Rynek pism paralotniowych
Chęć zdobywania wiedzy przez pilotów jeszcze pół roku temu była ograniczona jedynie do informacji z Internetu oraz miesięcznika PLAR, który poświęcony jest szeroko rozumianemu lotnictwu. Czuło się niedosyt informacji.
W ostatnich miesiącach sytuacja ta zmieniła się diametralnie. Można powiedzieć, że jak na tak mały rynek odbiorców nastąpił wysyp pism dla miłośników paralotniarstwa.
W maju ukazał się pierwszy numer dwumiesięcznika "LOOP". Magazyn w całości poświecony paralotniarstwu tworzony jest przez grupę młodych zapaleńców. Został przyjęty ciepło w środowisku choć pojawiła się także ostra krytyka do sposobu w jaki magazyn został wydany. Drugi numer po uwagach przygotowano już w dużo lepszej formie i wszystko wskazuje na to, iż "LOOP" zadomowił się na dobre.
Na tym tle wyróżnia się drugi magazyn, który ukazał się w lipcu jest to "Cross Country"(XC). Mocne wejście na polski rynek było powiązane z objęciem patronatu medialnego nad XI Paralotniowymi Mistrzostwami Polski. Pismo ukazuje się od 14 lat w ponad 60 krajach w kilku wersjach językowych i cieszy się dużym uznaniem wśród czytelników. Jego ideą jest wymiana informacji i konsolidacja środowiska lotniowego i paralotniowego na całym świecie. Polska edycja jest tłumaczeniem oryginalnego wydania "Cross Country" poszerzonym o tematy z krajowego podwórka. Duża wartość magazynu to doskonałe zdjęcia, które są znakomitym dopełnieniem wartościowych tekstów. Odbiorcami dwumiesięcznika są czynnie uprawiający swobodne żeglowanie w przestworzach młodzi ludzie - choć nie tylko młodzi, najstarsi paralotniarze ukończyli już 75 rok życia.
Nakład pisma wynosi 5000 egzemplarzy i będzie sukcesywnie zwiększany. Magazyn jest dostępny w ogólnopolskiej sieci sprzedaży oraz w prenumeracie. Obecnie przygotowywany jest trzeci numer tego dwumiesięcznika
Pierwszy numer magazynu ukazał się wiosną 1988 roku, gdy lotniarstwo było w rozkwicie i nikt jeszcze nie słyszał o paralotniarstwie.
Inne
Dołącz do dyskusji: Rynek pism paralotniowych