Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w 2023 roku wśród wszystkich widzów zajęła TVP1, a TVP2 wyprzedziła Polsat. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2023 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem 2022 roku zmniejszył się o 11,42 proc. i wyniósł 7,68 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
TVP2 wyprzedziła Polsat
Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 3,99 proc. do 7,30 proc. Stacja awansowała z miejsca trzeciego.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji drugiej. Udział stacji w analizowanym okresie wyniósł 6,94 proc. (w dół o 4,93 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 6,82 proc. udziału (- 1,16 proc.).
Telewizja
|
TVN24 w grudniu liderem telewizji w Polsce, duży spadek TVP1. Rekordowy wzrost TV Republika
|
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 29,89 proc. w 2022 roku do 28,74 proc. w 2023 roku.
Kanał TVN24 zwiększył przewagę nad TVP Info i Polsat News
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 2,13 proc. do 5,75 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,90 proc. udziału; - 4,67 proc.). Stacja nie nadawała sygnału od 20 grudnia od godz. 11.19 do 29 grudnia do godz. 19.30.
Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (1,78 proc.; w dół o 9,64 proc.).
TVN na czele w 16-49
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie 16-49 wyniósł 8,56 proc., po spadku o 2,39 proc.
Wynik drugiego Polsatu w 2023 roku zmniejszył się o 2,66 proc. do 7,68 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (- 0,56 proc. do 5,32 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 20,21 proc. do 4,50 proc.).
TVN liderem także w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym roku liderem był TVN (7,93 proc.; - 0,50 proc.).