Prasa 2022-02-16
6

Postępowanie ws. przejęcia Edipresse przez Burdę wciąż w UOKiK. Ruszyło w maju 2021 roku

W 2021 roku Burda Media Polska poinformowała o kupnie Edipresse Polska. Strony wciąż czekają na rozstrzygnięcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej sprawie. - Nie spekulujemy, co do terminu jego zakończenia - ucina biuro prasowe UOKiK.

W ub.r. Burda porozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podały kwoty transakcji, oczekuje ona teraz na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie stosowany wniosek został złożony w maju 2021 roku.

Postępowanie w UOKiK trwa i na razie nie wiadomo, kiedy zostanie zakończone. - Postępowanie nadal trwa, tak jak w przypadku wszystkich postępowań z zakresu kontroli koncentracji nie spekulujemy co do terminu jego zakończenia - poinformowało nas w piątek biuro prasowe UOKiK

W sprawie nie wypowiada się sama Burda. - Ze względu na trwające postępowanie, powstrzymamy się od komentarza w tej sprawie - mówiła nam niedawno Dorota Górska z agencji Lighthouse, odpowiedzialna za kontakt Burdy z mediami.

Szwajcarska Edipresse Group sprzedając Burdzie swój biznes mediowy w Polsce poinformowała, że wycofuje się z głównej działalności mediowej w naszym kraju (pozostanie właścicielem publikującego książki, kolekcje wydawnicze i magazyny custom publishing Wydawnictwa Edipresse oraz szkoły językowej Lincoln). Strony nie podały kwoty transakcji.

W rezultacie umowy Burda przejmie multimedialne i digitalowe portfolio Edipresse Polska. Należą do niego serwisy internetowe dla kobiet (m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl), dwutygodniki „Viva!” i „Party”, a także magazyny z segmentu true stories.

Burda zamyka część tytułów

Niedawno Burda Media Polska poinformowała, że zamyka wersje drukowane i serwisy internetowe magazynów „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching” i „Elle Man” oraz drukowany magazyn „Samo Zdrowie” (nie miał swojego serwisu).

Jak nieoficjalnie ustalił portal WirtualneMedia.pl, w związku z zamknięciem magazynów i serwisów wydawnictwo może rozstać się z ponad 20 osobami. Nasz informator twierdzi, że z pracą pożegnają się całe zespoły redakcyjne „Focusa”, Focus.pl, „Elle Man”, Elleman.pl, „Samego Zdrowia” oraz kilka osób z biura reklamy.

Zmiany we władzach Burda Media Polska

W listopadzie ub.r. z Burda Media Polska pożegnała się dyrektor generalna i członkini zarządu Justyna Namięta, po 29 latach pracy zdecydowała się zakończyć aktywność zawodową.

W styczniu ustaliliśmy, że wydawnictwo rozstało się z chief financial officer Dobrosławą Snarską-Pełką, wcześniej z firmy odeszła chief digital officer Justyna Dziegieć. Do zarządu firmy dołączył natomiast Przemysław Kłobut, a kierownictwo jest dodatkowo wspierane przez Martina Weese, chief operating officera w Burda International.

W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

W kwietniu 2020 roku, krótko po wybuchu epidemii, firma zwolniła ok. 50 pracowników, m.in. m.in. z redakcji „Gali”, „Elle” i „Glamour”, z biura reklamy, zespołów projektów specjalnych i badań focusowych oraz fotoedytorów.

Autor: Jacek Stawiany

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas