Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała koncesję kanału Dolce Vita TV, który będzie dostępny w sieciach kablowych. Stacja ma nadawać przez całą dobę i być adresowana dla widzów od 16. roku życia. W ramówce najwięcej treści ma mieć charakter dokumentalny. Dolce Vita TV ma ruszyć do świąt Bożego Narodzenia.
W połowie października KRRiT zdecydowała o przyznaniu koncesji stacji poświęconej luksusowemu stylowi życia. Analogiczny kanał Luxe TV działa we Francji. Prezes stacji Zbigniew Adamkiewicz w przeszłości pracował przy programach „Sensacje XX wieku” czy „Miliard w rozumie”, a także przy filmach dokumentalnych i fabularnych. W 2011 roku został zastępcą dyrektora Agencji Produkcji Telewizyjnej, a dwa lata później (czerwiec 2013) –dyrektorem nowo powstałej Agencji Produkcji Telewizyjnej i Filmowej. Został zwolniony dyscyplinarnie z TVP w 2016 roku. W 2020 roku wygrał prawomocnie proces z TVP. Sąd polecił nadawcy publicznemu wypłacić Adamkiewiczowi odszkodowanie.
Udziałowcem w Dolce Vita TV jest też Barbara Bilińska, która wcześniej była m.in. wiceszefową TVP2, dyrektorką programową Telewizji Puls, Zoom TV i telewizji WP. Członkiem zarządu nowej spółki został również Paweł Obczyński. To członek zarządu firmy zajmującej się nieruchomościami Villa Modrzewie oraz spółki Twarda Tower, a także prezes Better Development i Better Finance. Pierwotnie Dolce Vita TV miała ruszyć latem, ale KRRiT nie udzieliła stacji koncesji na czas. Adamkiewicz niebawem ma też wystąpić o koncesję dla kanału WakacjeTv.
W ramówce dominują dokumenty
Jak poinformowała w koncesji KRRiT, powołując się na wniosek nadawcy, „w Dolce Vita TV będzie prezentowany świat bogactwa i przepychu, ukazując najpiękniejsze miejsca na Ziemi, ekskluzywne auta, jachty, rezydencje, królewskie ogrody i inne atrakcje niedostępne dla przeciętnego człowieka. Kanał ma na celu dostarczenie widzom niesamowitych przeżyć. porwać ich w nieznany, nieodkryty świat i pokazać, że luksus może być na wyciągnięcie ręki. (…) Program będzie składać się z produkcji zagranicznych, adaptowanych na potrzeby polskiego widza, oraz polskiego kontentu realizowanego studyjnie i plenerowo. (…)”.
W ramówce znajdą się serie dokumentalne zawierające analizy wybranych aspektów luksusowego życia np. historia mody, motoryzacji, designu. Audycje opatrzone będą komentarzami ekspertów i znawców tematyki luksusowego stylu życia, a także pokazywać luksusowe miejsca, przedmioty oraz wydarzenia z całego świata. W ofercie Dolce Vita TV znajdą się także rozpowszechniane docu-soapy, tj. „opowieści o życiu bogatych ludzi i ich codziennych przyjemnościach oraz wyzwaniach”.
- Wnioskodawca zaplanował następujące rodzaje audycji i ich minimalny udział procentowy w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6.00-23.00 (nie mniej niż): dokument – 80 proc. (w całości realizujący specjalizację), audycje edukacyjne – 5 proc. (nie realizujące specjalizacji) oraz audycje poradnicze z różnych dziedzin – 5 proc. (nie realizujące specjalizacji). Udział audycji realizujących specjalizację programu wyniesie nie mniej niż 80 proc. w miesięcznym i tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6.00-23.00 i będzie realizowany poprzez audycje dokumentalne. Audycje powtórkowe zajmą 50 proc. tygodniowego czasu nadawania programu - poinformowała KRRiT.
W koncesji zapisano, że Dolce Vita TV ma być dostępny w sieci kablowej Toya (Łódź, Kraków, Kutno, Mysłowice, Piotrków Trybunalski, Pisz, Przemyśl). Adamkiewicz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapewniał, że trwają rozmowy także z innymi operatorami. W przyszłości niewykluczone jest rozszerzenie koncesji o możliwość emisji satelitarnej. Obecna koncesja jest ważna do 20 października 2034 roku i kosztowała 2762 zł.