Opole 2016 z najniższą widownią od 12 lat. Widowisko TVP1 wygrało z SuperHit Festiwal
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 oglądało średnio 2,35 mln widzów, o 630 tys. mniej niż rok temu. Stacja w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,13 mln zł.
53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2016 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 3 do 5 czerwca 2016 roku. Średnia widownia muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 2,35 mln osób. Przełożyło się to na 23,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością festiwal cieszył się trzeciego dnia, kiedy odbyły się: widowisko muzyczne w wykonaniu Waldemara Malickiego i Filharmonii Dowcipu zatytułowane „Grand China Tour” (była to najchętniej oglądana część całego festiwalu, która zgromadziła przed telewizorami 3,52 mln widzów) oraz koncert „Grand Prix Publiczności - Złote Opole”. Transmisję tych występów śledziło średnio 2,60 mln widzów (odpowiednio 25,35 proc. i 16,55 proc. udziału).
Pierwszy dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Ta noc do innych jest niepodobna” i „Debiuty”, oglądało 2,31 mln widzów przy udziałach na poziomie 22,93 proc. i 16,75 proc.
Z kolei transmisje z dwóch sobotnich koncertów - „SuperPremier” i „SuperJedynek” - zgromadziły 2,15 mln widzów (odpowiednio 21,01 proc. i 15,47 proc. udziału).
53. KFPP Opole 2016 dzień po dniu w TVP1
TVP1 |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Data |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR % |
03-06-2016 |
2 311 396 |
22,93% |
709 748 |
16,75% |
04-06-2016 |
2 145 255 |
21,01% |
640 374 |
15,47% |
05-06-2016 |
2 596 359 |
25,35% |
716 591 |
16,55% |
Średnio: |
2 352 513 |
23,11% |
688 990 |
16,27% |
Na antenie TVP Polonia 53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2016 śledziło dodatkowo 135 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,32 proc. i 1,01 proc. udziału.
Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła zatem około 2,48 mln osób.
53. KFPP Opole 2016 dzień po dniu w TVP Polonia
TVP Polonia |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Data |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR % |
03-06-2016 |
116 611 |
1,16% |
50 808 |
1,20% |
04-06-2016 |
148 124 |
1,45% |
48 970 |
1,18% |
05-06-2016 |
139 106 |
1,36% |
29 011 |
0,67% |
Średnio: |
134 700 |
1,32% |
42 821 |
1,01% |
Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej straciła 630 tys. widzów. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 2,98 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,26 proc. i 20,32 proc. udziału.
Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 12 lat z TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała zdecydowanie najmniej widzów. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.
Oglądalność festiwalu rok po roku
Okres emisji |
Edycja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR% |
SHR % |
||
10-12.06.2005 |
42 |
4 304 483 |
36,38% |
b.d. |
02-04.06.2006 |
43 |
3 856 427 |
33,30% |
b.d. |
15-17.06.2007 |
44 |
3 464 367 |
35,92% |
b.d. |
13-15.06.2008 |
45 |
3 613 228 |
33,65% |
29,70% |
12-14.06.2009 |
46 |
3 960 549 |
34,73% |
31,21% |
10-12.09.2010 |
47 |
2 828 537 |
27,38% |
22,36% |
10-11.06.2011 |
48 |
3 052 468 |
34,21% |
30,67% |
01-02.06.2012 |
49 |
2 518 020 |
23,00% |
18,70% |
14-16.06.2013 |
50 |
3 717 288 |
36,57% |
27,99% |
06-08.06.2014 |
51 |
2 831 211 |
28,33% |
22,56% |
12-14.06.2015 |
52 |
2 975 623 |
28,26% |
20,32% |
03-05.06.2016 |
53 |
2 352 513 |
23,11% |
16,27% |
Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 10,01 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,56 proc.) i TVP2 (5,34 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, z tym że przewaga Jedynki nad pozostałymi konkurentami była już zdecydowanie niższa.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 - Opole 2016 |
2 352 513 |
23,11% |
688 990 |
16,27% |
Polsat |
1 019 127 |
10,01% |
561 471 |
13,26% |
TVN |
769 901 |
7,56% |
474 127 |
11,19% |
TVP2 |
543 065 |
5,34% |
231 271 |
5,46% |
Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 6,13 mln zł. Przed rokiem były one niższe - uplasowały się na poziomie 4,85 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej SuperHit Festiwal, który oglądało 2,24 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 20,53 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 20,50 proc.
Warto dodać, że w tym roku, po raz pierwszy festiwal został przedłużony o jeden dzień. W poniedziałek, 6 czerwca, zorganizowano koncert „Scena alternatywna”, który jednak transmitowany był tylko w TVP Kultura.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: Opole 2016 z najniższą widownią od 12 lat. Widowisko TVP1 wygrało z SuperHit Festiwal
"Widzowie są dla nas największym autorytetem, to był ich festiwal. Chcę również zwrócić uwagę na sukces aplikacji. Ponad STO TYSIĘCY LUDZI wzięło udział w aplikacji, było uczestnikami zabawy związanej z aplikacją pierwszego dnia, co pokazuje, że widownia festiwalu opolskiego też jest bardzo zaawansowana, jeśli chodzi o obycie ze sprawami internetu i wysokich technologii, wbrew temu, co się mówi, że mamy wiekową widownię. Mamy i taką, i taką, i bardzo się z tego cieszę".
Według informacji ze sklepu Google Play, na ten moment aplikacja "Opole Festiwal 2016" posiada status "1 000-5 000 instalacji". Skąd więc prezes TVP wziął informację o liczbie uczestników? Może redakcja "Wiadomości" dokona stosownych obliczeń, jak to ostatnio miało miejsce przy marszach KOD? Panie Klaudiuszu, czekamy.
– Nie można głosować, aplikacja ciągle się zawiesza, zalicza głosy na nie jako tak, zgłasza brak artysty na scenie itd. Pewnym jest też, że nie działała poprawnie na najnowszym Androidzie 6 (który ma już prawie rok), o czym nigdzie nie było mowy. Firma, która robiła aplikację dla TVP, prawdopodobnie w ogóle jej nie testowała na tym systemie. To sprawia, że wyniki głosowania są niewiarygodne, bo nie objęły „nowoczesnych widzów” – napisał użytkownik aplikacji.
W sklepie Google Play pojawiły się komentarze internautów, z których część bardzo krytycznie opisywała festiwalową aplikację. Zarzucali jej niemożność zagłosowania na konkretnych artystów, zawieszanie się w trakcie działania oraz to, że program nie działa na niektórych systemach operacyjnych i modelach smartfonów.(Źródło -Wirtualnemedia)