SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża medialna pyta o przyszłość Viacom po odejściu Sumnera Redstone'a

W maju 2015 r. Sumner Redstone, największy udziałowiec koncernu medialnego Viacom oraz stacji CBS kończy 92 lata. Po jego odejściu obie firmy mogą stać się obiektem przejęć, a już dzisiaj trudna sytuacja Viacom i jego przyszłość są mocno niepewne - prognozują dziennikarze i obserwatorzy rynku.

Podczas tegorocznego spotkania udziałowców Viacom w Miami zabrakło najważniejszej postaci - biznesmena Sumnera Redstone’a, do którego należy większość koncernu. Jego nieobecność zauważyło i odnotowało wiele tytułów zajmujących się rynkiem medialnym, między innymi „The Economist”, Bloomberg, „Hollywood Reporter” i „Variety”.

Wśród udziałowców i analityków coraz głośniej mówi się o tym, że Redstone, który w maju br. skończy 92 lata nie będzie żył wiecznie, a po jego odejściu sytuacja firmy, która już dzisiaj jest niełatwa, może ulec dalszemu pogorszeniu. Jeśli dojdzie do rozdrobnienia struktury własnościowej koncernu, to jego pozycja na medialnym rynku może osłabnąć. Spółka, do której należą obecnie takie stacje jak MTV, VH1 i Nickelodeon notuje spadki oglądalności. Odbiorcy skłaniają się bowiem w coraz większym stopniu w kierunku oglądania treści w internecie i nie pozostają wierni tradycyjnym nadawcom proponującym ofertę w tradycyjnym modelu.

W ostatnim okresie Viacom zadeklarował większe inwestycje w oryginalne treści programowe, rozpoczął także proces restrukturyzacji związany ze zwolnieniami, które mają przynieść roczne oszczędności na poziomie 250 mln dol. Pomimo tego, w perspektywie zejścia ze sceny Redstone’a przyszłość koncernu pozostaje niepewna - podsumowują branżowi dziennikarze i obserwatorzy rynku medialnego.

Dołącz do dyskusji: Branża medialna pyta o przyszłość Viacom po odejściu Sumnera Redstone'a

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl