KRRiT skontrolowała głośność reklam - są przekroczenia
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wspólnie z warszawskim Uniwersytetem Muzycznym zmierzyła w czerwcu głośność reklam telewizyjnych. Rada obecnie analizuje uzyskane w ten sposób dane.
Pomiary, które na zlecenie KRRiT wykonał Uniwersytet Muzyczny w Warszawie, objęły kanały telewizyjne emitowane przez 58 nadawców podlegających ustawie o radiofonii i telewizji. Rada chce w ten sposób sprawdzić, czy przestrzegane jest znowelizowane przez nią w czerwcu ub.r. rozporządzenie, zgodnie z którym głośność reklam i telesprzedaży nie może być większa od głośności poprzedzających je audycji.
Obecnie KRRiT analizuje wyniki pomiarów, a pełny raport ma zostać opublikowany we wrześniu. Na razie rzeczniczka rady Katarzyna Twardowska ujawnia jedynie, że w badaniach pojawiły się przekroczenia.
W przypadku łamania przepisów o głośności reklam przewodniczący KRRiT może nałożyć na nadawcę karę wynoszącą do 50 proc. opłaty rocznej za używanie częstotliwości lub do 10 proc. przychodów.
Dołącz do dyskusji: KRRiT skontrolowała głośność reklam - są przekroczenia
Kolejnym etapem powinno być "uciszenie" ryczących reklam w radiu.