W czwartym kwartale ub.r. grupa CD Projekt osiągnęła sprzedaż i zysk wyższe od prognoz, w całym roku przy 1,23 mld zł wpływów zarobiła na czysto 481,1 mln zł. Zamierza wypłacić 100 mln zł dywidendy. Łączne wpływy ze sprzedaży gry „Cyberpunk 2077” i dodatku do niej „Widmo Wolności” przekroczyły 3 mld zł.
Przychody sprzedażowe grupy CD Projekt w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 462,3 mln zł, o 40,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Okazały się o 12 proc. wyższe od średniej prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes.
Wpływy CD Projekt w zeszłym kwartale napędziła premiera „Widma Wolności” („Phantom Liberty”) - dodatku do dostępnej w sprzedaży od grudnia 2020 roku gry „Cyberpunk 2077”. Firma podała, że gra i jej dodatek przyniosły jak dotąd 3 mld zł przychodów, z czego 1,4 mld zł w 2020 roku, a 826 mln zł w ub.r.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) March 28, 2024
Grupa CD Projekt zwiększyła kwartalny zysk EBITDA o 62,4 proc. do 267,8 mln zł i zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej o 38,9 proc. do 187 mln zł. Pierwszy wynik przewyższył średnią prognoz analityków o 7,7 proc., a drugi o 29 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Aktualizacja 2.0 do Cyberpunka 2077 i wydany we wrześniu dodatek Widmo Wolności spotkały się ze świetnym przyjęciem graczy i mediów branżowych, czego efektem była mocna sprzedaż obu tytułów. W niewiele ponad 3 lata nasze skumulowane przychody ze sprzedaży gier z franczyzy cyberpunkowej przekroczyły 3 mld złotych, co świadczy o silnej pozycji tego IP - podkreślił w komunikacie prasowym Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projekt.
- Sukces „Widma Wolności” i odbudowa pozytywnego sentymentu wokół bazowej gry są kluczowe dla dalszego rozwoju CD Projektu w oparciu o silne i rozpoznawalne marki - dodał.
481 mln zł rocznego zysku CD Projekt
W całym ub.r. przychody grupy CD Projekt sięgnęły 1,23 mld zł, wobec 952,58 mln zł rok wcześniej. Zdecydowana większość przypadłą na produkującą gry spółkę zależną CD Projekt Red, która zwiększyła wpływy z 780,31 mln do 1,04 mld zł i zysk netto z 341,49 do 470,75 mln zł.
Natomiast platforma GOG.com. zanotowała wzrost przychodów ze 188,58 do 234,97 mln zł i zysku netto z 5,25 do 10,25 mln zł.
Roczny zysk operacyjny grupy CD Projekt poszedł w górę z 376,69 do 469,04 mln zł, a zysk netto - z 346,49 do 481,1 mln zł (a w przeliczeniu na akcję: z 3,44 do 4,80 zł).
Firma podała, że mimo zainwestowania blisko 273 mln zł w produkcję nowych tytułów i wypłaty na rzecz akcjonariuszy blisko 100 mln zł w formie dywidendy, na koniec 2023 r. rezerwy grupy w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrosły do ponad 1,3 mld zł.
- Mocna pozycja finansowa pozwala Grupie skupić się na prowadzonych pracach deweloperskich. Obecnie najbardziej zaawansowaną produkcją jest Polaris, czyli pierwsza gra z nowej trylogii wiedźmińskiej, nad którą pracuje już ponad 400 osób - opisała w komunikacie.
100 mln zł na dywidendę od CD Projekt
Zarząd CD Projekt zarekomendował walnemu zgromadzeniu, żeby z zeszłorocznego zysku wypłacić 99,91 mln zł dywidendy, po 1 zł na akcję. Dzień ustalenia prawa do dywidendy wyznaczono na 21 czerwca br., a dzień jej wypłaty na 27 czerwca.
Na koniec czwartkowej sesji giełdowej za akcję CD Projekt płacono 116,90 zł, co daje kapitalizację w wysokości 11,68 mld zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki zyskał 8 proc., ale nie odrobił spadku z ok. 160 do 110 zł, który nastąpił zaraz po premierze „Widma Wolności”.