SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ACNielsen stawia na konsulting analityczny

Z początkiem 2006 roku powstał w ACNielsen niezależny dział Analytic Consulting.

Wyodrębnienie nowej, wyspecjalizowanej komórki zostało podyktowane rosnącymi potrzebami Klientów z branży FMCG, którzy oczekują bardziej kompleksowego doradztwa w zakresie Marketingu Mix. W Polsce będzie znajdować się centrala działu na Europę Środkowo-Wschodnią.

ACNielsen już od wielu lat prowadzi badania próbujące określić, jaki wpływ na sprzedaż detaliczną mają takie zmienne jak: cena, dystrybucja, promocja, czy asortyment (wcześniej także pod szyldem „Modelling & Analytics”). Jednak dynamiczny wzrost zainteresowania Klientów tego typu usługami, spowodował konieczność stworzenia nowego zespołu, którego zadaniem będzie nie tylko dostarczanie wyników analiz, ale pełnienie roli konsultantów w procesie podejmowania kluczowych decyzji marketingowych. Podstawową zaletą badań realizowanych przez dział Analytic Consulting jest fakt, że wnioski i rekomendacje są tworzone na podstawie sytuacji, które faktycznie miały miejsce na rynku. Modele ekonometryczne bazują bowiem na danych skaningowych pochodzących z panelu handlu detalicznego. „Doradzamy Klientom na podstawie twardych danych sprzedażowych, to jest argument, który przemawia do coraz większej liczby producentów - zauważa Aleksander Pawlak, menedżer działu ACNielsen Analytical Consulting na region CEE (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry) - Z roku na rok coraz więcej firm przed podjęciem strategicznych decyzji zleca nam wykonanie badań, które mają pomóc w dokonaniu właściwego wyboru”.

Na jakie pytania najczęściej odpowiadają badania realizowane przez konsultantów ACNielsen? Większość analiz dotyczy problematyki polityki cenowej. Pomagają one nie tylko określić optymalny poziom ceny detalicznej dla danego produktu, ale także wskazać jak głębokie promocje cenowe dają najlepsze efekty i jak często promować. „Naszym podstawowym produktem pozostaje analiza elastyczności cenowej – badanie, które ACNielsen przeprowadził już dla bardzo wielu Klientów z branży FMCG – mówi Aleksander Pawlak, – ale cena to tylko jeden z elementów Marketingu Mix, dlatego coraz częściej wykonujemy badania dotyczące efektywności promocji, a w 2006 roku będziemy koncentrować się na analizowaniu wpływu wydatków na media na wyniki sprzedażowe”. Zaletą metodologii Marketing Mix Model jest możliwość analizy wielu innych aspektów wpływających na sprzedaż – od reklam w gazetkach hipermarketowych, poprzez wspomaganie sprzedaży przez dodatkowe ekspozycje i hostessy, a kończąc na temperaturze powietrza.

W czym jeszcze może doradzić ACNielsen Analytical Consulting? „Klienci przychodzą do nas często przed podjęciem działań na szeroką skalę – chcą po prostu przetestować, ile mogą zyskać dzięki konkretnym akcjom na skalę ogólnopolską. Badaliśmy już w ramach takich testów wpływy kampanii medialnych na sprzedaż, ale także inwestycje w konkretne materiały promocyjne i merchandisingowe” – wylicza Aleksander Pawlak.

Dołącz do dyskusji: ACNielsen stawia na konsulting analityczny

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl