowników jest warstwowy model cenowy w połączeniu z zarządzaniem ruchem” — dodał Wibergh.

Ustalenia te wynikają z pomiarów mobilnego ruchu szerokopasmowego przeprowadzonych przez firmę Ericsson w drugim kwartale 2011 r. u czterech różnych operatorów na dojrzałych rynkach w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Dzięki obecności w przeszło 180 krajach oraz klientom, którzy korzystają z ponad 1000 sieci, firma Ericsson ma możliwość pomiarów ruch związanego z przesyłaniem głosu i danych. Ich rezultatem jest reprezentatywna podstawa do obliczania całkowitego światowego ruchu mobilnego w sieciach 2G, 3G i 4G (ale bez DVB-H, WiFi i Mobile WiMax).

Więcej informacji o trendach w ruchu znajdzie się w raporcie firmy Ericsson na temat ruchu w sieciach i warunków rynkowych, który zostanie opublikowany w listopadzie przed Dniem Rynków Kapitałowych w Sztokholmie. 

O firmie Ericsson 

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland 

www.youtube.com/ericssonpolska 

www.facebook.com/ericssonpolska





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS