Kwestie finansowe są powodem kłótni aż u 1/3 par w Polsce (33%). U Czechów (29%) i Słowaków (31%) sytuacja wygląda podobnie. W Bułgarii natomiast, nawet co druga kłótnia w związku wynika z problemów związanych z finansami. Pieniądze, zaraz po niewierności, są drugą najczęstszą przyczyną rozstań i rozwodów. Wynika to z szerokich badań przeprowadzonych przez międzynarodowy ośrodek badawczy IPSOS; w raporcie zrealizowanym dla PROFI CREDIT wzięło udział 4000 respondentów.
„Aż u 2/3 Polaków (61%) kłótnie spowodowane są wydatkami. Dochody są główną przyczyną sporów w co siódmym gospodarstwie domowym. Ponad 25% kłótni o pieniądze dotyczy finansów i pożyczek w ogóle” wyniki raportu komentuje Dyrektor Działu Marketingu PROFI CREDIT Jarosław Czulak.
Zazwyczaj ludzie znają z góry przeznaczenie swojej pożyczki, jednakże większą część czasu zajmuje im zastanawianie się nad instytucją pożyczkową, terminem spłaty i wysokością rat. Czesi zachowują się podobnie do Polaków. W Słowacji 54% kłótni spowodowanych jest wydatkami, a aż w co szóstym gospodarstwie domownicy nie rozmawiają ze sobą z powodu niezadowalających dochodów.
Polacy kłócą się o ubrania, a Czesi o jedzenie.
„U ¼ (27%) Polaków większość kłótni wynika z wydatków poniesionych na odzież i obuwie, dopiero 23% sporów dotyczy kosztów utrzymania domu, a 20% hobby” stwierdza Dyrektor Działu Marketingu PROFI CREDIT Jarosław Czulak.
Aż ¼ kłótni dotyczy pieniędzy wydanych na odzież, buty i torebki. Słowacy kłócą się głównie o pieniądze wydawane na kosztowne pasje. To ostatnie przeszkadza głównie kobietom.
W Czechach ¼ kłótni koncentruje się na jedzeniu i kosztach poniesionych w związku z nim.
W Bułgarii natomiast większość sporów, bo aż ¼, dotyczy wydatków poniesionych na urządzanie mieszkanie.
Pożyczka od rodziny= kłótnia
Pieniądze skłócają rodziny, czego dowodem są pożyczki zaciągnięte u najbliższych.
W Europie, 45 % Czechów i Słowaków korzysta z możliwości zaciągnięcia długu u rodziny, jednak jak sami potwierdzają, niejednokrotnie wiąże się to z różnymi problemami i sporami. 43% Polaków posiłkując się mottem „pieniądze psują relacje”, woli zaciągnąć kredyt w banku lub skorzystać z oferty instytucji niebankowych; wśród mieszkańców Bułgarii sytuacja wygląda podobnie. Zgodnie z wynikami badań, to rodzina i najbliżsi znajomi są najlepszymi doradcami finansowymi. Fakt, że to głównie z rodziną konsultuje się potencjalny kredytobiorca, jest często wykorzystywany przez instytucje pożyczkowe. Dyrektor Marketingu PROFI CREDIT Jarosław Czulak zaznacza: „Specjalnie dla naszych klientów uruchomiliśmy akcję lojalnościową. Chcemy motywować ich do kontynuowania współpracy
z nami ipolecania naszej instytucji swoim znajomym”. Osoba, która poleci firmę Profi Credit, może odzyskać 200 zł, gdy polecony przez nią klient zaciągnie pożyczkę i spłaci pierwszą ratę.
PROFI CREDIT Polska S.A. jest jedną z największych firm pożyczkowych w Polsce. Działająca od 2004 roku spółka dysponuje siecią prawie 100 biur na terenie całego kraju i zatrudnia ponad 2 tys. doskonale przygotowanych doradców finansowych. Specjaliści PROFI CREDIT są gotowi w każdej chwili pomóc Klientowi w wyborze produktu, który będzie najlepiej odpowiadał jego indywidualnym potrzebom. Sprzedaż prowadzona jest za pośrednictwem terenowych przedstawicieli spółki, za pomocą telefonicznego centrum obsługi oraz przez Internet. PROFI CREDIT Polska S.A. należy do międzynarodowej grupy finansowej Profireal Group SE.
Profireal Group SE to międzynarodowa grupa finansowa działająca na terenie Europy Środkowej i Wschodniej. Spółki należące do grupy specjalizują się w udzielaniu pożyczek konsumenckich oraz biznesowych, stanowiących alternatywę dla kredytów bankowych. Profireal SE operuje w Czechach, na Słowacji, w Polsce, w Bułgarii oraz w Rosji.