Warszawa, 28 listopada Agencja Edelman wspiera tegoroczną kampanię „Świąteczna Zbiórka Żywności”, organizowaną przez Federację Polskich Banków Żywności. Agencja zaproponowała odświeżoną formułę eventu otwierającego akcję.
Edelman Polska wraz z przedstawicielami Federacji Polskich Banków Żywności zrealizował warsztat komunikacyjny, którego celem było wygenerowanie nowych pomysłów dotyczących formuły otwarcia akcji.
Główne założenia eventu pozostają w formie z dotychczas realizowanych edycji. Wydarzenie będzie poprzedzało weekendową zbiórkę, zostanie zrealizowane na terenie supermarketu partnerskiej sieci Real i będzie służyło głównie, jako interesująca możliwość przekazania informacji o rozpoczynającej sie zbiórce przez media.
Nowym elementem jest propozycja innego zdefiniowania roli celebrytów współpracujących z Federacją Polskich Banków Żywności podczas eventu. Do tej pory celebryci - wolontariusze przekonywali do uczestnictwa w zbiórce stojąc przy koszach na produkty lub zachęcali do przekazywania produktów poprzez prostą interakcję z klientami sklepu. W tegorocznej edycji Edelman proponuje zmianę formuły funkcjonowania celebrytów podczas wydarzenia - zaanagżowanie ich do odegrania ról pracowników sklepu. Zmiana pomysłu powinna przyczynić się do zwiększenia zainteresowania mediów relacją z eventu, głównie ze względu na nieszablonowe funkcje, które pełnić będą znane osoby. Kontrast i zaskoczenie, które przyniesie ten zabieg, powinny pozytywnie wpłynąć na zainteresowanie dziennikarzy i relacje w mediach, a także wzbudzić pozytywne reakcje klientów sklepu.
Świąteczna Zbiórka Żywnosci jest akcją organizowaną przez wszystkie Banki Żywności w Europie. W Polsce odbywa się nieustannie od 1997 roku. Jej celem jest zebranie jak największej ilości żywności, która w okresie przedświątecznym i noworocznym trafi do najbardziej potrzebujących osób w Polsce, a także wspomoże Banki Żywności w skuteczniejszej realizacji swojej misji - zmniejszania ubóstwa w Polsce. Uroczysty event z udziałem celebrytów odbędzie się 2 grudnia, w Warszawie w hipermarkecie Real w galerii handlowej King Cross.Dzialania dla Federacji Polskich Banków Żywności to jeden z wielu projektów pro bono realizowanych przez Agencję. Od 2007 roku Edelman wspiera Foundation for Corporate Social Responsibility. Od 2010 roku Agencja prowadzi działania dla Fundacji Auschwitz-Birkenau.
Edelman jest największą niezależną sieciową agencją public relations, zatrudniającą ponad 3100 osób w 53 biurach na całym świecie. Magazyny Advertising Age i PRWeek przyznały Richardowi Edelmanowi, CEO Edelman, tytuł: „2007 Agency Executive of the Year“. Polskie biuro Edelman zostało otwarte 1 czerwca 2005 roku . Edelman Polska zatrudnia obecnie ponad 25 konsultantów, świadcząc klientom kompleksowe usługi z zakresu public relations.