TNS łączy się z GfK
Firmy badawcze Taylor Nelson Sofres (TNS) i GfK doszły doporozumienia w sprawie fuzji.
W wyniku połączenia powstanie druga po Nielsenie największafirma badawcza na świecie o rynkowej wartości około 4 miliardówdolarów - informuje serwis Brand Republic.
Przypomnijmy, że wcześniej TNS dwukrotnie odrzuciła ofertęprzejęcia złożoną przez holding reklamowy WPP Group, któryproponował najpierw 948, a następnie 996 milionów funtów.
Obecnie TNS jest trzecią największą na świecie firmą badawczą,mającą takich klientów jak Procter & Gamble i Unilever, podczasgdy GfK to piąta największa firma, z której usług korzystają m.in.Panasonic i Henkel.
Nowo powstała firma będzie nosić nazwę GfK-TNS i będzie działaćw sumie w 111 krajach. Obie strony szacują, że fuzja przyniesie imoszczędności rzędu około 76 milionów funtów do końca trzeciegopełnego roku wspólnej działalności po sfinalizowaniu umowy, którespodziewane jest na ostatni kwartał bieżącego roku.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: TNS łączy się z GfK