Sieć sklepów IKEA rozpoczęła wiosenną kampanię, w której przekonuje, że zrównoważone życie jest proste, niedrogie i można je prowadzić „przy okazji”. Zaznacza, że lepiej pomyślany dom ułatwia nam zatroszczenie się o planetę oraz zadbanie o domowy budżet.
Według raportu „IKEA. Życie w domu 2023” co piąty z ankietowanych Polaków (19 proc.) uważa życie w zrównoważony sposób za najważniejszy aspekt idealnego domu.
W kampanii „Przy okazji” marka udowadnia, że dzięki lepiej pomyślanym produktom IKEA w nowych niższych cenach, można dbać o środowisko przy okazji zwykłych codziennych czynności.
Wśród promowanych w reklamach produktów są m.in. pojemniki na żywność z serii IKEA 365+ - pozwalają na dłuższe zachowanie świeżości produktów i redukują zużycie jednorazowych opakowań; wielorazowa butelka na wodę; akumulatorki LADDA, dysza mgłowa do baterii ÅBÄCKEN oraz bateria umywalkowa SALJEN, które pozwalają na oszczędzanie wody, energooszczędne żarówki LED SOLHETTA.
- Jako marka, chcemy inspirować klientów do podejmowania nawet najmniejszych działań, które będą korzystne dla środowiska. Dbanie o planetę może odbywać się mimochodem, wtedy, gdy wykonujemy inne codzienne czynności. W naszej kampanii udowadniamy, że to nie jest luksusowa przyjemność wymagająca wielkich nakładów finansowych i czasowych, ale codzienne drobne nawyki, które może wdrożyć każdy - „przy okazji” – mówi Magdalena Betin, liderka zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce.
Kampania IKEA „Przy okazji” edukuje, w jaki sposób możemy prowadzić zdrowsze i bardziej zrównoważone życie na co dzień bez konieczności inwestowania dużej ilości czasu i pieniędzy oraz rezygnacji z wygody. Działania reklamowe obejmują kanały własne marki, social media oraz współprace z influencerami. Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R, a za komunikację PR – Garden of Words Group. Ogólnopolska kampania potrwa do końca miesiąca.