Współcześni rycerze to ludzie, którzy nie płyną z biegiem rzeki, ale sprzeciwiają się stanowi rzeczy i potrafią płynąć pod prąd, nierzadko dokonując rzeczy niezwykłych. Na łamach tygodnika WPROST i w serwisie www.wprost24.pl trwa pierwszy plebiscyt Lew Rycerskości 2010.
Wszyscy nominowani do nagrody Lew Rycerskości 2010 to współcześni rycerze-dżentelmeni. Nie noszą zbroi i mieczy, ale swoim postępowaniem poruszają czułe struny ludzkich serc, inspirują innych do samodzielnego działania. Nigdy się nie poddają. Walczą z przeciwnościami losu i własnymi ograniczeniami. Wśród nominowanych do tytułu są: piłkarz ręczny Karol Bielecki, kapitan Dariusz Baranowski, podróżnik Marek Kamiński, fotografik Tomasz Tomaszewski oraz Grupa R2 - grupa ratowników na rowerach i motocyklach. Głosować można do końca lutego 2011 na stronie http://lew-rycerskosci.wprost.pl/. Zwycięzca odbierze statuetkę na uroczystej gali w marcu 2011 r.
Inspiracją dla powstania plebiscytu była silna potrzeba wskrzeszenia autorytetów, których bezinteresowność w działaniu na rzecz innych i postępowanie zgodnie z kodeksem uniwersalnych wartości wzbudzałaby pozytywne emocje w szerokiej grupie odbiorców. W toku poszukiwań okazało się, że najważniejsze, ponadczasowe wartości, tj.: ODWAGA, MĘSTWO, HONOR, BRATERSTWO i POMOC SŁABSZYM zawiera manifest kampanii „Za rycerskość” prowadzonej na całym świecie przez markę Chivas Regal. „To nasza „krucjata" przeciwko brakowi zasad w codziennym życiu współczesnych mężczyzn” - mówi Mikołaj Szymborski, senior brand manager deluxe whiskies & cognac w Wyborowej S.A.
Głównym celem plebiscytu publikowanego na łamach magazynu Wprost Lew Rycerskości jest przypomnienie znaczenia cech zgodnych z rycerskim etosem i nadanie im współczesnych konotacji. Pokazanie, że we współczesnym świecie za tymi wartościami stoją bardzo konkretni ludzi i ich działania. Dlatego warto brać z nich przykład i stawiać za wzór do naśladowania.
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Od końca grudnia 2009 r. jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA.