Największa niezależna agencja PR na świecie, Edelman Inc. otworzyła w Polsce swój interaktywny oddział - Edelman Digital Polska. Oferta agencji to doradztwo strategiczne w zakresie działań interaktywnych, audyt i analiza obecności marki/firmy w sieci, webdesign, kreacja interaktywna i rozszerzona, technologie mobilne oraz marketing społecznościowy. W ostatnim czasie Edelman Digital zrealizował projekty z obszaru interaktywnego, m.in dla takich Klientów jak SC Johnson, HP, Panasonic czy Johnson&Johnson.
Zmiany w strukturze agencji, jak również w jej ofercie, to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe usługi z zakresu marketingu interaktywnego. „Klienci w sposób naturalny wybierali nas do działań związanych z obszarem social media, takich, jak np. community management czy współpraca z influencerami. To bardzo silny kierunek ewolucji całej branży PR, co ma oczywiście związek z niesłabnącą popularnością mediów społecznościowych. Wprowadzając zmiany poszliśmy jednak o krok dalej i do dotychczasowych działań dodaliśmy ofertę agencji interaktywnej. Na świecie agencje łączące takie kompetencje z kompetencjami klasycznej agencji PR i marketingu strategicznego są określane jako strategic digital. Ta unikalna na polskim rynku oferta spotkała się już z zainteresowaniem ze strony marketerów” – powiedziała Małgorzata Celarek, p.o. Digital Unit Director odpowiadająca za rozwój Edelman Digital Polska.
„Edelman Polska w ramach swojej struktury posiadał dotychczas przedstawicielstwo globalnej ekspertyzy Edelman Digital. Pozwalało to na korzystanie z doświadczenia naszych ekspertów w zakresie marketingu interaktywnego, głównie dużym międzynarodowym koncernom, z którymi współpracujemy jako agencja sieciowa. Tworząc oddział chcemy zwiększyć dostępność naszych usług na polskim rynku.” – powiedziała Barbara Kwiecień, Generel Manager Edelman Polska.
Ruch ten jest konsekwencją rozwoju agencji Edelman na całym świecie. Działania z zakresu interactive i digital engagement są jednym z najważniejszych elementów strategii agencji już od 2004 roku. „Na świecie i w Europie już od wielu lat pracujemy na pozycję eksperta w nowoczesnym podejściu do komunikacji, w którym wykorzystujemy zaawansowane technologie i najnowsze trendy. Kreujemy także rozwiązania, które służą całej branży, jak np. BlogLevel i TweetLevel do analityki Tweetera i blogosfery. To właśnie wybór takiej drogi kilka lat temu pozwolił nam wyprzedzić konkurencję, którą są dziś zarówno agencje PR, reklamowe, a także interaktywne. W uznaniu dla naszego doświadczenia kolejny rok z rzędu zostaliśmy uhonorawani przez Holmes Report tytułem najlepszej agencji digital roku 2011” – wyjaśnia Barbara Kwiecień.
Warszawski oddział Edelman Digital to zespół ekspertów z dziedziny strategii digital i social media, webdesign oraz kreacji interaktywnej i technologii mobilnej. Dzięki międzynarodowej strukturze Edelman Digital jako jedyna agencja PR w Polsce jest w kontakcie z centralami największych platform społecznościowych na świecie. „Jesteśmy oczywiście na bieżąco z aktualnie obowiązującymi trendami, ale przede wszystkim z dużym wyprzedzeniem wiemy o nowościach, jakie będą wprowadzane, np. w ofercie produktowej Facebooka. Wykorzystując tę wiedzę możemy przygotować kampanie, dzięki którym nasi Klienci są w stanie znacząco wyróżnić się na tle konkurencji” – dodaje Małgorzata Celarek.
Edelman Inc. jest największą niezależną, sieciową agencją public relations na świecie, posiadającą biura w 54 krajach i zatrudniającą 4 000 pracowników. Firma została uznana, m.in. agencją dekady według Advertising Age i Holmes Report, agencją roku 2011 według PR Week i 2010 według European Excellence Awards. Tytuły uzyskała także w obszarze digital, otrzymując prestiżowe wyróżnienia SABRE (2011 Digital Agency of the Year) oraz European Excellence Awards (2011 EMEA Digital Agency of the Year).
Polskie biuro agencji istnieje od czerwca 2005 roku. Posiada działy PR korporacyjnego, komunikacji konsumenckiej i nowych technologii oraz dział health. Agencja posiada również interaktywne ramię - Edelman Digital Polska.
Dodatkowych informacji udzielają:
Barbara Kwiecień
General Manager
Edelman Polska Sp. z o.o.
Tel.: +48 22 576 35 55
e-mail: barbara.kwiecien@edelman.com
Małgorzata Celarek
Account Director
Edelman Polska Sp. z o.o
Tel.: +48 22 576 35 55