„Naga prawda o ubezpieczeniach” ING Życie to nietypowa akcja realizowana na przełomie września i października 2010 roku, która miała na celu wzbudzenie zainteresowania wśród Polaków tematem ubezpieczeń na życie.
„W sześciu miastach Polski, w najczęściej uczęszczanych miejscach, stworzyliśmy ekspozycję złożoną z 200 naturalnej wielkości manekinów. Co piąty pomalowany był na kolor pomarańczowy oraz symbolizował osobę ubezpieczoną - stanowiło to nawiązanie do raportu społecznego ING Życie „Sztuka odpowiedzialności” – wyjaśnia Arkadiusz Chmurzyński, ATL/Media Manager w ING Życie. „Akcja z manekinami w przestrzeni miejskiej odniosła sukces, gdyż wywołała społeczną dyskusję na temat problemu niedoubezpieczenia Polaków.”
Kampania była połączeniem akcji edukacyjnej z happeningiem. Podczas otwarcia wystawy w każdym z miast odbywało się malowanie manekinów przez artystów plastyków, osoby publiczne oraz gwiazdy ekranu. Wszystkie ozdobione w ten sposób manekiny zostały przekazane na aukcję charytatywną, organizowaną przez Fundację Psychoonkologii „Ogród Nadziei”. Pieniądze pozyskane z ich sprzedaży przeznaczone zostały na pomoc dla osób chorych na nowotwory.
Kampania została opracowana przez agencję Multi Communications, prowadzącą również działania media relations. Za realizację projektu odpowiadała natomiast agencja Multi Event. Spot telewizyjny przygotowała agencja Grandes Kochonos, a zakupem mediów zajął się dom mediowy PanMedia Western. Działania w ramach social media prowadziła Agora. Za działania internetowe na stronie ingzycie.pl oraz na Facebooku odpowiadała agencja 180 heartbeats.
Zwycięska kampania „Naga prawda o ubezpieczeniach” została już nagrodzona w międzynarodowym konkursie PRGN Best Practice Awards przez Public Relations Global Network, sieć zrzeszającą niezależne agencje PR z całego świata. Jest też nominowana w konkursie „Złote Spinacze” w kategoriach: PR korporacyjny i event komercyjny.
Effie Awards to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji marketingowej. W tegorocznej polskiej edycji Effie Awards 2011 przyznano dwie Złote Effie, 14 Srebrnych i 11 Brązowych. Do konkursu zgłoszono 103 kampanie reklamowe.