Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-10-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

Jak żyć lepiej? Poradnik w drugim numerze Bloomberg Businessweek Polska

150x110

Jak dostać podwyżkę? Jak zapamiętywać twarze i imiona? Jak dobrze wypaść na fotografii biznesowej? Jak poprowadzić zebranie? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi „Bloomberg Businessweek Polska”. W drugim numerze magazynu, który w poniedziałek trafi do kiosków, poradnik rozwoju kariery i mądrości życiowych na czasy, w których już nic nie jest pewne.

Ponadto w drugim numerze polskiej edycji „Bloomberg Businessweek”: ekonomia polityczna, czyli jakie podatki czekają nas po wyborach, czego od PO oczekuje w kolejnej kadencji Andrzej Olechowski, dlaczego państwo powinno kontrolować banki, przepytanka Szymanka, czyli wyborczy spór o Rostowskiego i prywatyzację, finał afery polskiego Madoffa, rosyjskie inwestycje w Europie i polska niechęć do moskiewskich pieniędzy, festiwal fuzji i przejęć oraz wojna na historie, czyli grupowe sprzedawanie marzeń.

Świat popadł w gigantyczne tarapaty: Europa trzeszczy w szwach, amerykański przemysł pada. Łatwo teraz wpaść w panikę, ale należy zachować spokój. „Bloomberg Businessweek” znalazł osoby, które mają receptę na to, jak żyć lepiej. Jak doprowadzić Europę do ładu, zapanować nad kryzysem, dostać podwyżkę, promować firmę i nie tracić czasu w pracy, radzą m.in. Richard Branson, Christine Lagarde, Donald Rumsfeld oraz Mika Brzeziński. Poradnik na lepsze czasy – w najnowszym numerze „Bloomberg Businessweek Polska”

Tydzień przed wyborami „Bloomberg Businessweek Polska” publikuje także programy gospodarcze partii, które mają największe szanse wejść do Sejmu. PO, PiS, PSL i SLD odpowiadają na siedem pytań dotyczących spraw ważnych dla przedsiębiorców i podatników. Co wynika z odpowiedzi? Prawo i Sprawiedliwość zastanawia się nad przywróceniem trzeciej stawki PIT. Sojusz Lewicy Demokratycznej jest gotowy od 2015 roku wprowadzić podatek katastralny, natomiast Polskie Stronnictwo Ludowe deklaruje (jako jedyne duże ugrupowanie polityczne), że jest przeciwne wprowadzeniu podatku bankowego. Co nas czeka po wyborach – w „Bloomberg Businessweek Polska”.

W magazynie także Andrzej Olechowski, który w sobotę poparł Donalda Tuska i Platformę Obywatelską. Nie jest jednak bezkrytyczny wobec obecnego rządu. Na łamach „Bloomberg Businessweek Polska” pisze o tym, jakich zmian w gospodarce i edukacji oczekuje w kolejnej kadencji.

Z kolei Mariusz Grendowicz, były prezes BRE Banku, wzywa do zwiększenia kontroli państwa nad bankami działającymi w Polsce. Przedstawia koncepcję przejmowania banków w taki sposób, by ich centra decyzyjne znalazły się nad Wisłą.

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale… Tuż przed wyborami pytania m.in. o pieniądze Cezary Szymanek, szef działu informacji i prowadzący poranne rozmowy w Radiu PiN zadaje kandydatowi na posła z ramienia PiS Pawłowi Szałamasze, byłemu wiceministrowi skarbu i szefowi Instytutu Sobieskiego oraz Sławomirowi Neumannowi z PO, członkowi sejmowej komisji finansów publicznych. W „Bloomberg Businessweek Polska”  Przepytanka Szymanka, czyli wyborczy spór o Rostowskiego, banki, Lotos i górę złota z PZU.

Na łamach dwutygodnika także finał afery „polskiego Madoffa”. Afera Interbroku to historia jednej z największych piramid finansowych w naszym kraju. Blisko 900 klientów spółki – wśród nich wielu celebrytów czy znanych ludzi biznesu – uwierzyło w krociowe „gwarantowane” zyski z handlu walutą. I utopiło ponad 261 mln zł. Sąd właśnie wydał wyrok w tej sprawie, na razie nieprawomocny. Klienci domagają się od firmy ponad 600 mln zł.

„Bloomberg Businessweek Polska” pisze także o rosyjskich akwizycjach w Europie Wschodniej. W ciągu ostatnich trzech lat ich wartość wyniosła łącznie 2,8 mld dol. (ok. 8,4 mld zł) wobec 2,4 mld w poprzednich 17 latach. Sbierbank, największy bank w Rosji, uzgodnił w lipcu warunki przejęcia dziewięciu wschodnioeuropejskich oddziałów austriackiego Öesterreichische Volksbanken za aż 645 mld euro (2,83 mld zł). To pierwszy wypad moskiewskiego banku poza granice byłego Związku Radzieckiego. Koleje Rosyjskie, operator najdłuższej sieci kolejowej na świecie, złożyły ofertę na pakiet kontrolny w PKP Cargo. Rosjanie są również zainteresowani podobną spółką na Słowacji.

Polska do tej pory stawiała opór rosyjskim inwestorom. – Dochodzi do jawnej dyskryminacji firm rosyjskich, a przecież oferujemy kapitał, technologie i dostęp do rynku – mówi w rozmowie z naczelnym „BBWP”, Michałem Kobosko, szefowa Przedstawicielstwa Handlowego Federacji Rosyjskiej w RP, Jekaterina Bieljakowa. Zwraca uwagę, że Polska jest jedynym miejscem w regionie, gdzie nie chcą rosyjskich pieniędzy i możliwości. A czego Rosjanie szukają w Polsce – o tym również w najnowszym wydaniu „Bloomberg Businessweek Polska”.

Mimo braku rosyjskiego kapitału, na polskim rynku trwa seria fuzji i przejęć. Ostatni tydzień należał do Netii. Kosztem 944 mln zł spółka przejmuje Telefonię Dialog, a za 32 mln dol. - Crowleya. To kolejna z serii spektakularnych transakcji w Polsce. Dalkia dostała właśnie zgodę Brukseli na zakup SPEC, a grupa Grzegorza Hajdarowicza – zgodę UOKiK-u na przejęcie kontroli nad „Rzeczpospolitą”. Na urzędnicze „tak” czeka Zygmunt Solorz kupujący Polkomtel, a także Tauron i Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, przejmujący aktywa Vattenfalla. Do kupienia są TVN, Millennium, Kredyt Bank i Stokrotka, inwestorzy mają badać PKP Cargo. O fuzjach i przejęciach – w najnowszym wydaniu „Bloomberg Businessweek Polska”.

W numerze również o wojnach copyfighterów, czyli jak polski Groupon walczy o klientów. Ekspansja zakupów grupowych otworzyła w ciągu ostatniego roku zupełnie nowe pole do pracy dla autorów tekstów. Sam tylko polski Groupon wysyła codziennie po kilka ofert w każdym z kilkudziesięciu obsługiwanych miast. A podobnych serwisów w ciągu parunastu ostatnich miesięcy powstało kilkadziesiąt, z czego 10 wypracowało sobie całkiem niezłą rozpoznawalność. O klientów walczą… historiami, które próbują sprzedać razem z produktem. Jak sprzedać zabieg hydrokolonoterapii – na łamach „Bloomberg Businessweek Polska”.

Drugi numer „Bloomberg Businessweek Polska” trafi do sprzedaży w poniedziałek, 3 października. Cena „BBWP” wynosi 8 zł. Na stronie www.rejestracja.bbwp.pl do końca roku można bezplatnie zamawiać spersonalizowane wydanie magazynu.

„Bloomberg Businessweek Polska” to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Pismo początkowo będzie się ukazywało jako dwutygodnik, docelowo ma być tygodnikiem. Wydawcą jest Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Magazyn jest wydawany na licencji Bloomberg L.P., wydawcy „Bloomberg Businessweek”. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu „Businessweek” przez Bloomberg w 2009 roku. Redaktorem naczelnym „Bloomberg Businessweek Polska” jest Michał Kobosko. „Bloomberg Businessweek Polska” ma swoje profile w serwisach społecznościowych Facebook i LinkedIn.

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS