Zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych w Polsce pozostaje Facebook, przy czym pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzających wyraźnie ustępuje TikTokowi. Przewagę nad tym ostatnim w liczbie użytkowników zwiększył we wrześniu Instagram.
Z Facebooka, jako strony www i aplikacji mobilnej, we wrześniu 2024 roku skorzystało 25,51 mln polskich internautów, co dało 85,78 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 14 godzin, 50 minut i 22 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
TikTok przyciąga na cztery godziny dłużej niż Facebook
Po kilkanaście mln polskich internautów korzysta natomiast z Instagrama i TikToka. W minionym miesiącu ten pierwszy zanotował 15,38 mln użytkowników, 5 godzin, 5 minut i 54 sekundy spędzone średnio przez każdego oraz 51,74 proc. zasięgu, zaś drugi przyciągnął 14,09 mln internautów (47,37 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 18 godzin, 40 minut i 23 sekundy. W tej ostatniej statystyce to TikTok jest zdecydowanie na czele, wyprzedzając Facebooka o trzy godziny i 50 minut.
Platformę X, do ub.r. działającą jako Twitter, odwiedziło 8,44 mln polskich internautów (28,39 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 38 minut i 55 sekund. Natomiast na Snapchacie każdy z 5,6 mln polskich użytkowników (18,83 proc.) spędził przeciętnie dwie godziny, 30 minut i 57 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Coraz więcej Polaków na Temu. RASP przed Wirtualną Polską
Pinterest przyciągnął u nas 6,38 mln internautów (21,45 proc. zasięgu), każdego średnio na 46 minut i 49 sekund, Linkedin - 4,25 mln użytkowników (14,31 proc. zasięgu), przeciętnie na 16 minut i 18 sekund, a Reddit - 2,65 mln użytkowników (8,9 proc. zasięgu), średnio na 36 minut i 54 sekundy.
Służący do zbiórek charytatywnych serwis Siepomaga.pl odwiedziło 2,24 mln internautów (7,54 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 minuty i 24 sekund. Natomiast blogi działające w domenie blogspot.com zanotowały 2,8 mln użytkowników, 9,41 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 50 sekund średniego czasu korzystania.
Większość czołowych platform społecznościowych miała we wrześniu br. więcej użytkowników niż przed miesiącem. Facebook zyskał 474,7 tys. internautów oraz 43 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,9 i 5,2 proc. w górę), a Instagram - 728,8 tys. użytkowników (5 proc.) oraz 7 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania (2,6 proc.).
Ten drugi zwiększył przewagę zasięgową nad TikTokiem, który zanotował wzrost o 331,8 tys. odwiedzających (2,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 44 minuty i 44 sekundy (4,2 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Platforma X zyskała 216,3 tys. użytkowników (2,6 proc.) oraz 8 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (9,2 proc.), zaś Linkedin - 111,8 tys. internautów (2,7 proc.) oraz minutę i 44 sekundy przeciętnego czasu (11,9 proc.).
Krócej na Pintereście i Snapchacie
Na Pintereście przy wzroście liczby internautów o 546,4 tys. (9,4 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 5 minut i 16 sekund (10,1 proc.). Snapchat zanotował wzrost o 407,3 tys. odwiedzających (7,8 proc.) oraz spadek o 15 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,1 proc.), a Siepomaga.pl - wzrost o 371,3 tys. użytkowników (19,8 proc.) i spadek średniego czasu o 55 sekund (28,9 proc.).
Z kolei na Reddicie ubyło 176,3 tys. polskich internautów (6,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 7 minut i 3 sekundy (23,6 proc.). Blogi w domenie blogspot.com zanotowały zaś spadek liczby użytkowników o 188,1 tys. (6,3 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 31 sekund (12 proc.).