Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-05-11

A A A POLEĆ DRUKUJ

360 stopni dookoła muzyki – nowe oblicze Machiny

150x110

Machina.pl to nowy serwis internetowy magazynu MACHINA. Fani muzyki będą mogli w nim znaleźć wszystko, czego potrzebują, żeby rozwijać swoje muzyczne pasje i zainteresowania.

Wersję beta serwisu już można testować pod adresem www.machina.pl.

Sam magazyn MACHINA od czerwca zmienia się w muzyczny e-tygodnik. Majowy numer MACHINY z ekskluzywnym wywiadem Lady GAGI to pożegnanie z papierową Machiną. Ukazuje się jednocześnie w wersji drukowanej i jako e-wydanie (dostępne na stronie ewydanie.machina.pl).

Machina.pl w nowej odsłonie to społecznościowy serwis muzyczny z szeroką bazą informacji o artystach, ich biografiach i dyskografiach, z bogatym kalendarium wydarzeń muzycznych, rankingami oraz działem recenzji tworzonych zarówno przez redaktorów serwisu, jak i przez internautów. Wszystko to uzupełnione o muzykę – prawie 700 000 utworów muzycznych, które można odsłuchać do tego teksty utworów i prawie 60  tys. płyt, które można zakupić.

Machina.pl to jedyny w Polsce wortal muzyczny, w którym użytkownik będzie mógł jednocześnie sprawdzić najważniejsze notowania na rynku, przeczytać recenzje, odsłuchać utworu, napisać swoją opinię, sprawdzić trasę koncertową wykonawcy i kupić bilet na jego koncert. „To jest serwis dla ludzi, którzy żyją muzyką. Mogą w nim nie tylko poznać muzykę danego artysty, ale też prześledzić jego karierę muzyczną” – mówi Benita Jakubowska-Antonowicz, wiceprezes Media Point Group odpowiedzialna za nowe media. Docelowo na Machina.pl będzie można kupić bilety na większość koncertów  w Polsce.

Na Machina.pl będzie można również pobrać e-wydanie Machiny.

MACHINA w wersji elektronicznej od czerwca będzie się ukazywała co tydzień - we wtorki. Będzie ją można także zasubskrybować na e-mail lub pobrać na iPad. Koszt jednego wydania to 3 zł. Dostęp do pojedynczego artykułu z najnowszych numerów ma kosztować 50 gr. Osoby, które zarejestrują się w serwisie do końca roku, otrzymają półroczną prenumeratę e-wydań oraz dostęp do elektrycznego archiwum MACHINY. Osoby, które dodatkowo namówią na rejestrację znajomych – otrzymają roczną prenumeratę e-wydań. Za 99 zł można wykupić promocyjną dwuletnią prenumeratę e-Machiny.

„Zmiana kanału i sposobu dystrybucji MACHINY była nieunikniona. MACHINA to magazyn muzyczny, a muzyka i jej słuchacze, zwłaszcza ci młodsi, a więc najbardziej dla nas atrakcyjni, już dawno przenieśli się do sieci. Dlatego MACHINA też musi być w sieci. Poza tym formuła miesięcznika powoduje, że jesteśmy ograniczeni zarówno co do miejsca, jak i co do aktualności treści. Jako tygodnik, będziemy stawiać na materiały krótsze, nie mniej atrakcyjne, ale bardziej aktualne, a wortal tematyczny pozwoli na obudowanie tego, o czym piszemy, muzyką, której czytelnicy mogą od razu posłuchać” – mówi Piotr Metz, redaktor naczelny Machiny.

Jednocześnie zwraca uwagę na wyzwania, które stoją przed redakcją w związku ze zmianą formuły magazynu. „E-tygodnik i serwis internetowy wymusza zupełnie inną pracę redakcji niż do tej pory. Nie tylko z uwagi na tryb wydawania informacji, ale także na ich formę – materiały muszą być skondensowane, ale nie mogą stracić na atrakcyjności”. Naczelny nie przewiduje zmian w składzie redakcji. „Robienie gazety w sieci nie oznacza mniejszej dbałości o treść czy jej jakość. A większa częstotliwość to większe zapotrzebowanie na kontent” – podkreśla Metz.

MACHINA w sieci ma zachować swój unikalny styl oraz swój „znak firmowy” – niepowtarzalne, nierzadko kontrowersyjne, okładki.

MACHINA to muzyczny magazyn popkulturalny. W kwietniu 2011 obchodził 15. urodziny. Grupą docelową MACHINY są osoby zainteresowane muzyką, aktywne, poszukujące nowych doświadczeń, niezależne i demonstrujące swój indywidualizm. Od 2006 r.  wydawcą MACHINY jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group.

PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM) spółką działającą w segmencie medialnym i wydawniczym. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są również m.in. najstarszy polski magazyn filmowy FILM, oraz magazyn studencki „?dlaczego”. PMPG jest również większościowym udziałowcem AWR „WPROST”, spółki wydającej tygodnik „WPROST”.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS