Supermarket internetowy Fresh24.pl opublikował pierwszy raport kwartalny obejmujący okres od debiutu na New Connect. Spółka może się pochwalić wzrostem liczby klientów i realizowanych dostaw.
Fresh24.pl pojawił się na parkiecie 9 lutego 2011 i – ciekawostka - był dokładnie 600 emitentem debiutującym na GPW (397 rynek główny, 203 NewConnect). Kurs na otwarciu notowań wyniósł 2,35 zł i był o około 20% wyższy od kursu odniesienia (1,95 zł ). Dziś (23.05.2011) kurs wynosi 1,70 zł a najwyższa do tej pory cena akcji to 2,54 zł zanotowana 29.04.2011.
W raporcie za I kwartał 2011 Fresh24.pl zwraca uwagę na stabilne wzrosty jeśli chodzi o liczbę klientów i realizowanych zamówień. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2011 roku przybyło 14% klientów a liczba zamówień zwiększyła się o 8% - przy czym warto pamiętać, że w IV kwartale 2010 roku ilość zamówień znacznie podniosły święta Bożego Narodzenia.
|
IVQ2010 |
IQ2011 |
|
Liczba zarejestrowanych klientów |
6 216 |
7 090 |
114,06% |
Wolumen dostaw |
3 962 |
4 313 |
108,86% |
- Internetowe zakupy spożywcze zaczynają zdobywać popularność – mówi Prezes Fresh24.pl Tomasz Trojanowski – Zgodnie z naszymi przewidywaniami Polska zaczyna powielać zachodni trend i sektor e-grocery rozwija się bardzo szybko. Nadal jednak między nami za zachodnimi wskaźnikami jest ogromna przepaść. W Polsce sprzedaż przez Internet to ułamek (około 0,1%) wartości całego rynku spożywczego, podczas gdy na zachodzie średnio ok. 1,5% a w Wielkiej Brytanii nawet 4%. Potencjał dla rozwoju tego typu biznesu w Polsce jest więc ogromy.
Podobnie jak wskaźniki dotyczące liczby klientów i dostaw oraz ich wartości, także wskaźniki finansowe Fresh24.pl wykazują trend zgodny z prognozami spółki prezentowanymi w trakcie debiutu giełdowego. Po I kwartale 2011 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 016 293 zł a strata netto 801 987 zł. Zarząd spółki szacuje, że osiągnięcie rentowności na poziomie operacyjnym (EBITDA) nastąpi zgodnie z planem, czyli w 2012 roku a dodatniego wyniku finansowego w 2014 roku.
Prowadzenie biznesu w Internecie jest trudne i wymagające. Trzeba szybko reagować i stale dostosowywać się do nowych potrzeb klientów. Fresh24.pl stara się przede wszystkim wykorzystać zalety wybranego modelu biznesowego – działania jako sklep internetowy bez zaplecza w tradycyjnej sieci. Towary nie leżą w magazynie ani na półkach, są kupowane są tuż przed dostawą i dowożone samochodami-chłodniami. To pozwala na oferowanie bardzo świeżych produktów. Aby w pełni wykorzystać tę zaletę sklepu internetowego Fresh24.pl wprowadził do oferty dostępne przez 6 dni w tygodniu ryby i owoce morza. I to nie kilka produktów, a ponad 30 pozycji – w tym świeże homary, ostrygi czy żywe raki.
Precyzyjna segmentacja klientów doprowadziła natomiast do wprowadzenia kategorii „Dla Konesera”, w której Fresh24.pl umieścił najbardziej luksusowe towary – które nawet jeśli teoretycznie dostępne są w tradycyjnych sklepach, to często ich brakuje. Bardzo rozbudowuje się także we Fresh24. oferta produktów certyfikowanych BIO/EKO, które są poszukiwane przez część klientów a trudno je znaleźć w tradycyjnych sklepach.
Rozwijając przewagę konkurencyjną, jaką jest wygoda i komfort zakupów przez Internet, Fresh24.pl rozpoczął też prace nad opracowaniem indywidualnie dla siebie zaprojektowanej aplikacji mobilnej umożliwiającej dokonywanie zakupów przy u życiu telefonów komórkowych typu smartphone marki iPhone oraz działających na platformie Android. Fresh24.pl planuje jej uruchomienie już w lipcu 2011 i będzie pierwszym polskim spożywczym sklepem internetowym wykorzystującym mobilny kanał sprzedaży.