Telewizja 2024-05-20
33

TVN24 liderem w kwietniu. TVP Info bez 70 proc. widzów, TV Republika i wPolsce.pl mocno w górę

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. było TVN24. Olbrzymimi wzrostami pochwalić się mogły prawicowe stacje Telewizja Republika i Telewizja wPolsce.pl. Z kolei najwięcej straciło TVP Info, które od końca grudnia ub.r. nadaje w nowej odsłonie po tygodniowej przerwie w emisji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w kwietniu 2024 roku wyniósł 6,05 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 28,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Z miejsca ósmego na drugie awansowała Telewizja Republika, która zanotowała trzecią najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (3,04 proc.; + 3278 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Podium uzupełnia Polsat News. W kwietniu br. kanał miał 1,57 proc. udziału, po wzroście względem kwietnia 2023 roku o 3,29 proc.

TVP Info w nowej odsłonie straciło ponad dwie trzecie widzów

Na czwartą pozycję z drugiej spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,2 proc. (po spadku o 71,63 proc.). Stacja w wyniku decyzji nowego szefostwa TVP nie nadawała od 20 grudnia ub.r. od godz. 11.18 do 29 grudnia ub.r. do 19.30. Obecnie można ją oglądać w nowej odsłonie.

Bardzo wysokim wzrostem pochwalić się może Telewizja wPolsce.pl - o 1100 proc. do 0,36 proc. Stacja w zestawieniu uplasowała się na ósmej pozycji.

Grupy TVN i Polsatu wyprzedziły TVP

Największy udział (6,56 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Grupa TVN Warner Bros. Discovery, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 25,43 proc. Grupy nadawcy na pozycję lidera awansowały z miejsca drugiego.

Po raz czwarty w historii na drugą lokatę (z trzeciej) awansowały anteny newsowe Telewizji Polsat, których udział zwiększył się o 15,18 proc. do 2,58 proc. (łączne dane dla Polsat News, Polsat News 2 i Wydarzenia24).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei z pierwszego na trzecie miejsce spadły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których wynik zmniejszył się o 60 proc. do 2,06 proc. (TVP Info i TVP3).

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2024 roku wyniósł 14,61 proc. Było to o 14,59 proc. więcej niż w kwietniu 2023 roku.

TVN24 na czele także w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2024 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 2,91 proc., po wzroście o 12,71 proc.

Z siódmego na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika. Stacja miała 1,18 proc. udziału, po wzroście o 3833 proc. - największym w zestawieniu. Podium uzupełnia Polsat News, którego udział wyniósł 1,03 proc. (w górę o 5,1 proc.).

Grupa Polsat wyprzedziła Grupę TVP

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN Warner Bros. Discovery. Stacje tej grupy miały tutaj 3,61 proc. udziału, po wzroście o 13,17 proc.

W grupie 16-49 z trzeciego na drugie miejsce awansowały informacyjne kanały Grupy Polsat (1,69 proc.; wzrost o 16,55 proc.), które wyprzedziły anteny Telewizji Polskiej (0,95 proc.; spadek o 53,89 proc.).

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,63 proc. udziału w rynku, po wzroście o 12,87 proc.

Autor: jsx

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (33) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas