SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie rynek badań marketingowych w Polsce

W roku 2005 całkowita szacunkowa wielkość rynku przekroczyła 481000 000 PLN.

Wynika z danych OFBOR (Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku), która skupia obecnie 21 największych firm na polskim rynku.

Lista rankingowa za 2005 rok wg audytu OFBOR

 

Lp.

Nazwa Firmy

Sprzedaż (PLN)

1

SMG/KRC

80 639 187,12

2

AC Nielsen

49 691 909,62

3

GfK Polonia

44 678 351,40

4

Grupa PENTOR

35 458 894,81

5

TNS OBOP

32 871 840,05

6

Grupa IPSOS

27 660 197,00

7

IQS and Quant Group

26 226 105,32

8

PBS Sopot

18 811 601,62

9

Synovate

16 619 895,12

10

AGB

12 585 517,97

11

4P Research Mix

10 325 561,04

12

Expert-Monitor

7 165 058,19

13

ARC Rynek i Opinia

5 282 572,01

14

ASM Kutno

5 091 700,45

15

IMAS International

3 821 677,77

16

Sesta

3 402 587,91

17

CBM INDICATOR

3 255 517,84

18

Fundacja CBOS

2 417 382,53

19

Target Group

2 361 396,62

20

ALMARES Instytut Doradztwa

2 111 049,61

21

Opinia ABR

1 663 575,41

22

MARECO Polska

1 309 938,26

23

Estymator

879 574,57

24

P & P Consulting

285 639,51


Zaudytowana suma obrotów

394 616 731,75

Szacowana wielkość rynku


Wzrost rynku w stosunku do roku 2004 (w oparciu o obroty 23 firm, które wzięły udział w obu audytach za 2004 i 2005 rok)



481 239 916,77


16%



Źródło danych
  
OFBOR (Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku) skupiająca obecnie 21 największych firm na polskim rynku, zapoczątkowała w 2000 roku audyt finansowy branży badań marketingowych w Polsce. Audyt ten jest corocznie przeprowadzany, przez wyselekcjonowanego przez Zarząd OFBOR niezależnego audytora, wg jednolitego standardu. Zapewnia to wiarygodność danych, ich porównywalność oraz pewność, że podawane obroty uwzględniają przepływy pieniężne między podmiotami zależnymi w ramach jednej grupy kapitałowej i pochodzą rzeczywiście z działalności badawczej. W audycie finansowym biorą udział także firmy niezrzeszone w OFBOR.

Oto dane dotyczące uczestnictwa w audytach finansowych organizowanych przez OFBOR:
- rok 1999 - 14 firm,
- rok 2000 - 17 firm,
- rok 2001 - 20 firm,
- rok 2002 - 20 firm,
- rok 2003 - 24 firmy,
- rok 2004 – 22 firmy.

W bieżącym roku audytowi za rok 2005 poddały się 24 agencje badawcze.

Począwszy od audytu za rok 2000 – OFBOR przyjął szacunkową wielkość całego rynku badawczego w poszczególnych latach na poziomie:

w roku 2000 - 306 000 000 PLN,
w roku 2001 - 322 000 000 PLN,
w roku 2002 - 330 000 000 PLN,
w roku 2003 - 389 000 000 PLN,
w roku 2004 - 415 000 000 PLN.

Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek badań marketingowych w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl