Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR 18 kwietnia 2024 roku przystąpiło do Ad Net Zero. To inicjatywa w kierunku dekarbonizacji branży reklamowej oraz wsparcie działań na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.
Ad Net Zero to pięciopunktowy plan działania, którego celem jest przyspieszenie dekarbonizacji sektora marketingowego. Stowarzyszenie dołącza do tej globalnej inicjatywy wraz z innymi kluczowymi graczami branżowymi, aby wspólnie dążyć do osiągnięcia zerowej emisji netto w komunikacji marketingowej.
SAR chce zadbać o klimat
„Przystąpienie do Ad Net Zero to nie tylko deklaracja zobowiązania do ochrony środowiska, ale także przejaw zaangażowania w tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości dla sektora komunikacji marketingowej w Polsce” – informuje organizacja w komunikacie.
SAR zobowiązuje się do podejmowania działań na rzecz zmniejszenia śladu węglowego w branży komunikacji marketingowej, produkcji reklamowej oraz planowaniu i zakupie mediów.
Zobacz: Policzono ślad węglowy gali Effie Awards Poland
W odpowiedzi na rekomendacje działającego przy ONZ Międzynarodowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC 22) w ramach Ad Net Zero podejmie również wyzwanie w postaci promowania i wspierania odpowiedzialnej komunikacji i konsumpcji.
"Jesteśmy dumni z tego, że możemy tworzyć polski rozdział Ad Net Zero. Mamy nadzieje, że w ślad za nami pójdą agencje oraz kolejne organizacje. Wierzymy, że tylko nasze wspólne wysiłki mogą przyczynić się do istotnej redukcji emisji gazów cieplarnianych i zmniejszenia negatywnego wpływu reklam na środowisko" – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.
Inicjatywa Ad Net Zero powstała w 2020 roku w Wielkiej Brytanii.