Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-11-05

A A A POLEĆ DRUKUJ

Rekordowy zysk netto ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2014 roku

Po trzech kwartałach 2014 skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego osiągnął rekordowy poziom 809,9 mln zł, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości depozytów o 8%, tj. o 5.3 mld zł, kredytów o 14% tj. o 7.2 mld zł oraz liczby klientów detalicznych o 173 tys.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2014 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • przychody ogółem wzrosły o 8% do 2 678,8 mln zł,
  • koszty ogółem wzrosły o 2% do 1 441,2 mln zł,
  • wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 16% do 1 237,6 mln zł,
  • zysk brutto wzrósł o 20% do 1 055 mln zł,
  • zysk netto wzrósł o 14% i wyniósł 809,9 mln zł,
  • zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,8%,
  • wskaźnik koszty/dochody wyniósł 53,8% w porównaniu do 57% przed rokiem,
  • udział kredytów zagrożonych na koniec września br. wyniósł 4,2%, w porównaniu ze średnią na rynku dla banków komercyjnych wynoszącą 7,2%,
  • łączny współczynnik kapitałowy na poziomie 14,2%.

- W ciągu trzech kwartałów br. osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki komercyjne - wartość depozytów wzrosła o 8% do 71,3 mld zł, a kredytów o 14% do 57,6 mld zł. Te wyniki oznaczają, że kolejny kwartał z rzędu rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek. Innowacyjne produkty oraz wysoki poziom usług dla klientów indywidualnych i firm przyczyniły się do wzrostu liczby osób korzystających z usług banku. Na koniec września br. liczba klientów detalicznych osiągnęła poziom 3,67 mln, a korporacyjnych 35,7 tys. – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.

- W minionym kwartale promowaliśmy Konto Direct dla klientów indywidualnych, jak i nowe konto dla przedsiębiorców oraz zachęcaliśmy do korzystania z aplikacji mobilnej ING BankMobile, która została pobrana ponad 675 tys. razy. Nasz kredyt hipoteczny „Mieszkaj bez kompromisów” dobrze wpisał się w potrzeby klientów. Uzyskaliśmy trzecią pozycję w sprzedaży kredytów hipotecznych z udziałem w wysokości ponad 10-proc. - dodała prezes ING Banku Śląskiego.

- Klientom korporacyjnym zaoferowaliśmy rozwiązania ułatwiające obsługę gotówki oraz rozwijaliśmy platformę Aleo.pl. W segmencie klientów strategicznych współorganizowaliśmy największe transakcje na rynku. ING Commercial Finance uplasował się na pierwszym miejscu pod względem wartości obrotów wśród firm faktoringowych, a ING Lease osiągnął dalszy wzrost udziału w nowej sprzedaży w zakresie maszyn i urządzeń do 7,4%, czyli czwartą pozycję na rynku - powiedziała Małgorzata Kołakowska.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w okresie trzech kwartałów 2014 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • wzrost wartości kredytów o 14% do 57 559 mln zł,
  • wzrost wartości depozytów o 8% do 71 298 mln zł,
  • wzrost liczby klientów o 173 tys. do 3,67 mln,
  • wzrost liczby rachunków bieżących o 182 tys. do 2 492 tys. (w tym 1 802 tys. kont Direct).

 


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS