SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Weekendowa “Kawa czy herbata?” nie pomaga TVP 1, hitem Małysz

Sobotnio-niedzielne wydania “Kawy czy herbaty?” wiosną oglądało w TVP 1 średnio 730 tys. widzów. To wynik słabszy niż notowali w tym czasie konkurenci Jedynki. Program obniżył też wyniki stacji w porównaniu do ub.r.

Jedynka w czasie nadawanej w soboty i niedziele o 8.00 “Kawy czy herbaty?” osiągała 12 proc. w grupie widzów powyżej 4. roku życia i tylko 8,68 proc. w komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów - aż 1,81 mln osób - zgromadziło nadane z Zakopanego wydanie z 26 marca br. , w którym gościł kończący karierę skoczka Adam Małysz oraz jego rodzina i przyjaciele. Drugi najpopularniejszy odcinek miał 960 tys. widzów.
 

Lp.DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
126-03-20111 806 78128,32%23,58%
227-02-2011958 97912,97%9,48%
306-03-2011934 05811,63%8,83%
427-03-2011901 16713,36%9,93%
506-02-2011883 12412,42%8,06%
630-01-2011870 74212,20%6,53%
720-02-2011868 44911,51%6,52%
820-03-2011841 49211,94%6,64%
910-04-2011799 99010,82%8,89%
1013-03-2011798 84210,65%8,21%


W paśmie emisji weekendowej “Kawy” liderem rynku z udziałem 15,08 proc. był Polsat, nadający w tym czasie seriale animowane. Na drugim miejscu znalazł się TVN (12,98 proc. udziału), emitujący głównie “Dzień dobry TVN”, a także magazyny “Maja w ogrodzie” i “Pascal: po prostu gotuj”. Minimalnie lepiej od Jedynki wypadła także Dwójka (12,23 proc). W grupie 16-49 kolejność stacji była taka sama. 

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
Polsat905 16515,08%16,99%
TVN779 01412,98%15,32%
TVP 2734 05212,23%11,08%
TVP 1728 18112,00%8,68%


Warto dodać, że same weekendowe wydania “Dzień dobry TVN”, od czasu rozpoczęcia emisji “Kawy”, gromadziły średnio 970 tys. widzów, a udział TVN wynosił wtedy 14,56 proc. w 4+ i 17,25 proc. w 16-49. Program ten ruszał o godz. 8.30 i kończy się o 10.45.

Wprowadzenie “Kawy czy herbaty”? do weekendowej ramówki obniżyło wyniki TVP 1 w paśmie, w którym nadawany jest magazyn. W analogicznym okresie ub.r. w godz. między 8.00 a 10.29 stacja miała bowiem 1,02 mln widzów, a jej udział wynosił 15,72 proc.

Wpływy reklamowe z weekendowych odsłon “Kawy” wyniosły dotąd 15,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Dane telemetryczne pokazują, że poranny program Jedynki oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i dość dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym. 

ProfilTVP1ADH %AFF
PłećMężczyźni40,11%83
Kobiety59,89%116
Wiek4-92,94%50
10-120,77%24
13-151,06%30
16-170,47%18
18-190,48%16
20-242,14%27
25-293,10%35
30-344,60%56
35-394,82%65
40-444,44%69
45-499,55%139
50-5411,75%146
55-5913,31%172
60-6410,78%176
65+29,80%212
Wlk. miastaWieś42,56%109
< 50 tys.26,75%111
50-100 tys.5,74%67
100-200 tys.7,06%87
200-500 tys.9,69%105
> 500 tys.8,20%75
ZawódTop management6,83%79
Pracownicy średniego szczebla9,78%65
Pracownicy fizyczni i rolnicy18,12%91
Emeryci52,52%204
Inni12,74%42
WykształceniePodstawowe57,20%127
Średnie27,70%94
Wyższe10,32%82
Inne4,77%38

Sobotnie i niedzielne wydania “Kawy czy herbaty?” powrócić mają na antenę TVP 1 we wrześniu br. Przez całe wakacje magazyn nadawany jest za to w dni powszednie.

Dołącz do dyskusji: Weekendowa “Kawa czy herbata?” nie pomaga TVP 1, hitem Małysz

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mania
Niech zakonnica Schymalla sama sobie ogląda te banialuki, w porównaniu do TVN nudne to i mało atrakcyjne, wygląda to jak program z ubiegłego wieku, nietrafieni prowadzący jak Adamiak który się do takiego programu zupełnie nie nadaje, w dodatku non stop przerywany reklamami (a to niby telewizja publiczna!) i oni chcą mieć oglądalność?
odpowiedź
User
komentator
Gratulacje za rzetelny artykuł, no no no...
A ciekawe gdzie wyniki z kwietnia, maja i czerwca, gdzie niejednokrotnie weekendowa "Kawa..." notowała wyższy udział od TVN, a nawet Polsatu?

Chyba artykuł powstał na zamówienie, tylko czyje...?
odpowiedź
User
@komentator
nie nauczyli czytać tabelek....Materiał rzetelnie oddaje wiosenny spadek oglądalności TVP1 w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy nie było "KcH". Po prostu była to błędna decyzja, za którą oczywiście nikt, a zwłaszcza p. dyrektor, nie poniesie odpowiedzialności
odpowiedź