Reklama 2024-10-24
0

DDB Warszawa wchodzi w świat gamingu. Rusza DDB FTW Warsaw

Agencja DDB Warszawa rusza z DDB FTW Warsaw – polskim oddziałem globalnej agencji gamingowej FTW. Będzie to departament specjalizujący się w łączeniu brandów ze światem gier w oryginalny i wierny graczom sposób, w jakościowej kreacji, komunikacji 360° dla klientów z gamedevu oraz w tworzeniu form narracyjnych, takich jak trailery gier, branded content czy digitalowe światy. 

DDB Worldwide działa w gamingu od 2020 roku, kiedyto w Pradze otwarto globalną agencję gamingową DDB FTW (For the Win). Obecnie ma ona oddziały na całym świecie, w tym m.in. w Niemczech, Hongkongu, Chinach, Brazylii, Francji czy we Włoszech. Teraz do tej globalnej drużyny gamingowej dołącza Polska.

DDB FTW Warsaw składa się z zapalonych graczy obejmujących różne obszary ekspertyzy, w tym strategię, kreatywność, marketing gamingowy i immersyjne historie, innowacje i technologię.

Szymon Gutkowski, managing director DDB Warszawa: - Jesteśmy bardzo podekscytowani otwarciem DDB For The Win. Dołączamy do globalnej agencji gamingowej wraz z naszym pokaźnym doświadczaniem lokalnym. Dziś granice reklamy i działania się zacierają. Od dawna marki nie budują tylko reklamy wizerunkowej, a liczy się to, jak marka tworzy swoją społeczność i do jakich społeczności dociera. Ważny jest content, którego marka staje się integralną częścią. Jak padają takie słowa, jak społeczność czy content, to nie sposób nie pomyśleć o gamingu, który łączy graczy ponad pokoleniami, niezależnie od płci, czy statusu społecznego. Jeśli dziś prowadzisz markę, to właściwym pytaniem nie jest, czy masz się angażować w gaming, tylko jak się angażować. DDB FTW Warsaw daje te odpowiedzi i wdraża aż do „congratulations – you won”.

Zobacz: Rozdano nagrody KTR. Triumf DDB, Papaya Films i Netfliksa

Rusza DDB FTW Warsaw 

Projekt po stronie agencji rozwijają Asia Komorowska, head of creative & narrative oraz Adam Retmaniak, business development manager.

Asia Komorowska doświadczenie copywriterskie zdobywała w agencjach GPD, BBDO, TalentMedia, VMLY&R i DDB, współtworząc lokalne i regionalne kampanie dla marek takich jak Cheetos, Samsung, Durex, Uniqa czy Maspex. Była autorem scenariuszy i współtwórcą koncepcji kreatywnej kampanii gamingowej „Miasto Tigera” – digitalowym serialu z gatunku gangsterskiej soap opery, gdzie streamerzy odgrywali role w wykreowanym dla marki Tiger świecie umiejscowionym w „GTA V”. Współtworzyła również nagradzaną kampanię gamingową dla marki Durex „Gramy bez wymówek”.zacjach”... a później zaczęła się faza na gry fabularne, która trwa do dziś.

Adam Retmaniak zaczynał w DDB Warszawa, potem pracował zarówno w agencjach sieciowych, jak i lokalnych, m.in. VMLY&R, Heart&Brain, 2012 Agency, Feeders. Tworzył kampanie reklamowe dla takich marek jak T-Mobile, Allegro, Danone, Mazda, BRW, FoodCare, Grupa Żywiec, RTV Euro AGD, Maspex, Tarczyński i Diageo. Jednym z jego pierwszych projektów gamingowych było współtworzenie premierowej edycji platformy „Warka Planet of Gamers” – kampanii, która zyskała uznanie w branży. Następnie zawodowy szlak zaprowadził go do pracy przy grze mobilnej „Wiedźmin: Pogromca potworów” – pełnił funkcję Associate Producer w dziale marketingu studia Spokko należącego do Grupy CD PROJEKT.

Autor: Justyna Dąbrowska-Cydzik

Więcej informacji: DDB FTW Warsaw, gaming, DDB Warszawa

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas