Na rynku istnieje i ciągle przybywa dużo instytucji finansowych, które promując zakres swojej działalności, nazywają się doradcami. Tymczasem, aby być doradcą z prawdziwego zdarzenia, trzeba mieć właściwą wiedzę i umiejętności, które potwierdzać będą jego specjalizację i kompetencje. Słowo „doradca” zobowiązuje i na to miano trzeba sobie zasłużyć.
Nie wystarczy pracować w firmie doradztwa finansowego, aby nazywać się doradcą. Doradca finansowy to profesjonalista, który klientowi powinien przekazać merytoryczną wiedzę, nie sugerując zakupu produktów konkretnej inwestycji. Rozmowa z nim to na początku przede wszystkim wywiad, który kompleksowo określi potrzeby i oczekiwania klienta odnośnie zgromadzonego przez niego kapitału, zabezpieczenia jego oraz rodziny, założeń względem przyszłej emerytury, nabywania dóbr itp. To podstawa do sporządzenia planu finansowego, który rekomenduje jakimi narzędziami i w jaki sposób można osiągnąć pożądany efekt. Aby tak się stało, trzeba mieć rzetelną wiedzę rynkową, znać przewagi wszystkich dostępnych ofert różnych produktów finansowych, ale także być doskonałym obserwatorem, który rozpozna osobowość klienta i potrafi dostosować sposób komunikacji do jego poziomu i możliwości.
Nie ma nic za darmo – aby osiągnąć naprawdę mistrzowski poziom w doradztwie trzeba miesięcy, bądź nawet lat doświadczeń oraz edukacji. Najlepsi mają możliwość uczenia się od liderów, którzy na swoim koncie mają prawdziwe sukcesy – te najbardziej miarodajne to kolejki klientów polecanych przez klientów, którzy już wcześniej mieli okazję korzystać z usług tego konkretnego specjalisty. Sednem sprawy jest jednak dostęp do szkoleń, warsztatów i treningów, ponieważ jak w każdej dziedzinie życia i w finansach – aby być najlepszym z najlepszych – trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.
Oprócz szkoleń dot. produktów i instrumentów finansowych najważniejsze są szkolenia z zakresu komunikacji - nie tylko z klientem, ale również w zespole, technik sprzedażowych czy budowania relacji. Takie projekty są nie tylko czasochłonne, ale również bardzo drogie. Dlatego niewiele jest na rynku firm, które w ten sposób inwestują w swoich pracowników, mając świadomość, że wysiłek i koszt poniesiony dzisiaj przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.
Witold Moszyński, Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Money Expert S.A. komentuje – W swoim zespole chcemy posiadać profesjonalnych, wyspecjalizowanych ekspertów, którzy rozumieją potrzeby klienta i potrafią znaleźć odpowiednie dla nich rozwiązania. To właśnie dlatego stworzyliśmy Lotnisko Edukacyjne Money Expert – platformę programów szkoleniowych i rozwojowych dla wszystkich pracowników naszej firmy. Przy jego realizacji współpracujemy z firmami szkoleniowymi wyselekcjonowanymi n/p ściśle określonych kryteriów. Zakres szkoleń jest opracowywany indywidualnie dla każdej z grup docelowych, wybranych do udziału w projekcie. Uczestnik ma możliwość wyboru kierunku, w jakim chce się rozwijać. Ta szczególna dbałość o jakość na zagwarantować realizację konkretnie określonych celów, czyli wytyczanie szlaków, zdobywanie wiedzy, rozwój kompetencji czy kreowania postaw i wartości – dodaje Moszyński.
Niewiele firm dostrzega - tak jak Money Expert - że rynek jest coraz bardziej wymagający, a klienci coraz bardziej wyedukowani w zakresie usług finansowych. Dzisiaj oczekują konkretnych, profesjonalnych rozwiązań, jasnej komunikacji i wysokich kompetencji ze strony Doradców, z którymi zdecydują się na kontakt. Jedna rozmowa, która nie spełni ich oczekiwań może przekreślić szanse na dalszą współpracę. Dlatego wszelkiego rodzaju inicjatywy i inwestowanie w rozwój potrafią docenić ci, którzy aspirują do miana prawdziwych doradców. Bartosz Sternalski, Ekspert Doradca Finansowy z oddziału Money Expert w Poznaniu zauważa - W Money Expert mam dostęp do mnóstwa szkoleń, które podnoszą moje kwalifikacje i kompetencje i chociaż zabiera to dużo czasu, to jest mój wybór, bo taka inwestycja zapracuje na moje zawodowe konto w przyszłości i już teraz są widoczne konkretne rezultaty. Kontynuacją i wzmocnieniem szkoleń jest też certyfikacja, która potwierdza wyniki i specjalistyczną wiedzę Doradców. Bardzo mi na tym zależy, ponieważ to podnosi moją wiarygodność w oczach klientów i partnerów – dodaje Sternalski.
Bez pracy nie ma kołaczy. To popularne przysłowie ma w tej sytuacji szczególne znaczenie, ponieważ zanim Doradca przystąpi do właściwej pracy, musi się dobrze i rzetelnie napracować wcześniej, aby osiągnąć poziom, który będzie wiarygodnym potwierdzeniem jego eksperckich kompetencji.
Autor: Magdalena Grzelak
Korzyści z udziału w projektach szkoleniowych. Sprawdź TUTAJ
Money Expert S.A. to ogólnopolska firma doradztwa finansowego, która swoim Klientom proponuje produkty finansowe we współpracy z 27 najlepszymi bankami. W ofercie znajdują się kredyty gotówkowe, konsolidacyjne, samochodowe oraz produkty oszczędnościowo-inwestycyjne, jednak firma szczególnie specjalizuje się w kredytach hipotecznych. Money Expert ma w swoim zespole rzeczywiście Ekspertów, którzy każdego klienta traktują indywidualnie, jako osobną historię, do której trzeba dopasować właściwe rozwiązanie.
[źródło: http://www.moneyexpert.pl]