Weekendowa “Kawa czy herbata?” nie pomaga TVP 1, hitem Małysz
Sobotnio-niedzielne wydania “Kawy czy herbaty?” wiosną oglądało w TVP 1 średnio 730 tys. widzów. To wynik słabszy niż notowali w tym czasie konkurenci Jedynki. Program obniżył też wyniki stacji w porównaniu do ub.r.
Jedynka w czasie nadawanej w soboty i niedziele o 8.00 “Kawy czy herbaty?” osiągała 12 proc. w grupie widzów powyżej 4. roku życia i tylko 8,68 proc. w komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów - aż 1,81 mln osób - zgromadziło nadane z Zakopanego wydanie z 26 marca br. , w którym gościł kończący karierę skoczka Adam Małysz oraz jego rodzina i przyjaciele. Drugi najpopularniejszy odcinek miał 960 tys. widzów.
Lp. | Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | ||
1 | 26-03-2011 | 1 806 781 | 28,32% | 23,58% |
2 | 27-02-2011 | 958 979 | 12,97% | 9,48% |
3 | 06-03-2011 | 934 058 | 11,63% | 8,83% |
4 | 27-03-2011 | 901 167 | 13,36% | 9,93% |
5 | 06-02-2011 | 883 124 | 12,42% | 8,06% |
6 | 30-01-2011 | 870 742 | 12,20% | 6,53% |
7 | 20-02-2011 | 868 449 | 11,51% | 6,52% |
8 | 20-03-2011 | 841 492 | 11,94% | 6,64% |
9 | 10-04-2011 | 799 990 | 10,82% | 8,89% |
10 | 13-03-2011 | 798 842 | 10,65% | 8,21% |
W paśmie emisji weekendowej “Kawy” liderem rynku z udziałem 15,08 proc. był Polsat, nadający w tym czasie seriale animowane. Na drugim miejscu znalazł się TVN (12,98 proc. udziału), emitujący głównie “Dzień dobry TVN”, a także magazyny “Maja w ogrodzie” i “Pascal: po prostu gotuj”. Minimalnie lepiej od Jedynki wypadła także Dwójka (12,23 proc). W grupie 16-49 kolejność stacji była taka sama.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat | 905 165 | 15,08% | 16,99% |
TVN | 779 014 | 12,98% | 15,32% |
TVP 2 | 734 052 | 12,23% | 11,08% |
TVP 1 | 728 181 | 12,00% | 8,68% |
Warto dodać, że same weekendowe wydania “Dzień dobry TVN”, od czasu rozpoczęcia emisji “Kawy”, gromadziły średnio 970 tys. widzów, a udział TVN wynosił wtedy 14,56 proc. w 4+ i 17,25 proc. w 16-49. Program ten ruszał o godz. 8.30 i kończy się o 10.45.
Wprowadzenie “Kawy czy herbaty”? do weekendowej ramówki obniżyło wyniki TVP 1 w paśmie, w którym nadawany jest magazyn. W analogicznym okresie ub.r. w godz. między 8.00 a 10.29 stacja miała bowiem 1,02 mln widzów, a jej udział wynosił 15,72 proc.
Wpływy reklamowe z weekendowych odsłon “Kawy” wyniosły dotąd 15,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Dane telemetryczne pokazują, że poranny program Jedynki oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i dość dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Profil | TVP1 | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 40,11% | 83 |
Kobiety | 59,89% | 116 | |
Wiek | 4-9 | 2,94% | 50 |
10-12 | 0,77% | 24 | |
13-15 | 1,06% | 30 | |
16-17 | 0,47% | 18 | |
18-19 | 0,48% | 16 | |
20-24 | 2,14% | 27 | |
25-29 | 3,10% | 35 | |
30-34 | 4,60% | 56 | |
35-39 | 4,82% | 65 | |
40-44 | 4,44% | 69 | |
45-49 | 9,55% | 139 | |
50-54 | 11,75% | 146 | |
55-59 | 13,31% | 172 | |
60-64 | 10,78% | 176 | |
65+ | 29,80% | 212 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,56% | 109 |
< 50 tys. | 26,75% | 111 | |
50-100 tys. | 5,74% | 67 | |
100-200 tys. | 7,06% | 87 | |
200-500 tys. | 9,69% | 105 | |
> 500 tys. | 8,20% | 75 | |
Zawód | Top management | 6,83% | 79 |
Pracownicy średniego szczebla | 9,78% | 65 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,12% | 91 | |
Emeryci | 52,52% | 204 | |
Inni | 12,74% | 42 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 57,20% | 127 |
Średnie | 27,70% | 94 | |
Wyższe | 10,32% | 82 | |
Inne | 4,77% | 38 |
Sobotnie i niedzielne wydania “Kawy czy herbaty?” powrócić mają na antenę TVP 1 we wrześniu br. Przez całe wakacje magazyn nadawany jest za to w dni powszednie.
Dołącz do dyskusji: Weekendowa “Kawa czy herbata?” nie pomaga TVP 1, hitem Małysz
A ciekawe gdzie wyniki z kwietnia, maja i czerwca, gdzie niejednokrotnie weekendowa "Kawa..." notowała wyższy udział od TVN, a nawet Polsatu?
Chyba artykuł powstał na zamówienie, tylko czyje...?